Waar kan ik een 1275/Metro blokje kopen?

RE: Waar kan ik een 1275/Metro blokje kopen?

De vraag lijkt me duidelijk; Ik heb momenteel een SPI met een standaard 1275 blokje erin.
Rijdt als een tiet en hoeft ( nog) niks aan te gebeuren.
Nou wil ik me wat meer gaan verdiepen in het motorisch gedeelte en zoek ik een blok om uit elkaar te halen en op te gaan bouwen met de onderdelen die ik wil.(laten we zeggen om de koude wintermaanden door te komen, alhoewel koud.......)
Maar kan ik gewoon op de sloop een blok van een Metro pakken of moet ik echt op zoek naar en Mini blok?
Wat kost nou een gewoon standaard blokje met versnellingsbak voor mijn SPI?

PS. Ik heb geen zin om heen het injectiegedeelte eruit te slopen en te vervangen door carbs (heeft ook geen zin, aangezien ik geen gezeur wil krijgen bij APK keuringen, politiecontroles, etc, etc, etc.)

ombouwen naar carb geeft je geen politie problemen en zo lang jij je co meting haald is er ook voor de apk nix aan het handje

dat uit de weg hebbend ja je kan naar de sloop een metro blokje halen als het maar een A series blok is!
je kan ook gewoon ff op marktplaats kijken oid of hier op de forum markt.
een injectie mini verschilt op motorgebied alleen in de kop dacht ik dus kan je op de kop na ieder blok gebruiken.

veel winter plezier

Daarnaast wil je hem zowieso naar je eigen smaak inrichten dus het zal wel een geflowde stage 6 kop worden daar kan je gewoon een normale kop voor gebruiken. ik zou me dus als ik jou was permiteren op een gewone (metro A+) 1275cc motorblok.
en dan verder kijken naar de mogelijkheden.
ps. 2carbs op zo`n blokje doen het in het algemeen ook goed....

weet een complete metro 1275 GT voor je 200 eurotjes en hij is van jou.

metro is weg

Knutsel, bedankt voor je aanbod!
Beetje laat met reageren, maar ja......beter laat dan nooit zal ik maar zeggen.

Maar wat betreft het vervangen van het injectie gedeelte en het plaatsen van carbs; bij mij staat er op mijn kenteken dat ik een 1.3i heb.
Dan kun je er toch niet zomaar carbs op zetten?

je moet in ieder geval aan de milieuwaarden voldoen die voor jou mini gelden.als je bijvoorbeeld je cat er onderuit haal moet hij er weer onder voor de keuring omdat je dan de waardes niet haal.had je nog een blok nodig om aan te sleutelen.het blokje dat ik aanbood was in perfecte conditie en is verkocht .maar ik heb nog een blokje liggen dat loopt maar aan een riviesie toe is. als ik goed begreep zocht je zoiets om zelf op te bouwen naar jou wens.laat maar weten. groeten

knutsel, dat blok dat je in de aanbieding hebt, is dat ook een 1275 met versnellingsbak?
Zo ja, wat wil je er voor hebben?

is ook een 1275 metro blok.75 euro? met bak.

Is zo`n Metroblok wel hetzelfde als een Miniblok of moet ik van alles nog aan gaan passen?( gaten voor sensors boren, ontsteking, etc, etc)

Daarover is al heel veel geschreven op het forum, ff zoeken...
(ik zal vast verklappen dat het niet zoveel werk is...)