water in knipperlichten vooraan

RE: water in knipperlichten vooraan

Een algemeen probleem dat iedereen wel eens aan de hand heeft is dat er water in die bolletjes vooraan van de knipperlichten zit. Wat doe ik hier best aan want ondertussen is één van de contactpuntjes voor het lampje doorgeroest en afgebroken?????

RE: water in knipperlichten vooraan

Gaat het om het oude of nieuwe type richtingaanwijzers (oud is spitser, nieuw is boller)? Met het nieuwe type kan ik me niet heugen dat ik daar erg problemen mee heb gehad... Er zit ook onderin een uitsparing in het rubber, dat denk ik bedoeld is als afwatering.

Mogelijke oplossingen:
- rubber vernieuwen?
- oud type vervangen door nieuw type
- gaatje boren in het glaasje (onderin, natuurlijk)

RE: water in knipperlichten vooraan

Ik heb een Mpi van '98 met witte knipperlichtjes vooraan toch zit daar geen gaatje in hoor? Maar wordt deze behuizing ook niet gebruikt bij een type range-rover?

RE: water in knipperlichten vooraan

Zo opgelost, even een gaatje van 1,5 mm boren aan de onderzijde van het lampekapje. Dan kan het water en toekomstige condens er uit druppelen / ontsnappen.

Is nog geen tien minuten werk.

RE: water in knipperlichten vooraan

Er zit dacht ik een "gap" in de rubber mantel van de unit (dus niet een gat in het glaasje zelf ofzo). Maar nou weet ik het ook niet zeker meer :?

RE: water in knipperlichten vooraan

Gaatje boren in je knipperlichtglas? Ben je gestoord ofzo!? Nu weet je zeker dat je fitting en aansluitingen goed gaan oxideren. De spitse 'oude' knipperlichtjes hoeven echt niet te lekken hoor. Ik had er in het begin ook last van maar heb van rubberpakking, wat je in een soort spuitbus kunt kopen, zelf ringetjes gemaakt voor zowel het gals als om de schroefjes heen. Even laten drogen zodat het rubber hard word, handvast vastschroeven, en hoppakee geen water meer hoor. Zorg er natuurlijk wel voor dat voordat je het glaasje monteerd alles goed droog en schoon is (blaas er even met perslucht doorheen) en je lampje goed ontvet is want wanneer je de boel weer open moet halen is de kans op lekkage met hetzelfde rubber wel groot.

...en ik kan je nu alvast vertellen dat water niet door een gat van 1,5 mm druppelt. Er komt wel water in door de hogerdruk waarmee het tegen je glaasje slaat wanneer je door een plas rijdt. Dus komt er waarschijnlijk zelfs meer water in dan eruit kan.

RE: water in knipperlichten vooraan

Ik vraag me af wat sneller oxideert en / of kortsluiting kan veroorzaken:
- twee centimeter water in de unit;
- een minimaal gaatje, op de goede plek geboord.
Er komt zowieso lucht en vocht bij. Anders was het vocht er ook niet in gekomen. Dus je theorie over gaatjes en oxidatie gaat er bij mij niet in. Water onder hogedruk als je door een plas rijdt? :? Bij mij niet althans. Er is geen zichtbaar water in de plasticjes gekomen. Natuurlijk loopt het water er niet direct uit, het kan verdampen. In de twee jaar dat de gaatjes erin zitten is er geen extra oxidatie ontstaan. En er zit geen water meer in de richtingaanwijzers.

Check ook eens bij de Minicentra, er zijn diverse soorten richtingaanwijzers in de handel met idem pakkingen.

Ik heb goede ervaringen met de bovengenoemde methode, jij met de jouwe. Het is slechts een optie.

RE: water in knipperlichten vooraan

Remco T schreef:
Maar Schamp, let een beetje op communicatie. Woorden als "Ben je gestoord of zo" kunnen op diverse manieren worden opgevat (ik heb immers niet bij je in de klas gezeten, dus weet niet hoe ik dit op moet vatten :P ).



Sorry toen ik het later nog eens nalas, zat ik nog te twijfelen of het misschien niet verkeerd over zou komen. Helaas dus wel. Ik bedoelde het niet letterlijk maar als uitdrukking. Ik gebruik deze wel vaker maar klopt, eigenlijk alleen bij vrienden, mijn excuses. Het was helemaal niet mijn bedoeling om je te beledigen of aan te vallen, in tegendeel, vergeef me. O:)

Maar waar het dus om ging is dat jou lampjes nu droog blijven en niet meer oxideren? Ik ken deze boor-truck maar al te goed, het wordt vaak gedaan ja, maar is natuurlijk het probleem bestrijden met een paardenmiddel. Komt overeen met het dichtlassen van je uitlaat omdat je de natuur wilt sparen en je die klereherrie zat bent. Er komt als je alles goed afdicht echt geen vocht in die bolletjes te staan en gaat er dus ook niks oxideren. Ik heb er ook een tijdje mee zitten etteren en ik heb ook serieus gedacht om een stukje rubber aan de onderkant weg te snijden zoals Eelke al zei, maar dat leek mij toch niet de juiste methode. Nu hebben we het natuurlijk maar over een lullig knipperbolletje, niet over je stage 4 kit, maar toch... :9

Maar nu we het toch over lekken hebben. Mijn knipperglaasje zijn dan wel dicht maar mijn voorruit dus niet. Ik heb een tijdje geleden mijn voorruit op de A2 aan diggelen gereden en heb nu dus een nieuwe ruit, maar bij het plaatsen ervan vond ik al dat ze het rubber niet goed schoonmaakte (hij was gedeeltelijk gekit), waardoor ik nu een lekkage heb. In de hoekjes waar altijd het water blijft staan, loopt het water langzaam naar binnen en is dus na een tijdje mijn tapijt weer zeikes nat. Die ruitenboer gaf aan dat het zonder kit gewoon dicht moet kunnen zijn, maar ja dat is het in dit geval dus niet. Ik denk dat ik het dus maar onderaan ga afkitten, maar weet jij toevallig welke kit daar erg geschikt voor is? Een lullig acrylaatje van de Gamma is voldoende of moet je daar toch echt wel speciale kit voor hebben? Om er nou van die kostbare rubberpakking in te spuiten vind ik toch ook een beetje overdreven.

RE: water in knipperlichten vooraan

Schamp schreef:
Maar nu we het toch over lekken hebben.


Dit is niet helemaal de gedachte van een forum. Nieuw probleem => Nieuw topic. Op die manier blijft alles een beetje bij elkaar en op onderwerp, zodat e.e.a. in de toekomst ook weer terug te vinden is.

Dus: maak even een nieuw topic aan voor je voorruit-probleem.

RE: water in knipperlichten vooraan

Ok, doe ik.

RE: water in knipperlichten vooraan

Wordt zeer gewaardeerd :)

RE: water in knipperlichten vooraan

Done