Wat ik denk ook gezien je koppakking (die er tevens niet goed uit ziet) is dit.
Je inlaat klep is open blijven staan, heeft deze stil gestaan met of zonder een spruitstuk?
Want wat er dan gebeurd kan zijn is dat er vocht in de vorm van condens binnen is gekomen en als er dan geen beschermende laag in de cilinder zit gaat dit hard roesten.
Vind het toch raar dat er een soort vervorming zit je koppakking.
Lijkt wel alsof er water in de cilinder zat en door vorst uit is gaan zetten.
- Login of registreer om te reageren
RE: Wat te doen? Roest in cilinder
Ingediend door Rick90 op do, 05-06-2014 20:51
Hoi,
Ik ben Rick, kom uit Bergeijk en ben sinds kort aan mijn eerste Mini project begonnen. Daarvoor heb ik een gebruikt maar gereviseerd 1000 motorblok gekocht dat naar zeggen na de revisie nog maar 5000 km heeft gereden. Het blok heeft de afgelopen jaren stil gestaan.
Eerst heb ik hem met de hand een paar slagen gedraaid maar ik voelde bijna geen compressie. Kleppen stonden veel te strak maar na het stellen was al een stuk meer compressie te voelen. Om zeker te zijn dat er geen kleppen ingebrand waren heb ik de kop gelicht. Ik trof het aan zoals op de onderstaande foto's:
Van 1 cilinder zijn de verbrandingskamer en zuiger verroest. De cilinderwand zelf ziet er nog netjes uit.
Wat kan ik hier het beste mee doen ?
En vooral hoe kan dit? De koppakking heeft niet gelekt en het vocht lijkt door de inlaatklep binnen te zijn gekomen. Kan het zijn dat mijn kop inwendig gescheurd is ?
En laatste vraag: Zijn de draadeinden van de kop opnieuw te gebruiken of moeten die vervangen worden?
Alvast Bedankt!