vraagjuh/ startproblemen

RE: vraagjuh/ startproblemen

Mijn mini start nu nietdoor de sneeuw.

Hij maakt het zelfde geluid als dat je accu leeg is

Wat niet kan want er zit sinds 1 1/2 week een nieuwe in

Wat nu?

Hoe gaat ie het nou weer doen

wie kan mij helpen?

RE: vraagjuh/ startproblemen

Je kan even kijken of de accuklemmen goed vast zitten.
Is jou mini een injectie model of carberateur?

RE: vraagjuh/ startproblemen

Mijn mini heeft het zelfde probleem, maar de klemmen van de accu zitten goed vast.

Dus ik vraag me ook af wat het zou kunnen zijn.

Groetjes Eyleen

RE: vraagjuh/ startproblemen

Is jou mini een injectie model of carberateur?
????

Ik heb ff geen flauw idee
haha
sorry
maar goed hij rijdt nog niet e ja de klemmen zitten goed vast

RE: vraagjuh/ startproblemen

Dat had ik ook vorige week...

mijn accu laade niet goed meer bij
toen heb ik maar de anwb gebeld

en die heeft mijn v snaar wat strakker gezet

Mabey dat het bij jou ook het probleem is

Greetz D.

RE: vraagjuh/ startproblemen

hmmm dat zou het ook kunnen zijn

ik weet t niet want het is echt een super nieuwe accu vandaar
:?

RE: vraagjuh/ startproblemen

Ik neem aan dat je de accu vervangen hebt omdat er problemen mee waren. Misschien zat het probleem niet in de accu maar in iets anders (lekstroom, defecte dynamo?)

Daan

RE: vraagjuh/ startproblemen

accu was helemaal kapot liep in een halve minuut van 12 volt naar 3 daatom is hij vervangen

dynamo was gecontroleerd die was helemaal in orde

RE: vraagjuh/ startproblemen

ik denk echt dat het je v snaar is want heb echt precies het zelfde gehad

RE: vraagjuh/ startproblemen

En kan ik dat zelf ook oplossen?

Zoja waar zit ie dan?

RE: vraagjuh/ startproblemen

Sebastian schreef:

Is jou mini een injectie model of carberateur?



V-snaar spannen is niet zo moeilijk nee. Even zoeken op het forum en het staat prima omschreven.

RE: vraagjuh/ startproblemen

was de accu al wel helemaal opgeladen dan? omdat de spanning van een accu toch altijd iets afneemt als het erg koud is, ondanks dat je net een nieuwe hebt.

RE: vraagjuh/ startproblemen

Sebastian schreef:


V-snaar spannen is niet zo moeilijk nee. Even zoeken op het forum en het staat prima omschreven.



Heel het probeem staat prima omschreven op het forum, inclusief meerdere oorzaken en oplossingen, dus misschien toch even zoeken.

RE: vraagjuh/ startproblemen

Quoten en dan het zelfde antwoord geven...
Zinloos lijkt me...

RE: vraagjuh/ startproblemen

vinnik ook zinloos ;)
[size=75:1ut7wlsx](kon het niet laten)[/size:1ut7wlsx]

RE: vraagjuh/ startproblemen

ik ook :P

RE: vraagjuh/ startproblemen

dankje voor alle reacties. Net als mijn mini deed ook mijn internet het niet :'(
nou doet mijn mini het nog steeds niet maar ja. Ga vanmiddag is ff opzoek naar die fijne v-snaar en hopen dat dat het is.
En uh ja de accu was helemaal opgeladen sniksnik

Ik vertel snel hoe het mij en mijn v-snaar afgaat

Vicky

RE: vraagjuh/ startproblemen

Hoe lang heb je gereden nadat er een nieuwe accu is ingezet?
Ook een nieuwe accu is leeg als die in je auto gezet wordt. Met behulp van een starthulp worden voldoende amps opgewekt om je auto te starten. Als het goed is heb je het advies gehad om minimaal drie kwartier met je auto te rijden. Echter is je accu nog lang niet volladen.

