RE: "waakvlam" bij bedrading bobine/stroomverdeler
Ingediend door E.V.A. op vr, 30-03-2012 14:52
Ik heb nogmaals goed gekeken, maar de doorgebrande/gesmolten aansluiting, zit niet op de verdelerkap, maar op het onderste deel, daar waar alleen een dun + en - draadje de bobine en stroomverdeler gekoppeld zijn. Dit lijkt mij dus het punt waar de lage spanning naar de bobine gezet wordt?
Ik heb inmiddels volgens mij helemaal gevonden hoe de bobine en stroomverdeler werken, maar ben helaas zelf nog niet creatief genoeg om te bedenken wat er nou vervangen moet worden. Wellicht zelfs alleen de bedrading en aansluiting?
- Login of registreer om te reageren
RE: "waakvlam" bij bedrading bobine/stroomverdeler
Ingediend door E.V.A. op vr, 30-03-2012 12:56
Sinds gisteren zijn wij eigenaar van onze eerste mini. Een leuke zwarte Mini 1000 uit '83.
We zijn probleemloos naar huis gereden met de auto, gaaf!
Bij thuiskomst hebben we de auto nog een paar keer gestart om 'm te verplaatsen, maar bij de laatste keer ontstond er een vlammetje bij de aansluiting tussen de bobine en stroomverdeler. Het punt waar de bobine aangesloten wordt op de stroomverdeler is het gesmolten (daar is waarschijnlijk een kortsluiting geweest en vlammetje ontstaan)
Gelukkig zagen we dit bij het weglopen van de auto, en konden we de "waakvlam" doven!
Nu kunnen we deze twee onderdelen geheel vervangen, maar is het probleem daarmee op te lossen? Of kan het ook ergens anders liggen, op een eerder punt? We willen veel leren, maar waren niet echt voorbereid op meteen zoiets...
Kunnen jullie wat tips geven hoe we dit kunnen repareren?