vraagje m.b.t. carburateur & stotteren

default

RE: vraagje m.b.t. carburateur & stotteren

heb een mini met 1300 blok erin en er zat het een en ander aan werk aan.. nu had ik dat zwarte dopje op de carb eraf gehaald en de zuiger/gasnaald eruit gehaald.. nu zat daar eerst olie in.. mijn vraag is dus hoeveel olie er weer in terug moet en welke specificaties de olie moet hebben..

ook had ik een vraagje over hoeveel L motor-olie er ongeveer in een 1300 blok gaat.

verder had ik toen ik hem ophaalde alleen problemen met het stotteren vd motor als ik dingen gebruikte die veel stroom trekken (licht/kachel) dus dacht eerst aan massa probleem, had dus alle massadraden netjes gemaakt maar het probleem blijft zich voordoen (ook zonder licht aan nu)

iemand bekend met deze problemen? zoja help me out! :D

RE: vraagje m.b.t. carburateur & stotteren

swinz schreef:
nu had ik dat zwarte dopje op de carb eraf gehaald en de zuiger/gasnaald eruit gehaald.. mijn vraag is hoeveel olie er weer in terug moet en welke specificaties de olie moet hebben..



Meestal wordt er motorolie (15W40, 20W50) gebruikt voor in de dashpot en die mag geveuld worden tot 13 mm onder de bovenrand.

swinz":15ll20xk]
ook had ik een vraagje over hoeveel L motor-olie er ongeveer in een 1300 blok gaat.[/quote:15ll20xk]

Met oliefilter dacht ik 5,2 liter.

swinz":15ll20xk]
verder had ik toen ik hem ophaalde alleen problemen met het stotteren vd motor als ik dingen gebruikte die veel stroom trekken (licht/kachel) dus dacht eerst aan massa probleem, had dus alle massadraden netjes gemaakt maar het probleem blijft zich voordoen (ook zonder licht aan nu)[/quote:15ll20xk]

Verstandig is om niet te veel verschillende vragen in 1 topic te zetten.
Ook de search functie geeft vrij veel antwoorden.

Dit stotteren wat jij omschrijft kan in de stroomvoorziening gezocht worden, dan wel in de massa, of misschien wel vocht in de verdelerkap...

RE: vraagje m.b.t. carburateur & stotteren

of als je een open luchtfilter hebt kan je carb bevriezen en dan stottert ie ook

default

RE: vraagje m.b.t. carburateur & stotteren

bedankt voor de reacties alvast, sorry van de meerdere vragen in een topic, zal het onthouden voor volgende keer!

er zit geen openluchtfilter in, wel een sport inlegfilter (dus wel gewoon orginele luchtfilterhuis)

verder heb ik dus de massa's al gechecked, die zijn al schoon.. bougies + kabels zijn goed, de verdeler + rotor waren wel wat aangetast door corrosie, die moet ik nu nog schoonmaken en weer testen.

ga nu dus eerst kijken wat ie doet met schone rotor + verdeler, mochten jullie nogmeer mogelijke oorzaken weten, laat maar horen!

RE: vraagje m.b.t. carburateur & stotteren

Check ook even je kabels en stel je bougies ook af.
Ik weet niet of er een condensator aan de verdeler hangt? ,dat weten de geleerden hier wel,maar vervang die ook dan.
Ow ja en je vacuumvervroeger is die nog oke?

RE: vraagje m.b.t. carburateur & stotteren

swinz schreef:
,...verder heb ik dus de massa's al gechecked, die zijn al schoon.. bougies + kabels zijn goed, de verdeler + rotor waren wel wat aangetast door corrosie, die moet ik nu nog schoonmaken en weer testen.



Als het probleem zich eerst alleen voordeed terwijl je
verbruikers aanhad en na het schoonmaken constant, dan
zou ik het probleem toch daarin zoeken!

En rotor en kap zou ik vernieuwen samen met de punten
en condensator! Kost de kop ook niet en je bent er
voorlopig weer vanaf..
Ook ff in het donker kijken of de vonk niet tussen je
kabels doorslaat!

default

RE: vraagje m.b.t. carburateur & stotteren

@ Bruutmans:

ik ben aan het leren nog voor automonteur (2e monteur) maar wat bedoel je precies met bougies afstellen? de ruimte tussen het puntje en de bougie waar de vonk tussenkomt zegmaar? en hoeveel moet die wezen dan?

verder zal ik idd ff mn kabels checken maar de vorige eigenaar had ze vervangen met andere (geen nieuwe)

@ Lowrida:

tis idd vreemd, heb er 150km mee naar huis gereden, toen dus massa enzo gechecked maar daarna was het dus ook zonder dat ik iets verbruik..

dat met die condensator snap ik ook niet helemaal, misschien dat je dat ff verder kan uitleggen (evnt fototje)

bvd!

RE: vraagje m.b.t. carburateur & stotteren

swinz schreef:
@ Bruutmans:

ik ben aan het leren nog voor automonteur (2e monteur) maar wat bedoel je precies met bougies afstellen? de ruimte tussen het puntje en de bougie waar de vonk tussenkomt zegmaar? en hoeveel moet die wezen dan?



Ja klopt.
Toen ik het voor het eerst hoorde keek ik ook vreemd op,maar het schijnt zo te zijn.
Ik weet niet precies wat ie voor mini is,maar ik meen een 0,6 of 0,7 ongeveer.
Ffde boeken op na slaan ik durf het voor mini niet te zeggen,het is voor LPG ook weer iets meer meen ik of dan weer warmere bougies en zo.