Met de extreme kou is de werking van je nieuwe accu ook afgenomen. Het kan best zijn dat je nieuwe accu leeg is. Een nieuwe accu garandeert de ladende werking en geen lekkage op het moment van plaatsen. Niet dat ie altijd vol is.

Maar het neemt niet weg dat het best verstandig is om de polen van de dynamo schoon te maken en de v-snaar op de hand strak te zetten.

Succes.

default

RE: vraagjuh/ startproblemen

De accuu is recent vernieuwd.

Vicky vermeld dat de accuu binnen een halve minuut van 12 volt naar drie volt afzakt.... Dit hoeft nooit gelijk aan de accuu te liggen, de oorzaak kan ook de dynamo zijn, er wordt regelmatig gezegd dat de dynamo is gekontroleerd maar nooit op welke manier. Een accuu van een jaar of drie vier behoeft nog niet slecht te zijn maar wordt wel altijd vermeld. Wanneer de dynamo overlaadt of niet genoeg bijlaadt dan is er al een probleem, ofwel bij overlading blaast ie de accuu op, ofwel bij te weinig lading laadt de dynamo de accuu niet genoeg bij, dit is te wijten aan de spanningsregelaar van de dynamo.

Om precies te weten waar het mankement ligt dient een ampére meter te worden aangesloten op het start relais met daar tussen in wel te verstaan de ampére meter, plus een volt meter die aangesloten wordt over de plus en de min van de accuu. Wanneer de ampére meter geen uitslag geeft waar ligt dan het probleem???
Als de ampére meter minder dan 10 amp aangeeft wat dan?? en de voltmeter minder dan 14 volt.
Als de amp meter meer dan 10 amp aangeeft??? en de volt meter meer dan 14 volt???
Dit bij alles bij een vast gesteld toerental van de motor.

Men stelt de v- snaar niet met de hand af, maar met de duim proef. Een v-snaar wordt altijd met de hand afgesteld en stelt niet uit zijn eigen.

Een dynamo heeft geen polen maar aan sluitingen, een accuu heeft polen de plus en de min.

RE: vraagjuh/ startproblemen

linkaard schreef:
Vicky vermeld dat de accuu binnen een halve minuut van 12 volt naar drie volt afzakt....




Logischerwijs denk je dan aan de acuu... als deze een x aantal jaar oud is gaan de loodplaten stukjes lood verliezen waardoor deze lichte kortsluiting ontstaan in de accu waardoor de capaciteit drastisch achteruit kan gaan...

Als er aangegeven wordt dat de dynamo gecontroleerd is dan mag je er wel vanuit gaan dat dit goed is gebeurd...

default

RE: vraagjuh/ startproblemen

Precies zoals je omschrijft, maar de problemen kwamen al naar voor met een oude accuu??? Nu heeft ze een nieuwe accuu en het probleem wat ze eerder had heeft ze nu weer?

Je kunt of ik ga er in ieder geval niet van uit als wordt gezegd de dynamo is gekontroleerd!! Door wie op welke manier en hoe is deze gekontroleerd.

Dus als ik jou moet geloven ga je er van uit dat wat word geschreven ook inderdaad uitgevoerd is.
Eum, eum na ja ik bied te koop aan mini!! pas gekeurd en grote beurt gehad, niet rot maar wel roest op de bekende plekken. Neem ik aan dat jij geloofd dat ie een grote beurt heeft gehad. Ik vermeld het toch??

