swinz schreef:
nu had ik dat zwarte dopje op de carb eraf gehaald en de zuiger/gasnaald eruit gehaald.. mijn vraag is hoeveel olie er weer in terug moet en welke specificaties de olie moet hebben..
Meestal wordt er motorolie (15W40, 20W50) gebruikt voor in de dashpot en die mag geveuld worden tot 13 mm onder de bovenrand.
swinz":15ll20xk]
ook had ik een vraagje over hoeveel L motor-olie er ongeveer in een 1300 blok gaat.[/quote:15ll20xk]
Met oliefilter dacht ik 5,2 liter.
swinz":15ll20xk]
verder had ik toen ik hem ophaalde alleen problemen met het stotteren vd motor als ik dingen gebruikte die veel stroom trekken (licht/kachel) dus dacht eerst aan massa probleem, had dus alle massadraden netjes gemaakt maar het probleem blijft zich voordoen (ook zonder licht aan nu)[/quote:15ll20xk]
Verstandig is om niet te veel verschillende vragen in 1 topic te zetten.
Ook de search functie geeft vrij veel antwoorden.
Dit stotteren wat jij omschrijft kan in de stroomvoorziening gezocht worden, dan wel in de massa, of misschien wel vocht in de verdelerkap...
- Login of registreer om te reageren
RE: vraagje m.b.t. carburateur & stotteren
Ingediend door swinz op ma, 27-02-2006 19:29
heb een mini met 1300 blok erin en er zat het een en ander aan werk aan.. nu had ik dat zwarte dopje op de carb eraf gehaald en de zuiger/gasnaald eruit gehaald.. nu zat daar eerst olie in.. mijn vraag is dus hoeveel olie er weer in terug moet en welke specificaties de olie moet hebben..
ook had ik een vraagje over hoeveel L motor-olie er ongeveer in een 1300 blok gaat.
verder had ik toen ik hem ophaalde alleen problemen met het stotteren vd motor als ik dingen gebruikte die veel stroom trekken (licht/kachel) dus dacht eerst aan massa probleem, had dus alle massadraden netjes gemaakt maar het probleem blijft zich voordoen (ook zonder licht aan nu)
iemand bekend met deze problemen? zoja help me out!