voorsubframe vragen

default

RE: voorsubframe vragen

heeft er iemand tips wat is van de ophanging best eerst kan monteren?

kan ik de onderdelen voor te sturen er ook al aanhangen (ik bouw alles eerst apart op)

al bedankt ,

stijn

RE: voorsubframe vragen

Ik begrijp dat je je voorsubframe opnieuw gaat opbouwen.

Monteer je stuurhuis eerst aan de body, voordat je je subframe erop zet. Alles kan je er in principe al opdraaien, als je hem nog op de werkbank hebt liggen.

De voorste rubbers monteer je aan de body, de achterste aan het frame.

De motorsteunrubbers monteer je aan het blok, of zet je de motor er ook al in?

cheers,
Wouter

RE: voorsubframe vragen

Wouter schreef:
Alles kan je er in principe al opdraaien, als je hem nog op de werkbank hebt liggen.
De voorste rubbers monteer je aan de body, de achterste aan het frame.


Let op: het ding wordt wel erg zwaar. Heb gisteren mijn van te voren opgebouwde voorsubframe getild (van de achterkant van de schuur buitenom naar de voorkant omdat de Mini andersom stond) en onder de carrosserie gelegd (pfff). Daarna het frame m.b.v. een balk en een krik opgekrikt tot ik de grote bouten kon vastzetten. Daarna de voorste en achterste rubbers ertussen gestoken en bevestigd (dan heb je nl. iets speling bij het opkrikken).

default

RE: voorsubframe vragen

en met wat zijn jullie eerst begonnen met opbouwen aan het voorsubframe?

eerst de vering,... ?

RE: voorsubframe vragen

eerst de vering,... ?



Eerst de bumpstops. Vervolgens de veerbollen, dan de trompetten, kogels en de bovenste draagarm. Dan onderste draagarm, fuseestukken, remmen, remleidingen en de tierods.

Zoals CMC al aangaf, wordt het eea wel zwaar, helemaal als je het motorblok er al in zet :)

Wouter

default

RE: voorsubframe vragen

wat zijn bumpstops en tierods?
(in engels ben ik nooit zo goed geweest :D )[/quote]

RE: voorsubframe vragen

tie-rod = nr 4 (trekstang/spoorstang)
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/fr ... otsusp.gif

bumpstop
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/fr ... netool.gif

het rubber 'eitje' dat aan de subframe-toren zit (1 of 2 moeren) - op het plaatje precies boven het woord "compressed" omdat de moer(tjes) binnenin de toren moeten worden vastgedraaid moet je die als eerste monteren (dan kan je er nog bij - hoewel het met veel geduld ook achteraf kan).

HTH,
Theo van den Bogaard

default

RE: voorsubframe vragen

nog een vraagje :D :
de aandrijfassen zitten gelagerd in het differentieel en aan de wielen ( waar al die stangen enz ook aanhangen). nu kan ik dit onderdeel al op voorhand monteren en achteraf dat dingetje opzij klikken/draaienien voor mijn aandrijfassen en in te steken??

(ik vraag dat maar omdat ik mijn auto op wielen wil zetten voor hem van de garage tot bij mij thuis te slepen en dan hang ik thuis de motor erin. maar als dit te veel werk is steek ik hem in de garage in een keer in, thuis werkt het altijd gemakkelijker.in de garage storen ze je toch om de haverklap)

bendakt al voor de voorgaande oplossingen daar ben ik al veel mee geholpen

groeten,
stijn

RE: voorsubframe vragen

Stijn2000 schreef:
nog een vraagje :D :
de aandrijfassen zitten gelagerd in het differentieel en aan de wielen ( waar al die stangen enz ook aanhangen). nu kan ik dit onderdeel al op voorhand monteren en achteraf dat dingetje opzij klikken/draaienien voor mijn aandrijfassen en in te steken??




Weet niet hoever je moet slepen maar als het nog een redelijk stuk waardoor je harder moet dan stapvoets is het verstandiger om je aandrijfassen er later in te zetten anders gaan deze erg raar rondslaan in het subframe....