Even controleren of er wel genoeg koelvloeistof in de radiateur zit (met koude motor controleren).
- Login of registreer om te reageren
Even controleren of er wel genoeg koelvloeistof in de radiateur zit (met koude motor controleren).
dat is het eerste wat mijn man deed
er zit dusdanig veel in dat als je er in kijkt je de kern die er in zit net onder het oppervlak zit van de koelvloeistof
is dit zo goed of moet dat meer zijn
Dat is prima! Is de (en blijft) temperatuur meter wel gewoon op normaal staan? Of fluctueert die ook een beetje?
Zie je met de dop van de radiateur en draaiende motor de koelvloeistof door de radiateur lopen? (controle van de waterpomp)
Blijft de kachelmotor wel draaien of stopt die soms met draaien waardoor er geen warme lucht meer binnen komt (Electrisch probleem)?
Wat heb je allemaal al gecontroleerd? Of zijn er pas werkzaamheden aan de auto geweest?
de meter blijft bijna perfect op een punt staan
dat van de waterpomp moet ik morgen eens kijken als hij idd water rond pompt
kachelmotor doet het verder perfect geen problemen mee
er is geen enkel recent werk aan de wagen geweest dus ik vond dit wel raar zal morgen eens kijken naar dat doorlopen van het water
is dit bij koude of warme motor slimmer om te doen
ik zou de leidingen eens doorspoelen, kan ook gedeeldte verstopt zijn, groetjes
misschien stomme vraag maar hoe kan ik deze het best door spoelen
loskoppelen bij de radiator )naast de motor en dan de koelvloeistof aflaten en doorspuiten met de tuinslang, weer leeglaten en alles opnieuw aansluiten en dan terug vullen met koelvloeistof en weer proberen :d heb dit ook aan de hand gehad en nadat ik hem doorgespoeld had was alles verholpen,
succes, greetz seffens
Zoals al gezegd doorspoelen met een tuinslang.
Afhankelijk van type en bouwjaar heb je de kachelkraanbediening op de cylinderkop of in de aanvoerslang.
Achterop het motorblok (afhankelijk van type) zit een aftapplug, draai deze ook uit als je gaat spoelen.
Ik koppel de kachelslang meestal ook los van kachelkraantje en onderste radiateurslang, zodat ik de kachel afzonderlijk kan doorspoelen.
Er zijn middeltjes die je bij tankstations etc kunt kopen die het koelsysteem reinigen door kalkaanslag en vuil los te maken.
Giet dit in je radiateur en rijdt er een dag of twee mee, dan koelsysteem aftappen en goed doorspoelen.
Mooie klus voor de zaterdag...
zo gisteren even gekeken
ik heb de dop van de radiator afgehaald en de motor laten lopen.
ik heb wel eerst iets meer koelvloeistof in de radiator gedaan om het beter te zien.
je kon zien op een gegeven moment dat het niveau steeg en vervolgens weer zakte,dit enkele keren achter elkaar tot vermoedelijk de thermostaat open ging want toen bleef alles netjes op peil.
de temperatuur blijft netjes voor de n stand
wat mij wel opviel is dat de slang die naar binnen gaat niet warm werd,dus denk ik idd aan een verstopping of zo iets.
ik ga morgen even de slangen los halen en de tuinslng er op zetten kijken wat het resultaat word
nou heb alles eens goed door gespoeld n daar kwam me een zooi uit
daarna verse koelvloeistof erin en knallen maar.
het is nu weer aangenaam warm in de mini
thanxs voor de tips mensen
Hierzo hebben we er wel eens een flinke scheut Dreft in gegooid..
Werkt prima bij opsporen lekkage's , maar reinigde ook super goed.
Na 2 dagen en flink warm rijden wel eruit laten lopen en opnieuw vullen met koelvloeistof..en geen water!
Als de slang die naar binnen gaat niet warm wordt zit er lucht opgesloten in deze slang, je zou hem ergens los moeten koppelen en wachten tot er vloeistof uitkomt of even de slang met wat vloeistof vullen.
RE: vreemd kachel probleem
Ingediend door sannemini op wo, 26-10-2011 18:46
hoi ik heb nu toch iets vreemds aan de hand
mijn kachel word af en toe wel warm en soms niet
zelfs als ik een half uur heb gereden dan blaast hij lekker warm maar als ik dan weinig toeren maak (50 in zijn 4)dan word de lucht die uit de kachel omt weer koud snap er niks van.
iemand hier een idee waar ik moet kijken