Vlotterkamer loopt over

RE: Vlotterkamer loopt over

zopas ff een probleem gevonden, en dit zou moeten gefixt worden tegen MITP.
probleem is dat als ik mijn contact opzet (de benzinepomp slaat dan aan, std su pomp)dan loopt de vlotterkamer over langs de overloop, enkel de rechts carbu(HS2) de links heeft het ook gehad maar prob. is verdwenen. al deze stukken zijn nieuw dus het zou mij verwonderen dat er al iets stuk zou zijn.
daarstraks mijn oude vlotter erop gezet en zelfde probleem, snel naar huis gereden, motor uitgezet, ff wachten, contact terug op en kijken naar een lek, en niks lek meer?????? sraar man! heb wel gemerkt dat er witte spikkel in het motocompartiment zijn aan de lekkende kant dus deze lekt al langer vrees ik. iemand een idee? of zelfde probs? C YA @ MITP

RE: Vlotterkamer loopt over

als je vlotterkamer overloopt komt dat doordat je vlotter blijft hangen. Dat komt doordat er vuiligheid onderin zit dan blijft de naald hangen en werkt je vlotter niet meer. FF je vlotterkamer er ondervandaan halen en alles goed schoonmaken en weer in elkaar zetten. Als je dat teveel werk vind kan het ook wel is helpen door op je vlotter kamer te tikken met de achter kant van een grote schroevendraaier of met een plastic hamer. Alleen als je dit doet heb je kans dat het probleem weer terug komt doordat het vuil er niet uit is maar ff los zweeft en later slaat het weer neer en heb je hetzelfde probleem

RE: Vlotterkamer loopt over

Ik heb dit laatst ook gehad en wat ik gedaan heb is de deksel van de vlottekamer eraf gehaalt en dat gedeelte goed schoonmaken gemaakt, weer terug gezet en doen ging het wel goed.

RE: Vlotterkamer loopt over

Sebastian schreef:
Ik heb dit laatst ook gehad ... wel goed.



zoiets zei ik dus ook :D

RE: Vlotterkamer loopt over

als je vlotterkamer overloopt komt dat doordat je vlotter blijft hangen. Dat komt doordat er vuiligheid onderin zit dan blijft de naald hangen en werkt je vlotter niet meer



meteen even een benzine filtertje in de brandstoflijn zetten, kost maar een euro of 2.

Wouter

RE: Vlotterkamer loopt over

Goeiedag

Ik heb, denk ik, hetzelfde probleem met mijn mini Chelsea van '86. Ik ben bezig de mini te restaureren. Ik heb een half afgewerkt restauratieprojectje gekocht. Motor, remmen en carosserie waren volledig in orde gezet, ik moet dus nog de elektrische installatie en het interieur doen.

Maar gisteren bij het starten van de motor begon opeens heel veel benzine weg te lekken via het overloopje boven de vlotterkamer.

Het vlotterkamerdekseltje met vlotter, naald,... er dan vanaf gehaald en uit elkaar gehaald. Hier was niks van vuil te zien. Toen alles terug gemonteerd en alles werkte weer perfect...voor twee minuten, toen begon het overloopje weer benzine te spuwen.

Wat kan hier het probleem en dan ook de remedie zijn.

Alvast bedankt

Bart

RE: Vlotterkamer loopt over

Niemand die hier een oplossing voor ziet?

RE: Vlotterkamer loopt over

vlotter lek en volgelopen met benzine, dan komt ie niet omhoog en sluit ie niet meer af en loopt dan dus over...

RE: Vlotterkamer loopt over

De vlotter was volgens mij niet lek. Ik heb hem eruit gehaald en geen gaatjes gevonden en er zat ook geen benzine in.

Moet andere oorzaak hebben.

Kan het zijn dat het veertje in de vlotternaald stuk is, of niet krachtig genoeg meer?

RE: Vlotterkamer loopt over

kan ook ja...

default

RE: Vlotterkamer loopt over

[size=75:35a9em3m][topics samengevoegd - Crispy][/size:35a9em3m]
Na volledig restauratie van mijn mini 1.3 cooper uit 1991 heb ik wat probleempjes.

