Waterpijp onder injectie huis lek

default

RE: Waterpijp onder injectie huis lek

Minivrienden,

Onder het injectiehuis van m'n Tbi blokje zit een pijpje waardoor koelwater in/uit het injectiehuis wordt geleid. Deze is door de vorige eigenaar enigzins vermangeld om hem passend te maken boven de LCB. Door roest aan de binnenzijde is hij nu denk ik lek. Het eerste lek heb ik gedicht met een soort twee componenten klei, die ook gebruikt wordt voor waterleidingen. Echter lekt hij nu weer.

Het lijkt mij de beste oplossing deze pijp te vervangen. Hoe ga ik dit aanpakken? De pijp afslijpen waar hij het injectie huis ingaat lijkt me stap 1.

Daarna wordt het lastig. Ik dacht eers om op deze plek simpelweg een nippel te maken waarop ik de waterslang kan aansluiten. Echter loopt deze dan vlak boven m'n LCB langs. Dat gaat denk ik niet goed. Er zal dus een nieuwe pijp in moeten. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

RE: Waterpijp onder injectie huis lek

Kan je de slang niet verlengen en zo omleiden dat ie de lcb niet raakt?

Groet ron

RE: Waterpijp onder injectie huis lek

ik zou gewoon een nieuwe lcb halen

RE: Waterpijp onder injectie huis lek

Volgens mij heeft het niets met de lcb te maken, maar zit de pijp op het injectiehuis vast. Heeft ie met een andere lcb hetzelfde probleem.

Groet ron

default

RE: Waterpijp onder injectie huis lek

Exact, de buis zit links onder aan het injectie huis vast, loopt vlak boven het uitlaatspruitstuk (LCB) naar de rechterkant van het injectiehuis waar vervolgens een waterslag zit aangesloten.

Afslijpen en van de buis en vervolgens uitboren van het injectie huis zodat er een nieuwe buis in kan lijkt me stap 1, maar hoe dan verder? Welk materiaal buis is het handigs? Hoe kan ik dit het beste aan het aluminium injectiehuis bevestigen?

Slang omleggen gaat niet omdat de buis vlak boven de LCB begint (daar komt hij het injectiehuis uit)

RE: Waterpijp onder injectie huis lek

Ik denk dat ik de buis zou uitboren en proberen er een slangtule met draad in te schroeven. Zou iig geen rvs nemen, ivm contactcorrosie. Zou eerder een messing of stalen nemen.

Kan je de slang niet met wat ty-wraps omleiden? Volgens mij komt ie uit je injectie als een rechte buis. Eventueel kan je misschien ook proberen om de slang tot aan het injectiehuis erop te schuiven (ik weet niet waar ie precies lekt?) een beetje veel afwasmiddel zal dan wel helpen.

Groet ron

RE: Waterpijp onder injectie huis lek

Heb je een spi of mpi? Je kunt ook de verwarming losgooien en doorkoppelen.

Of er een carb op zetten als het kenteken van '87 is...

default

RE: Waterpijp onder injectie huis lek

Mini Power schreef:

Of er een carb op zetten als het kenteken van '87 is...


SPI'tje

en ja, hij is ooit omgebouwd maar injectie bevalt me eigenlijk heel erg goed, dus terug naar carb doen we lekker niet ;)

Loskoppelen zou natuurlijk ook kunnen, maar het zit er niet voor niets... alhoewel, hoe kouder het inlaatspruitstuk, hoe groter het vermogen, maar hoe langer het duurt voordat het blok op temperatuur is... of is die omleiding daar niet voor?

Er is gewoon verdraaid weinig ruimte om de slang om te leiden, en de slag over de buis heen schuiven is ook geen optie, gezien de toestand van de buis; deze is nl (te veel) "bewerkt" om hem boven de LCB te doen passen, waardoor hij verre van mooi rond is...