Nou; het draadje moet aan het ene uiteinde vastzitten aan het bi-metaal zelf, daar waar het contact zit wat sluit bij het contact wat met de accu verbonden is (B). het andere uiteinde zit aan de 'aarde'. Wanneer het contact van het bi-metaal bij B sluit, gaat er stroom door de draad en daardoor verwarmt het bi-metaal, wat daarbij kromtrekt, waardoor het contact bij B open gaat. Bi-metaal koelt af en strekt zich weer (recht) waardoor het contact weer sluit en er stroom door de winding gaat, zodat het bi-metaal zich kromt. Het principe van de elektrische deurbel.
De pijl die op de onderste tekening rechts met B aangeduid is, is de draad die vanaf het contact (accu) moet komen, de pijl bij I duidt de plaats aan waar de draad aansluit die naar de door jou genoemde instrumenten loopt.
Heb ik het goed? Anders graag een correctie!
- Login of registreer om te reageren
RE: Vraag spanningsstabilisator teller blok
Ingediend door Paul1962 op do, 02-04-2015 11:47
Hallo Allemaal
Ben nu bezig met de laatste loodjes van de mini wederopbouw
ben ik toegekomen om het 3-tellerblok terug te plaatsen.
(de temp. en benzine meter doen het niet).
De pvc vel met koperbanen is slecht maar heb ik weten te solderen
maar ik kom ook nog een probleem tegen, namelijk wie weet hoe de spanningsstabilisator aan de binnen kant.
zie te niet echt goed uit
Toen ik deze openmaakte zag ik dat het draadje van de bimetaal, een geïsoleerde verwarming draad, los hing, maar waar moet het uiteinde op zitten
ik heb dit wel weten te vinden, maar nog niet echt duidelijk
als je dit ziet, hoort dan het draadje op het einde en aan het begin te zitten van het bimetaal (I)?
en ik zie geen draad op aansluiting B, klopt dit,
Alvast bedankt
Paul