Voorvering vervangen

RE: Voorvering vervangen

Ik ben van plan om binnenkort mijn voorvering te gaan vervangen. Deze is nl iets doorgezakt. Ik vraag me af wat hier allemaal bij komt kijken. Moet ik de complete voorwielophaning uit elkaar halen, of kan ik de auto gewoon opkrikken, om vervolgens de oude vering te werwijderen en de nieuwe te plaatsen? Hoe laan ben je hier ongeveer mee bezig?

RE: Voorvering vervangen

Is heel simpel, je hoeft niks te slopen of te demonteren dan alleen je veren zelf (tenminste ik ga er vanuit dat je het over je schokbrekers hebt). Twee moeren per veer dus. Het zijn wel borgmoeren, tenminste dat zouden het moeten zijn, dus wanneer deze bij je niet erg meer borgen, zul je nieuwe aan moeten schaffen of met Loctite aan de gang moeten gaan. Een flaconnetje Loctite (Nutlock 243) kost wel een €25 à €30.

Kwestie van de mini opkrikken, wiel eraf en je kunt er zo bij.

RE: Voorvering vervangen

Sorry, heb een en ander hier al (of 'pas') gevonden

link

off topic: Hoe kan ik deze link als hyperlink onder het woord 'hier' krijgen.

RE: Voorvering vervangen

(url=http://www.link.nl)tekst(/url)

waarbij de
'('
'['
moeten zijn, maar ik dit nu natuurlijk niet kan typen

RE: Voorvering vervangen

@ Schamp:
Het gaat hierbij niet om de schokbrekers, maar om de rubber vering. Schokbrekers zijn inderdaad niet zo lastig te vervangen. Vering wel, heb ik gelezen.

RE: Voorvering vervangen

Oh ja, ok ik wens je succes, want het vullen van de bollen valt nog niet mee.

RE: Voorvering vervangen

(Heb even wat getest weggehaald, zal niemand erg vinden, denk ik).

Vullen van de bollen? Bedoel je hydrolastic-bollen? Wie zeg dst Ken hydrolastic heeft? Op zich niet erg waarschijnlijk.

Als het gewone rubber bollen zijn, dan heb je wel een compressor nodig, anders krijg je het er never nooit uit. Hiermee druk je de rubber bol in, waarna de trompet er tussenuit kan.

En dan nog wat: loctite om iets los te krijgen? Ik zou van een product dat Nutlock heet niet verwachten dat het iets los maakt... :?