Verwarming te heet ..(koeling?)

default

RE: Verwarming te heet ..(koeling?)

Waarde techneuten....,

Mijn verwarming wordt veel te warm, ook als deze uit staat.. De slang aan de rechterzijde van de verarming waar volgens mij koelvloeistof door heen loopt is na ongeveer 10 minuten erg warm, zo warm dat je hem niet meer vast kan pakken of je poten brandt. Na ongeveer een half uur is de hele kachelunit ernstig heet.De temperatuur meter staat en blijft ongeveer tussen onder en de helft. De fan draait gewoon mee, heb ik nu een koelingprobeem? En hoe ga ik dit lokaliseren?

Alvast weer bedankt!

Y :? !

RE: Verwarming te heet ..(koeling?)

Klinkt eerder als een kachelkraan die niet goed afsluit. Heb je al gezocht op het forum, hier zijn al een paar topics over (je doet jezelf tekort als je het niet doet, want het is maar de vraag of je dezelfde en even veel informatie krijgt als je wacht op antwoorden in dit topic).

Controleer je koelvloeistofniveau. Als dat ook goed is en de temp meter blijft normaal staan is er met de koeling op zich weinig aan de hand denk ik.

RE: Verwarming te heet ..(koeling?)

weinig aan de hand denk ik.



lijkt me niet, als de kachelslang zo heet wordt ??
Verder lijkt het inderdaad een kraan die niet goed sluit, je kan voor de zekerheid ook de thermostaat controleren; en al of niet het hele systeem eens doorspoelen ??!

FWIW,
Theo van den Bogaard

default

RE: Verwarming te heet ..(koeling?)

heb het ook gehad. in de winter is het niet zo erg, maar het begon nu wel erg warm te worden in de auto. heb gewoon een beetje zitten rommelen met de knop van de verwarmingskraan, in en uit trekken, en nu zit hij weer dicht.

RE: Verwarming te heet ..(koeling?)

als ik het goed lees bedoel je dat je hm op stand 0 hebt gezet, niet op aan.. maar dat je je kachel kraan ding open laat staan, als je dat doet blijft er warme lcuth binnen stromen en word je kachel idd zeer heet, dat is ook bij mijn kachel.. daarom duw ik altijd de kachel helemaal dicht en dan blijft hij koud :)

RE: Verwarming te heet ..(koeling?)

Hmm, misschien een beetje voorbarige conclusie, maar Lemon8 brengt wel een goed punt op. Als je het hebt over "de kachel uit" dan denk ik persoonlijk dat je bedoelt dat de kachelkraan dicht staat. Maar misschien bedoel je ook nog wel de schakelaar van de blower.

Eigenlijk zijn er dus twee dingen te onderscheiden:
[list:1p3shs00][*:1p3shs00]schakelaar blower (schakelt puur de ventilator in de kachel aan en uit, bij MPi's ook nog keuze tussen hard en zacht balzen)[/*:m:1p3shs00]
[*:1p3shs00]kachelkraan, die de stroom heet water door de kachel regelt[/*:m:1p3shs00][/list:u:1p3shs00]
Het zou inderdaad goed kunnen dat als de kachelkraan helemaal open staat en de blower niet aan staat om de hitte weg te blazen uit de kachel, het behoorlijk heet kan worden.