RE: Voorbereiding koppelingsplaten vervangen
Ingediend door Theo van den Bogaard op wo, 19-11-2014 14:53
- gereedschap:
passende dop voor de krukasbout - momentsleutel - vliegwieltrekker - goede engelse maten doppen/ring/steek sleutels
kleine handjes helpt als je het blok wilt laten zitten
- onderdelen:
je zult eerst zeker moeten zijn welk type koppeling je hebt: Verto of pre-Verto
- drukgroep en plaat
als je toch bezig bent: krukaskeerring vervangen, mogelijk druklager en eventueel kotterpennen van de scharnierpunten van de arm
het is een droge koppeling dus pakkingen zou je niet nodig moeten hebben.
(zie ook:
http://www.somerfordmini.co.uk/eshop/in ... age&id=144 )
het kan met het blok in de auto maar is een gepiel zeker met de rembekrachtiger op zijn plaats BTDT
succes,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
RE: Voorbereiding koppelingsplaten vervangen
Ingediend door pshyto op wo, 19-11-2014 14:08
Het probleem is dat mijn koppeling slipt.
Dus deze moet vervangen worden.
De prijs om het te laten doen is nog best hoog (500eu als vliegwiel geen probleem is, 1000eu als motorblok eruit moet) en zelf doen is in mijn geval zeker een optie.
Ik heb de mogelijkheid om een keer een vrijdag tm zondag achter elkaar een ruimte te gebruiken met brug, takel etc.
Het is dus de bedoeling dat ik goede voorbereidingen tref.
- juiste gereedschap
- juiste onderdelen.
Nu is mijn grote vraagteken op dit moment nog welke onderdelen ik moet hebben en welke onderdelen verstandig zijn om klaar te hebben liggen (reserve pakkingen etc.)?
Het gaat om een mini uit 1994 met rembekrachtiger maar wel met een 1.0 carb motortje (gok halverwege jaren 80).
nummer 99h997p 163352