De (of sommige) Lucas-rotoren die je tegenwoordig koopt zijn anders dan voorheen. Het metalen deel zit gelijmd en dat kan niet tegen hoge temperaturen/hoge toeren. De lijm laat na verloop van tijd los en werkt dan als isolator (of het metalen deel gaat helemaal los zitten). Keith Calver heeft daar pas geleden nog in Mini Magazine over geschreven.
Afgelopen vrijdag op Zandvoort had een mk.1 Cooper S ook dit probleem. Het los zittende rotorblad had de verdeelkap stukgeslagen waardoor de motor uitviel.
- Login of registreer om te reageren
RE: Waar gaat een rotor stuk van?
Ingediend door Jeroen op zo, 04-09-2005 23:20
Ik heb op de heenweg naar de NMM heb ik problemen met de rotor van mijn Mini gekregen. (slecht lopende motor, en met grote plof stil komen te vallen en niet meer aan de praat te krijgen) Er bleek volgens de Wegenwachter lekspanning bij de rotor te zijn. Aan de rotor zelf was niets te zien, alleen zat hij een beetje ruim om de as.
De rotor was vrij nieuw en ik heb heb nog nooit problemen gehad met de ontsteking. Alle standaard dingen zijn vrij recent vervangen en tot het moment van de plof liep de motor als een zonnetje.
Na thuisgebracht te zijn door de WW heb ik gelijk een oude rotor, die ik nog had liggen, geplaatst en liep de motor weer als vanouds.
Heeft iemand enig idee waar dit probleem door veroorzaakt kan zijn? Ik wil die niet nog een keer meemaken namelijk.. met de Mini en aanhanger op een WW-sleepauto is behoorlijk traumatisch als je zelf het sleutelen aan je Mini doet