vreemde motorische klachten

RE: vreemde motorische klachten

Ben ik net lekker met de pick up aan het rond rijden voor ik vertrok nog alles even na gelopen want hij stond al weer even stil , en niets geks te vinden .


Ben ik halverwegen hoor ik een hoop geratel onder de motorkap ik gekeken niets te zien alleen een geratel onder het kleppen deksel .

Onderweg naar huis was het net of er een helikopter onder mijn motorkap zat , bij de stoplichten begon hij ook een beetje in te houden met een klein beetjs choke reed hij weer lekker maar het geratel bleef.

Eenmaal thuis doe ik de kap weer open en alles nat en smerig van een mengeling van olie en koelvloeistof , ik heb op die zwarte pijpjes links en rechts naast de motor van die racefiltertjes zitten terwijl hij stond te draaien kwamen daar belletjes uit en ook van die smurrie .

Toen ik de motor uit zetten lag er na tien minuten een klein plasje olie onder en een klein plasje koelvloeistof .

Dus komt dit alles van dat geratel van onder mijn kleppen deksel :( :( ik snap er niets van .

En er komt geen witte als blauwe rook uit mijn pijp.

Rarrararara wat kan het zijn

Alvast bedankt minizot

RE: vreemde motorische klachten

tuimelaar van een uitlaatklep losgetrilt...

been there...

het moertje waarmee je na het kleppenstellen het boutje borgt trilt los, de klepspeling wordt groter en groter, je cilinder blijft mengsel aanzuigen, maar komt zijn uitlaatgassen niet kwijt, door de choke maak je het mengsel rijker en loopt ie dan ff beterder...

oplossing, van een oude set tuimelaars de moertjes afhalen en dan de tuimelaars op je blok borgen met een 2e moertje.

RE: vreemde motorische klachten

owkee

als dat het is valt het allemaal nog mee


iig suc6 het was wel ff schrikken met dat belletje van je

"ik denk dat ik mijn blok heb opgeblazen"


grtzz

default

RE: vreemde motorische klachten

als het alleen de tuimelaar zou zijn, hoe komt er dan koelvloeistof bij je olie(wat waarschijnlijk die smurrie veroorzaakt)? lijkt mij niet logisch.


minizot schreef:
Eenmaal thuis doe ik de kap weer open en alles nat en smerig van een mengeling van olie en koelvloeistof , ik heb op die zwarte pijpjes links en rechts naast de motor van die racefiltertjes zitten terwijl hij stond te draaien kwamen daar belletjes uit en ook van die smurrie .



wat bedoel je met die race filtertjes, carter-ontluchting ofzo?

RE: vreemde motorische klachten

het zijn oliedampen en condenswater...

die 2 filtertjes zijn van de carterventilatie, doordat je meer en meer druk op de cilinders krijgt wordt de druk via het carter weggevoerd...

default

RE: vreemde motorische klachten

dan nog zou het raar zijn dat olie en koelvloeistof samen komen, of ik moet het mis hebben.

Als er bellen van koelvloeistof en olie uit je carter ontluchting komen dan moet haast iets gescheurd zijn, dus cilinderkop of cilinders, Lijkt mij.

RE: vreemde motorische klachten

Flame zegt dus dat het condenswater is en geen koelvloeistof

RE: vreemde motorische klachten

het is niet echt koelvloeistof wat er bij zit ik denk dat het gewoon komt omdat die olie door dat filtertje word geduwt en er dan iets anders uit ziet want als ik mijn olie pijl is het echt puur olie wat er aan mijn stokje zit .

Hij had er wel wat koeilvloeistof uitgegooid langs mijn overloop dus daar was het plasje van .

ik ga morgen eerst even mijn kleppen stellen en kijken of het helpt en hopen dat er niets krom is .

gr minizot

default

RE: vreemde motorische klachten

Komen er ook geen uitlaatgassen uit je vulopening voor de koelvloeistof?

RE: vreemde motorische klachten

O dat weet ik niet ik zal hem morgen eens helemaal nalopen kleppen stellen

ik ben benieuwd

RE: vreemde motorische klachten

net even de kleppen gesteld ben benieuw wat hij gaat doen er zat niet eens zo veel spelling op 2 zat ongeveer een 0,5 op en eentje iets minder dus ik hop dat dit het was

RE: vreemde motorische klachten

ik heb hem gesteld op 0,30 en een keer op 0,35 maar het geratel is wel minder maar is er nog steeds .

nou heb ik mijn bonnen schoendoos na gelopen en ik heb in die tijd een 276 nokken as gekocht en erin gezet en ik heb een 3.44 overbrenging moeten dan mijn afstel waarde anders zijn .

gr minizot

RE: vreemde motorische klachten

ik heb in het kent cam boekje gevonden dat ze op 0,40 moeten staan dat heb ik dus gedaan in nu rateld hij nog meer toch alles even in elkaar gezet en als ik met mijn hand boven het alu kleppen deksel hang dat er toch veel lucht uit het gaatje komt van de dop is dat normaal of niet :? :?

verder wacht ik even af op reactie want ik weet het even niet meer :? :?

gr minizot

toch maar met de 92 naar de pardoes rit

RE: vreemde motorische klachten

Is het ratelen alleen tijdens rijden?
Heb je de dop van koelvloeistof al eens losgehad?
Als je de filtertjes van carter-ontluchting loshaald, komt er dan ook flink 'lucht' uit? (zal haast wel, als het ook uit kleppendeksel komt).
Kan je compressie meten?

Ikzelf zit meer aan een gebroken zuigerveer te denken (overdruk uit carter, of eventueel toch een kromme klep)

Groet ron

RE: vreemde motorische klachten

hee ron

het ratelen is er altijd stationair als rijdend .
en wat kan ik testen met de dop van het koelvloeistof.
en ik kan helaas geen compressie meten .

gr marcel

RE: vreemde motorische klachten

Oh, sorry....
Kijken of er nog vloeistof is en kijken of ie geen bubbels geeft (in theorie is 1 bubbel per uur al lekke koppakking).

Komt het niet van je dynamo/waterpomp/fan? ff testen met de punt van de schroevedraaier erop...
Rateld ie ook sneller als je gas geeft?

Groet ron

RE: vreemde motorische klachten

ik heb alles geprobeerd morgen eerst maar eens compressie meten ik denk dat er en cilinder verbrand is of zo iets

op 0,30 deed hij het het beste maar ik heb een kent 276 nokken as dus hij zou op 0,40 moeten staan maar dan is het net of er een zak knikers in mijn blok zit

RE: vreemde motorische klachten

Ik denk dat je zo wel alles hebt geprobeerd, en ik vrees dat je het beste de kop eraf kan trekken.

Dat geratel kan zo maar een afgebroken klep zijn die op en neer loopt te stuiteren in de cilinder. Wellicht eerst alle bougies eruit en kijken of er verschil is in kleur, vettigheid, of mischien is er schade te zien.

Geen leuk werk de kop eraf, maar ik denk dat je er niet aan ontkomt.