wat voor verschil zou een 3.11 diff maken t.o. een 2.75

RE: wat voor verschil zou een 3.11 diff maken t.o. een 2.75

hello again

ik heb dus een mpi met een 2.75 diff, en dat is mij iets te groot! ik vind dat ik te sloom ben met stopligt sprintjes :P dus zou een 3.11 diff wat uitmaken? en hoeveel topsnelheid zou ik verliezen? en wat zou ik aan trek kracht winnen?

ik haal nu 155 op de teller..

dank u!

Met een 3,105 eindoverbrenging trek je sneller op, dat ligt voor de hand.
Verder heb je hoogstwaarschijnlijk een hogere top dan met de 2,76 in een MPi omdat het maximale koppel van de motor bij een toerental ligt dat je in z'n 4 nu niet eens zult halen.
Ik heb datzelfde in de praktijk gezien met een 3,44 t.o.v. een 3,105. Aan de andere kant heb ik ook het verschil tussen een 3,21 en een 2,95 ervaren en weet nu dat (voor mij) een 3,105 de voorkeur heeft, mocht ik nog eens veranderen.

Ik weet niet of je zo handig bent om zelf 'even' je motor eruit te halen en de eindoverbrenging te veranderen, maar als je het laat doen wordt het een prijzig grapje, waarvan ik me afvraag of dat het waard is.

als ik het ga doen is het op het moment wanneer het ook echt kan, bijv als de motor er uit moet of als er een andere bak onder komt...

maar het zal zeker een duur grapje worden als ik hm alleen daarvoor ff er uit laat halen..

Heel kort;zie link

Iemand nog een 3.1 diff over? (ik blijf het proberen ;))

kan je dat niet zomaar kopen?? andere diffs?? omdat mensen er zo naar lopen te zoeken......

Paul schreef:
Iemand nog een 3.1 diff over? (ik blijf het proberen ;))

Nee, helaas, ik heb een 3,1 bak die ik al eens gereviseerd heb, maar die is voor m'n nieuwe project, waarvan een 3,44 over blijft, maar die heb je al...
Is er geen goedkoop (rot) 1000 blok met (goede) bak te vinden van '85-'91 waar je 'm uithaalt ?

You tell me, ze schijnen toch moeilijk te traceren die 3.1 diffs

Ome B heeft ze wel liggen; voor 225 euri..... |:(

Afijn, de mogelijkheden zijn nog niet uitgeput. Morgen eens even een belronde doen langs een aantal adresjes.

dat is aardig duur! voor een tandwiel?

Twee heh. En behoorlijk stevige. Nog steeds niet weinig geld, maar ik kan me er iets bij voorstellen. Zoals gezegd, een beetje redelijke bak met een ander diff er al bij in is voor een MPi, vanwege de kwaliteit van de bak, waarschijnlijk een beter idee. Onder de Brooklands van Pa en Moe hangt een bak uit ik dacht een 82-er, die weinig kilometers had gemaakt. Zat al een 2.96 diff in, dus twee vliegen in 1 klap.

Er zit nu onder de Brooklands een iets andere overbrenging, zoals gezegd: 2.96 ipv 2.75.

De auto is nu wel feller maar maakt op kruis snelheid toch niet te veel toeren :)

Dat hij feller is heeft met de Stage 4 cilinderkop, LCB, 1.7 rockers en ICON natuurlijk niks te maken O:)

Ook wel iets denk ik :+)

Paul schreef:
ze schijnen toch moeilijk te traceren die 3.1 diffs

Ik heb vorig jaar een Mini gerestaureerd/opgebouwd waarin een blok en bak, gebouwd door Keith Calver hangt. Keith heeft ook moeite gehad om voor die (straight cut/close ratio) bak een 3,1 diff te vinden. Zelfs in Engeland is het dus ook al lastig !

ok dan! maar niemand kan me nou direkt vertellen wat het verschil is.. en hoe het voelt?? :)

Is het ook aan te geven welke 1000 cc blokken uit de jaren 80 die 3.1 diffs hadden? Dat vergemakkelijkt het zoeken een beetje :)

Dennis

volgens:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/1000.htm

de mayfair en city (dus niet city E !)
vanaf 1988

HTH,
Theo van den Bogaard

In Nederland: alle Mini 1000 modellen van '84/'85 (12" wielen/schijfremmen) t/m '91 (laatste 1000's en Cooper 1300 carb.). Uitzondering zijn sommige Racing Green/Flame Red/Checkmate die een 3,44 diff hadden.