De toeter is massa geschakeld, dus je zou een constante + moeten meten bij de toeter, heb je dat niet dan zit het in de aanvoer (zekering, bedrading en stekkers goede optie) heb je wel een + dan zit het in de richting van de schakelaar. Dan moet je met de multimeter meten op het stekkertje bij de toeter (waar geen + op staat) en een massa punt van de auto, deze is onderbroken (je meet niets) en pas als je op je schakelaar drukt moet deze het gaan doen. Zo niet stekkers/bekabeling/schakelaar. Doet i dit ook, is je toeter stuk. Soms wil wat kruipolie er in laten lopen helpen.
Suc6
Owja en wat bedoel je met spuitmondjes? In de sproeiers zitten kleine bolletjes die je met een naald op je raam kunt stellen, deze horen wel een beetje vast te zitten zodat ze niet de heletijd verspringen. Hoe de sproeier op je parafaan vast zit en de koppeling van het rubberslangetje weet ik zo niet.
- Login of registreer om te reageren
RE: Water lekt naar zekeringen via ruitensproeiers
Ingediend door Spherix op di, 28-04-2009 15:13
Vandaag druk aan de slag met m'n nieuwe Mini en een puntje dat ik wilde aanpakken is het feit dat m'n toeter het niet doet. Nu wilde ik het gaan zoeken in het zekeringenkastje, toen ik zag dat er water via de spuitmondjes van de ruitensproeiers water naar binen liep. Ik kan de spuitmondjes dan ook moeiteloos op en neer bewegen.
Nou zijn verder de zekeringen wel droog echter sommige contactpunten worden wel nat, iets dat ik liever niet zie gebeuren. Horen de spuitmondjes normaal gesproken vast(er) te zitten, en zo ja waarmee?
(En heeft verder iemand nog een suggestie over de toeter, vorige eigenaar zei dat ie voorheen wel werkte, en ik het wellicht moet zoeken in een los contact of een zekering, hence ik op zoek ging.)
Edit: in dit topic zie ik onderaan een plaatje staan waar alle draadjes netjes aangesloten zijn, mis ik soms 5 stekkers voor dingen ?