Die van mij komt bij Boss Classics(Fryslân,zie link hieronder), had genoeg op voorraad staan!!!
Maar das alweer een jaartje geleden.
kunt altijd proberen!
- Login of registreer om te reageren
Die van mij komt bij Boss Classics(Fryslân,zie link hieronder), had genoeg op voorraad staan!!!
Maar das alweer een jaartje geleden.
kunt altijd proberen!
'k Heb net Boss Classics ff gebeld (zie link hieronder) en die heeft ze op voorraad zegt ie net tegen mij..
Ingediend door iwan op di, 17-06-2003 16:42
ja maar als je de prijzen hoort is daar ook weer verschil in.......van €225,00 tot €338,00 (allemaal orgineel) en dan de montage nog......
Ik zit te twijfelen om het zelf te doen of te laten doen.....maar ik ben nog aardig onzeker...kunnen jullie me overtuigen??
p.s en het klopt, die heeft ze op voorraad, maar een echte prijs durfde hij niet te zeggen omdat Johan daar over gaat....om 17:00 terug bellen
Vesteging Friesland had t over (in de buurt van, plus minus (maw ik weet t nie zeker meer omdat ik daar niet naar geluisterd heb)) 275 euro.
Als je de tijd en de ruimte hebt zou ik t zeker zelf doen.. Als je alles een voor een overzet kan het bijna niet mis gaan.
Ingediend door iwan op di, 17-06-2003 17:13
wat zijn de kritieke punten waar ik op moet letten en wat ik op voorraad moet hebben voor onderdelen die ZEKER kapot zullen gaan (door mijn onervarenheid)
de bouten waarmee het subframe aan de auto vastzit,en de flexibele koppeling van je remsysteem
ik zou ook een setje nieuwe leidingen halen voor de remmen
dat ging erbij mij stuk verder is het zeker te doen.
met haynes ernaast
het was ook mijn eerste grotere klus
Ingediend door iwan op di, 17-06-2003 17:27
oke, bedankt voor de info.......ik ga het toch wel zelf doen.
p.s wat is haynes??
De Haynes is een soort uitgebreide engelse vraagbaak.. (zie de boekenlijst)
En zelfs de nieuwe subframes roesten al als ze winkel uitkomen.
Wat mischien slim is om het nieuwe subframe te laten vlamverzinken maar ok daar is geld voor nodig.
Wat je dan kan doen om er toch langer plezier van te hebben is om een WD40 busje te kopen en een bus spuit-tectyl, je pakt het dopje van je WD40 busje samen met het rode rietje. dit dopje + rietje druk je op je spuittectyl bus. nu heb je een zeer goed gecontroleerde straal tectyl en nu spuit je alle kiertjes gaatjes en naden hellemaal vol in de tectyl.
Wat natuurlijk nog beter is om alle naden kieren gewoon lekker in de tectyl te zetten en daarna hellemaal dicht te lassen zodat ook de troep er niet meer tussen kan maar.
[i:3ds4hh8a] ps subframe achter heb ik al voor 175,00 euro in huis.[/i:3ds4hh8a]
Maar wel eerst alles in de bitak zetten. Ook voordat je hem monteerd!
Ingediend door iwan op wo, 18-06-2003 16:20
nou ik heb het subrame achter (orgineel) voor €227,81 en dan was mij geadviseerd om WAS te nemen in plaats van Tectyl omdat WAS wat dunner is dan komt het in alle kieren en naden terecht.
bedankt voor jullie advies e.d
mvg. Iwan
Ik heb mijn laatste subframes gewoon (toen ze nog schoon waren) in de Hamerite gezet. Verder niets, houdt jaren....
Hugo
Ingediend door Erik op wo, 18-06-2003 16:34
Het handigste is om bitumen en wax te nemen, je spuit het subframe rondom in met antisteenslag of bitumen-spul en de holle ruimtes spuit je vol met Tectyl ML (= wax). Spuit dit er in meerdere lagen in en zorg ervoor dat binnenin alle plekjes van een dikke laag zijn voorzien. Teveel is niet erg, te weinig wel. Voor het bitumenspul geldt hetzelfde, bagger er meerdere dikke lagen op zodat het zo goed mogelijk beschermd is. Als je het echt uitgebreid wilt doen kan je alvorens de bitumen erop te spuiten ook alle bereikbare naden met seamsealer dichtmaken.
Je hoeft het niet echt heel erg uitgebreid te doen, elke bescherming is al beter dan de fabrieksbescherming (= nul).
Let op!!!
De ene vind bitak tectyl en tectyl bitak...
Tectyl (ML )is dun en kruipt ook in naden en kieren!
Bitak (zwarte Tectyl ) niet dat is voor op oppervlakte's.
ML Tectyl of Waxoyl kruipt inderdaad veel meer in kieren en naden. Dat is dus beter dan de zwarte tectyl.
Wouter
ik denk dat je dan eerder ML moet gaan gebruiken. dit is hetzelfde als tectyl maar dan veel vloeibaarder dan tectyl, (is echt een beetje water)
Ingediend door iwan op wo, 18-06-2003 17:40
klopt, daarom ga ik WAX gebruiken omdat het gewoon wat vloeibaarder is. Heb ik aan 4 spuitbussen genoeg voor het subframe en misschien nog wat andere delen??
Die dingen roesten echt als ze al uit de winkel komen. Het is ook maar dun staal. De mijne was compleet verrot. Dus maken die handel. In Oudenbosch bij het mini seven centre een subframe gehaald. Toen nogmaals terug gereden voor remleidingen en een subframe boutenset...(dingen breken toch, bij mij 3 bouten ).
Behandel het subframe eerst even met een Hammerite spuitbus (Tip van Seven Centre). Lekker 2 van die bussen kopen en het hele subframe compleet vernevelen met dat spul (Let wel op, een mondkapje gebruiken is een pre). Als je het geheel gemonteerd hebt gewoon, met strijkkit de naden even doen, van die bodem tectyl er op gooien met het kwastje. Dan heb je er denk ik wel 10 jaar plezier van...(of langer) Tenminste als de rest er om heen niet al te rot is, je subframe blijft in ieder geval goed!
RE: WAAR te verkrijgen???!!!!
Ingediend door iwan op di, 17-06-2003 16:14
hallo mede mini eigenaren,
ik ben bezig stad en land af te zoeken voor een GOED subframe (achter) voor een mini uit 91 (carb). Maar deze zijn nergens meer te krijgen of er zit een levertijd op van 3 a 4 maanden...
Wie weet waar ik toch terecht kan (lijst bij informatie al afgewerkt....)??!!!
ik ben radeloos....
bijvoorbaat dank..
mvg. Iwan