vraag i.v.m. restauratie

RE: vraag i.v.m. restauratie

Ik ben gedurende tijd op zoek naar een mini. Ik ben perongeluk op één gestoten, maar er is nog werk aan. Ik wil eerst even wat informatie voor dat ik hem koop. Ik ben een onbekende op mini gebied maar wil daar verandering in brengen.

Aan de passagierskant aan de voeten is er een gaatje geroest. Is dit op te lossen door de verroeste plek weg te slijpen en er een plaat in te lassen? onderkant deuren is er ook roest, ongeveer 10 à 15 cm. Hoe is dit op te lossen? Alle dichtingsrubbers aan de deuren en ramen zijn gelost of zijn versleten. Die moeten dus volgens mij bijna allemaal vervangen worden. Op het keuringsbewijs van vorig jaar stond een opmerking over de onleesbaarheid van het chassisnummer, waar staat die juist? Ook was er een opmerking over het dragend koetswerk. Informatie?
Motor is volgens mij nog in orde.

Hoeveel gaat mij dat allemaal kosten?
|:( |:( |:(

RE: vraag i.v.m. restauratie

ik zou zeggen gebruik eerst de zoekfunctie.




[size=67:3gt4v8sx]Ik ben er zelf ook regelmatig op gewezen dat ik eerst moest zoeken :D[/size:3gt4v8sx]

RE: vraag i.v.m. restauratie

TLR-Mini zegt

Als je chassisnummer niet erg leesbaar is heb je alle kans dat dit op het voetenplekje van de passagiersplaats zit. Veel ouder Mini’s lijden aan deze kwaal,
Ik heb dit probleem opgelost door een gat uit het onderlegsel van de vloerbedekking te snijden waardoor in natte tijden deze vochtige lap hier niet op rust/roest. Daarna alle verfresten en wat al niet meer verwijderd en alle roest met een (op de boormachine) roterende messing of nylonborstel schoongemaakt. Daarna een aantal keren erover gespoten met een spuitbus blanke lak, hoe meer hoe beter, zodat het chassisnummer zichtbaar maar ook beschermd is. Jaarlijks kijk ik de zaak na, verwijder indien nodig roest en spuit opnieuw. Het blijft overigens tot mijn verbazing in goede conditie, en ik heb geen probleem bij de keuring meer hieromtrent.

Binnenkomend vocht wordt door het gebruik van nieuwe rubbers vaak drastisch verminderd, dit houdt de vloer droog, wat weer scheelt in het onderhoud.

Natuurlijk kan je elk gat lassen, zolang er maar gezond metaal is om op te lassen. Houd wel rekening met het chassisnummer, als dat er uit is moet je dat er opnieuw inlaten slaan, en “officieel” gesproken laten keuren bij de RVD.

Wat betreft de opmerking over het dragende koetswerk, het lijkt me dat je de carrosserie maar eens goed moet na kijken en eventueel dij de keurder vragen wat die opmerking inhoud. Heb je een plaats om te knutselen en geld om een lasapparaat aan te schaffen? Hoe is je ervaring met lassen?

Hoeveel het kost is niet in te schatten, meestal komen er bij het repareren van roest meer problemen om de hoek kijken. Ik bedoel meer gaten om de hoek kijken. :D:D Originele plaatdelen zijn vaak duurder dan namaak maar bij namaak is de kwaliteit vaak wel minder, ze roesten sneller en passen vaak minder goed. Wat het je zeker kost is een zee van tijd.

Hier een aantal antwoorden op een aantal vragen, zoals gezegd zal de zoek functie je nog meer tips en antwoorden opleveren. Ik wens je veel succes met je project.

The Little Red Mini