vlotter lek ?????

RE: vlotter lek ?????

Als er 10 liter uit mijn tank is staat de wijzer al hel;emaal in het rood. Als ik heb getankt staat tie weer eventje bopvenaan, is mijn vlotter dan lek of zo enhoe kom ik daar bij ????????

RE: vlotter lek ?????

is mijn vlotter dan lek of zo enhoe kom ik daar bij ????????



Heel eenvoudig:
Aan de zijkant van je tank in je kofferbak zit een "luikje". Hier kun je het vlottermechanisme uit de tank halen en controleren. De draadjes lopen naar dit punt.

Let wel op dat je tank goed leeg moet zijn en dat je een nieuwe pakking nodig hebt.

Wouter

RE: vlotter lek ?????

Zie ook de diverse topics over tankcapaciteit. Het is normaal dat er nog zo'n 10 liter in de tank zit als de meter al onderin staat. Als de meter na het tanken bovenin komt zou ik niet denken dat de vlotter lek is.

RE: vlotter lek ?????

ik heb dit probleem ook met mijn cooper 1.3i. waarschijnlijk moet ik het gaan zoeken in de condensator achter op de printplaat van mijn klokkenspel. heb tot nu toe nog niet de zin en tijd gemaakt om onder de motorkap mijn hernia te plagen om de bouten van het klokkenspel los te maken. ik rij nu met dit euvel al ruim 2 jaar rond. je leert er mee te leven.

"lucas - prince of darkness" zal weer eens niet toegeslagen hebben.

~jw~

RE: vlotter lek ?????

Maar wat is precies "dit euvel"? Dat er nog veel in de tank zit als de meter al onderin staat? Zoals gezegd is dat meestal. Als de meter echter uit zichzelf zakt zonder dat er benzine uit de tank verdwijnt zou ik dat wel een euvel noemen, maar dat is mij niet helemaal duidelijk.

default

RE: vlotter lek ?????

Volgens mij wordt hier bedoeld dat wanneer er 35 liter is getankt, er 10 liter uit is (nog 25 in de tank) dat dan de meternaald in het rood staat.
En dat verschijnsel is niet normaal.

Je zou eens de vlotter uit de tank kunnen halen en het kunnen testen in een emmer water.

Wel voor het terugplaatsen het vlottermechanisme goed reinigen.

grtzz MArtin

RE: vlotter lek ?????

Stomme opmerking missschien, maar als je met behulp van een zaklamp door de vulopening naar binnen tuurt, zou je toch een drijvende of gezonken vlotter moeten zien?

RE: vlotter lek ?????

Zie maar eens naar binnen te turen bij een tank met een vulhals voor ongelode benzine. Heel smal, plus een klepje dat je open moet duwen.

RE: vlotter lek ?????

oooooooh OK ik snap hem. ik wist niet dat er verschil was |:(

RE: vlotter lek ?????

Martin slaat de spijker op z'n kop, het is zo frustreren en mijn vrouw durft niet meer weg, want de wijzer staat in het rood.
Moet ik nou ook aan m'n klokkenspel gaan rommelen,
zal m'n vrouw blij mee zijn :?

RE: vlotter lek ?????

waarschijnlijk moet ik het gaan zoeken in de condensator achter op de printplaat van mijn klokkenspel



Als je stabilisator niet goed meer is, geeft je temperatuur meter ook rare waarden aan.

Ik zou dit probleem toch zoeken in de tankvlotter.

Mijn stabilisator was losgetrild van de middenklok, waardoor de benzinemeter niet betrouwbaar meer was en de temperatuur-klok in het rood stond.

Wouter

RE: vlotter lek ?????

mijn temperatuurmeter heb ik het zelf nooit zien doen,
zou het dan toch de stabilisator zijn, waar zit die, en wat is dat dan

RE: vlotter lek ?????

Volgens Wouter z'n verhaal (en ik sluit me geheel bij hem aan) zou het dus [i:3361ydmj]niet[/i:3361ydmj] je stabilisator zijn als je temperatuurmeter geen kuren heeft.

De functie van de stabilisator is om de spanning voor de temp en brandstofmeter te stabiliseren. Die werken beide met een vaste spanning die door een weerstandssensor (in het ene geval de vlotter in de tank, in het andere geval de temperatuursensor) wordt geknepen. Voor een juiste aflezing is het dus wel van belang dat de voedingsspanning altijd dezelfde waarde heeft. Nu is de boordspanning niet stabiel genoeg, deze varieert een beetje met het toerental. De stabilisator maakt er een vaste spanning van.

Omdat de stabilisator dus deze twee meters van voeding voorziet, wijst een probleem met beide meters op een probleem met de stabilisator. Geeft slechts 1 rare waardes, dan ligt het dus niet aan de stabilisator en moet je het zoeken in de sensor of de daadwerkelijk gemeten waarde.

(Overigens, voor de puristen, eigenlijk schakelt de stabilisator de spanning aan en uit. Door de verhouding tussen aan en uit te varrieren, varieert ook de effectieve waarde van de spanning. Doordat de meters behoorlijk zwaar mechanisch zijn gestabiliseerd - daarom zakken ze ook vrij langzaam terug als het contact uit is en komen ze langzaam omhoog als ze ingeschakeld worden) zie je dit niet als klapperende meters).

RE: vlotter lek ?????

Hoi Eelke,
Mijn temperatuur- en benzinenivo aanwijzingen staan constant op 0 c.q. leeg.
Is dit dan ook de stabilisator.Zijn deze los te krijgen?
grt,
Henri
p.s.ik heb een mini 1000 van begin 1991

RE: vlotter lek ?????

yep.. er is een origineel geval te krijgen, dat inmiddels prijzig begint te worden. Techniek heeft echter niet stilgestaan en kan er ook volstaan worden met een moderne oplossing. Kost vaak heel wat minder. Ik ben het zelf ook aan het uitzoeken, laat meer weten wanneer ik nieuws heb

RE: vlotter lek ?????

hey iedereen,

ik zit namelijk met het geval dat mijn benzinemet schommelt van leeg naar vol
en bijna konstant.

wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? met temp-meter is wel in orde,

groetjes seffens,

RE: vlotter lek ?????

los contactje ergens? stekkertjes ff nalopen