Warme motor

RE: Warme motor

Vreemd is dit..heb ook al door forum heengewandeld voor enige aanwijzing, tevergeefs.

Het volgende:

1300cc incl. stage 1.
Bij starten koude motor rustig rijden in stad geen probleem. Temp. okay.
Bij starten koude motor rustig stad uitrijden en binnen 3 km op snelweg 100km/hr rijden dan binnen 3 minuten motor raakt oververhit, je ruikt het. Oplossing nu: langs weg stil gaan staan. Motor uit voor ong. 30 sec. en dan weer motor aan....temp zakt direct en ik kan lange km's rijden.

Kent iemand dit probleem en wat is de oplossing hiervoor?

Dank alvast

RE: Warme motor

Heb ik ook gehad...
als volgt opgelost:

andere thermostaat gezet
radiator + kanalen in blok goed doorgespoeld
nieuwe koelvloeistof erin.

dit scheelde al behoorlijk.
toen ontdekte ik prut in radiator na een week...

dus: koppakking gewisseld(was lek)
en.. om van het gezeik af te zijn gelijk een dikke rad(4-core) gezet!

problemen weg! snappet nognie!

succes!
Lex

RE: Warme motor

Hi lex,

Dank voor reactie...ik zat inderdaad ook te denken aan het doorspoelen van systeem en prut eruit laten halen. Redenatie was dat bij starten motor de prutmassa in een keer het circuit wordt ingepompd, maar dan meer als een prop. Zodra deze in nauwe systeemgedeeltes zou komen, dan werkt het als een prop. Door motor af te zetten valt druk beetje weg en valt prop uiteen en kan het systeem verder normaal werken. Ten minste, dit is mijn redenatie. Ik denk doorspoelen belangrijkste is. Grote radiator kan nooit kwaad.

Echter dat koppakking verhaal snap ik effu niet....ik snap wel dat als de koppaking van blokkkie lek is dat de motor heet wordt, maar is dit de pakking die je ook bedoelt?

Mvg
Allard

RE: Warme motor

Ik kwam toevallig dit topic tegen...

http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... =3014#3014

Misschien heb je er wat aan.