Ik zou 'm vervangen voor de zekerheid.. ze kosten niet veel (< 20 euro dacht ik).
V-snaar niet te strak gespannen?
- Login of registreer om te reageren
Ik zou 'm vervangen voor de zekerheid.. ze kosten niet veel (< 20 euro dacht ik).
V-snaar niet te strak gespannen?
Hij hoort niet te lekken op de pully, dus die zal waarschijnlijk lek zijn.
Ik heb de v snaar wel redelijk op spanning gebracht. Zou het helpen om deze wat losser te spannen, of eerst weer alles los halen en opnieuw monteren
Gr Niels
Dat zal niet meer helpen. De pully en waterpomp zijn nu geheel versleten. Dat lek zal terug blijven komen.
Ik heb de motor nog niet laten lopen. Alleen al bij het vullen van de radiator drupte het al!!
Ingediend door _mini_cooper_ op ma, 13-09-2010 16:40
gewoon de V-snaar, pomp, pakking vervangen zijn de kosten niet, en je wilt niet dat je over een tijdje langs de weg staat.
inderdaad, gewoon de hele bende eruit en vervangen...
een beetje vloeibare pakking gebruiken bij het monteren van de pomp is ook niet verkeerd...
succes!!
Nog een vraagje. Nieuwe of tweede hands (waterpomp) en zijn er mensen met een goed adres waar ik nieuwe onderdelen kan bestellen?
Alvast bedankt
Niels
Maar volgens mij kan je een waterpomp ook nog wel bij een gewone automaterialen zaak bestellen.
nvt schreef:
Nieuwe of tweede hands (waterpomp)...
Koop asjeblieft een nieuwe, die dingen kosten de kop niet en de kans is groot dat hij alsnog gaat lekken als je een goede tweedehands plaatst.
Een nieuwe kost ongeveer 3 tientjes. Dat lijkt me geen reden om het risico te gaan lopen dat je een slechte 2e handse monteerd en binnen no-time met hetzelfde probleem zit.
Dus de volgende keer dat je zoiets doet meteen beter een verse waterpomp kopen,kost niet veel en minder geklier, om weer die radiateur eruit en erin te pielen
Ben ik weer,
Heb net een nieuwe pomp gekocht en wat blijkt er zit een by-pass op. Moet ik opzoek gaan naar een ander of kan ik deze toch gebruiken.
Dus waar is de bypass voor?
Alvast bedankt voor de info
Niels
Deze zit bij 1.0 aan de kop met een kort slangetje.
Je kan pompen kopen met aangegoten bypass die niet is doorgeboord en die wel is doorgeboord.
Als je geen bypass nodig heb moet je er een kopen die niet is doorgeboord. Of je maakt de bypass dicht met een slang en een plug.
bij de meeste mini-centra hebben ze speciaal passende dopjes om die by-pass af te doppen voor een 1275 (vastzetten met een slangklem)
Ik heb ook een hele tijd gereden met een stukje slang erop met een passende bout als plug (dan dus met 2 slangklemmen )
Maar die bypass zit toch ook op je thermostaat?
Fungeert die niet als een soort overloop?
Of zie ik iets over het hoofd?
Ik ben nu namelijk ook de waterpomp aant vervangen.
En kom tot de ontdekking dat het korte stukje slang zo rot is als maar wat.
Nu heb ik die niet op voorraad en bij de waterpomp zit dus een stop, die volgens mij bedoeld is om de bypass te dichten
Maar.....als ik m op de pomp dicht....loopt het toch uit het thermostaat gedeelte over die dop/stop heen? of ben ik gek (gelieve niet te antwoorden op die vraag ben ik gek ivm complexen enzo, haha)
groet
De slang voor de bypass hoort aangesloten te zitten als die aanwezig is. Op de kop een 1275 zit vaak geen bypass. Mocht je in zo'n geval een verkeerde waterpomp hebben gekocht, dan kun je de stop gebruiken.
Als de slang van de bypass niet goed meer is, dan zou je ook kunnen proberen om met een andere stop de bypass van de kop dicht te zetten. Ik zou alleen wel proberen om zo snel mogelijk de bypass aan te sluiten.
Die aansluiting op de waterpomp is alleen om naar een 1000cc kop te gaan. Aansluiting van een expansietankje op het thermostaat huis heb ik alleen gezien op een metro-blok maar misschien dat mini's ook zo geleverd zijn. Die aansluiting heeft in ieder geval niks te maken met de bypass op de waterpomp.
Voor mijn mpi moet ik dringend een nieuwe waterpomp steken. Nu zag ik wel een groot prijsverschil tussen de MPI variant en de gewone. Is er buiten het ontbreken van de bevestiging van de alternator en de bypass nog een verschil tussen een gewone waterpomp met grote propellor en die van een mpi. Ik heb namelijk nog een gewone liggen waar ik dan de bevestiging van de alternator van zou wegslijpen en die dan monteer op mijn mpi! Iemand ervaring mee of een beter idee?
RE: waterpomp
Ingediend door nvt op zo, 12-09-2010 20:38
Heren en dames experts!!!
Ik heb zojuist de paking vervangen van mijn waterpomp. Dus radiator, slangen en dynamo eraf gehaald. Meteen maar een nieuw riempje gedaan. Maar na alles weer terug te hebben gehangen lekt mijn waterpomp op de pully. Eerst lekte hij overigens op de pakking althans dat dacht ik. Kan het zijn dat ik de fan niet op de juiste manier heb aangedraaid waardoor de pomp niet waterdicht is, of is de pomp gewoon defect en heb ik voor niets de pakking vervangen.
Avast bedankt
Niels