Ik heb zojuist de carburator weer gemonteerd en de auto gestart. Deze sloeg gelijk aan en bleef draaien. Echter heb ik de retour leiding in een bakje gelegd zodat ik kon zien of er benzine uit kwam en deze stroomt dus continu vol. Heb wat tikken met een hamertje op de vlotterkamer gegeven maar geen resultaat. Misschien ligt het probleem niet in de vlotterkamer want de motor blijft gewoon draaien en reageert op gas geven en minderen.
De benzinepomp op het motorblok is wel vervangen kan dit misschien een probleem geven? (normaal gezien moet het de juiste zijn heb hem bij een mini dealer gehaald)

Heb overigens de carburator gisteren laten nakijken in een minigarage.
(heb olie in de dashpot gedaan)

Ook blijft het oranje lampje van te lage oliedruk in mijn dashboard branden.
(oliepijl is ok)

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

groeten bart

RE: Vlotterkamer loopt over

vendesande schreef:

Echter heb ik de retour leiding in een bakje gelegd zodat ik kon zien of er benzine uit kwam en deze stroomt dus continu vol. Heb wat tikken met een hamertje op de vlotterkamer gegeven maar geen resultaat. Misschien ligt het probleem niet in de vlotterkamer want de motor blijft gewoon draaien en reageert op gas geven en minderen.




Het probleem ligt idd in de vlotterkamer, de vlotternaald moet zich even weer zetten in de zitting als de carb een tijdje droog heeft gestaan.

Ik zou het gewoon nog een paar keer proberen met wat tikken van het hamertje.

Lukt dit echt niet zal er een nieuwe in moeten.

Problemen met het olielampje zit meestal in de oliedruk zender, linksvoor op de motor.

Suc6

André

default

RE: Vlotterkamer loopt over

Ja vlotterkamer zou kunnen maar is toch vreemd dat hij niet gelijk verzuipt dan?
Minispecialist heeft erin geblazen etc... was allemaal in orde zei tie.
Oliedruk sensor is net vervangen dus daar kan het niet aan liggen.

bart

RE: Vlotterkamer loopt over

vendesande schreef:
Ja vlotterkamer zou kunnen maar is toch vreemd dat hij niet gelijk verzuipt dan?




Daarvoor is de overloop.

André

RE: Vlotterkamer loopt over

Als je blok uit elkaar is geweest kan het ook helpen als je de olieleiding even loshaalt (die van je blok naar het oliefilterhuis) en die volspuit met olie. Als die vol lucht zit heb je weleens dat je pomp hem niet vol krijgt en dan houd je te weinig druk.

Verder komt het overlopen idd. door de vlotter. Kun je ook demonteren en testen of die lek is. Een nieuwe kopen is onzin als je oude nog goed is. Het kan ook komen doordat het raketje blijft hangen door een vuiltje ofzo. Wat heeft die minigarage eraan gedaan dan?

default

RE: Vlotterkamer loopt over

Minigarage heeft de vlotterkamer open gemaakt en deze volgespoten met reinigsproduct en daarna doorgeblazen met lucht dus schoon is tie wel.
Wat bedoel je precies met het raketje?

Ik zal de leiding eens vullen met olie en dan kijken of het opgelost is.

bart

RE: Vlotterkamer loopt over

Kunt ook je bougiekabels eraf halen en dan de motor ff minuutje rondgooien. Dan pomp hij ook olie rond.

RE: Vlotterkamer loopt over

vendesande schreef:

Wat bedoel je precies met het raketje?




Raketje ( volgens taekeb )is een prachtige naam voor een vlotternaald, als je hem na demontage van het vlotterkamerdeksel en de vlotter ziet zul je zeggen Hé, daar is de raket.

Op de punt van deze -===> raket zie je na verloop van tijd een slijtspoor van de zitting, deze moet zich weer bedden in de zitting als de carb een tijdje niet gebruikt is, of van positie veranderd is.

Als de vlotter zelf niet lek is, houdt het lekken na verloop van tijd vanzelf op. Gas blijven geven, tikken met de hamer, of gewoon zo snel mogelijk rijden.

André

RE: Vlotterkamer loopt over

vendesande, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd - Lees het even door. Dit, of vergelijkbare topics had je kunnen vinden met behulp van de zoekfunctie

Verder hebben we liever niet dat je twee verschillende vragen in hetzelfde topic stelt. Dus hier graag alleen verder over de vlotterkamer problemen.

oliedruk problemen zijn ook al meerdere malen langsgekomen, bijvoorbeeld:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 7925#37925
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... =4346#4346

eea zoals vermeld in de forumregels