mini-bitch schreef:
mijn vraag is eigenlijk of er geen alu cilinderkop bestaat voor deze 1300 en welke spruitstukken en carburator kan ik best gebruiken (het moet ook een beetje vooruit gaan) is er iets dat ik van mijn 1000 cc kan gebruiken of niet?
Er bestaat wel een aluminium kop, maar waarom? Is ongelovelijk duur en niet echt nodig. (link)Voor de in- en uitlaat zou ik, als het budget het toelaat, een complete 'stage one' kit kopen, en een nette HIF44 carb (van een Metro) van de sloop. Heb je in één keer de boel netjes. Ik zou qua carb en spruitstukken van de 1000cc spullen afblijven. Het is allemaal wel te monteren, maar dat ademt je atletische motor door een rietje en de afstelling zal verre van ideaal zijn, als het al loopt.
Succes,
- Login of registreer om te reageren
RE: vraagje ivm andere motor
Ingediend door mini-bitch op di, 26-10-2004 20:44
hallo ik heb een vraagje ik heb een mini van 77alleen het chassis maar helemaal opgemaakt en ik heb nog een mini van 82 een 1000 cc
ik heb de compressi van de 1000 gemeten en kwam te weten dat er bijna geen compressie meer opzat en dat de 2 middelste cilinders naar elkaar lekten maar ondertussen heb ik een 1300 motor bijgekocht maar er staat geen inlaat en uitlaatspruitstuk of carburatie op blote blok met koppelingondertussen het blok open gedaan en vernomen dat deze in goede staat is dus alles trug monteren met nieuwe dichtingen
mijn vraag is eigenlijk of er geen alu cilinderkop bestaat voor deze 1300 en welke spruitstukken en carburator kan ik best gebruiken (het moet ook een beetje vooruit gaan) is er iets dat ik van mijn 1000 cc kan gebruiken of niet?