RE: vraagjuh/ startproblemen

ik stond erbij ( samen met mijn vriend) toen de dynamo werdt gemeten. Nou ja ik moet gas geven. En volgens men vriend die er een uitleg bijkreeg klopte het wat die man zei. Volgens die man was de accu volgens mij vol. Hoefte er in ieder geval niet mee te gaan rijden. (ja wel naar huis maar meer niet)
De oude accu was echt helemaal dood (ook al behoorlijk oud zei die man)

Ik weet het dus echt ff niet meer. Een kennis zei al misschien kortsluiting (maar ja hij is een weekje weg dus ff afwachten) ga morgen als het hier droog is maar is kijken of ik er zelf iets aan kan oplossen (misschien vanavond ff de accu in een oplader stoppen en dat proberen.

Want normaal gaf ie nogwel een brrrrgrrrr geluid als ik hem probeerde te starten en hij deed het niet maar nu doet ie niks meer en brand alleen men rode lampje.

vicky

RE: vraagjuh/ startproblemen

Remco T schreef:
Ook een nieuwe accu is leeg als die in je auto gezet wordt. Met behulp van een starthulp worden voldoende amps opgewekt om je auto te starten. Als het goed is heb je het advies gehad om minimaal drie kwartier met je auto te rijden. Echter is je accu nog lang niet volladen.



Ik heb pas 1 keer mijn accu vervangen dus ik weet niet of dat de normale gang van zaken is, maar ik kreeg mijn accu toch echt opgeladen mee. Volgens mij werd 'ie alleen gevuld met gedemineraliseerd water en presto, 1 opgeladen accu.

RE: vraagjuh/ startproblemen

linkaard schreef:
Precies zoals je omschrijft, maar de problemen kwamen al naar voor met een oude accuu??? Nu heeft ze een nieuwe accuu en het probleem wat ze eerder had heeft ze nu weer???




Als je goed gelezen had was dat probleem van de terug lopende spanning met de oude accu...

linkaard":dgi61g6o]
Je kunt of ik ga er in ieder geval niet van uit als wordt gezegd de dynamo is gekontroleerd!! Door wie op welke manier en hoe is deze gekontroleerd. ??[/quote:dgi61g6o]


Aangezien niet veel mensen zelf een dynamo kunnen doormeten kan je er toch wel van uit gaan dat dit door iemand is gebeurd die weet wat er loos kan zijn...

RE: vraagjuh/ startproblemen

ik ga zo mijn auto starten (aanduwen) en hopen dat ie het dan blijft doen nou de kou weg is

RE: vraagjuh/ startproblemen

gisteren op de terug weg naar L'stad vanuit de clubavond in huizen( was zeer gezellig)

volgende problemen : lichten aan uit, sterker en zwakker branden, niet meer willen starten

ik ga zo ff een v-snaar halen en die erop leggen

hopen dat het probleem is opgelost dan


Greetz D.

RE: vraagjuh/ startproblemen

Sinds afgelopen week reed mijn mini helemaal niet meer. Sneeuw was dus niet het grootste probleem. Dus vanmiddag om 2 uur is hij maar opgehaald. Nu hoor ik vandeweek wat het grote probleem nou was.

Groetjes Vicky

RE: vraagjuh/ startproblemen

oke suc6!

ik heb mijn v snaar vervangen en hij start weer toppie d:)b

default

RE: vraagjuh/ startproblemen

Ik ben benieuwd want de mijne rijd al niet meer sinds 8 januarie. Hij start nu inmiddels wel al, maar houdt ontzettend in om vervolgens na een paar tientallen meters er mee te stoppen!! (carburateur :? )
Nu maakt hij tegenwoordig ook een sis geluid, het lijkt of het uit de uitlaat komt, wie weet wat het is? Maar in iedergeval alle basis reparaties zijn gedaan en hij start inmiddels. Ook nu moet hij naar de garage, helaas. |:(

RE: vraagjuh/ startproblemen

Krijg vanavond mijn mini terug
is een hele nieuwe dynamo ingegaan.
Bleek dat als je hem alleen met contakt nakijkt hij goed is
maar zodra je gas geeft gaat het fout
en mijn uitlaat bleek helemaal kapot te zijn dus tja sniksnik