Het kunnen 2 dingen zijn. Het kan zijn dat de bouten van je stuurstang niet goed vast zitten. Hierdoor kun je aan je stuur draaien, maar gaan de wielen niet mee. Door de krachten die erop komen te staan, gaat de buitenhuls van de stuurstang schuiven tegen de body aan, terwijl je wielen blijven staan.
Andere mogelijkheid is dat de tandheugel (tandjes) aan de binnenzijde van je stuurkolom versleten zijn. Wat je dan krijgt is dat je wel kunt draaien, maar door de speling springt je stuurkolom elke keer een paar tandjes verder.
- Login of registreer om te reageren
RE: Voorgaand type stuurstang in Mpi
Ingediend door Astrid op vr, 07-02-2014 10:37
Ongeveer 2 maanden geleden is er een vervangende Mpi stuurstang in mijn mpi gezet. Nu heb ik weer hetzelfde gedonder. Knakken van het stuur tijdens bijv inparkeren. Mijn stuur staat zeker 45 graden naar rechts gedraaid met rechte banden.
Volgens de garage is de belasting erop te zwaar, waardoor het weer is gebeurd. Er liggen 13 inch wielen onder, maar mijn 12 inch velgen worden opgeknapt en komen er binnenkort onder te liggen.
Nu weet ik niet of het mogelijk is om er een stuurstang(en evt stuurhuis, deze schijnt nog goed te zijn) van een voorgaand type Mini in te zetten aangezien de 13 inch wielen eraf gaan.
Ik vind het erg vreemd dat in 2 maanden tijd een goede stuurstang kapot gaat. Ligt het dan niet gewoon aan het stuurhuis? De aansluiting?
Hij staat nu bij de garage.