je hebt geen injectie... een waterpomp zonder bypass zal gaan passen...
succes!!!
- Login of registreer om te reageren
je hebt geen injectie... een waterpomp zonder bypass zal gaan passen...
succes!!!
nr6. Het kan zijn dat degene die je koopt wel een uitsteeksel heeft, maar dat deze zicht is, ipv open. Dat is ook een goede vervanging voor de waterpomp die je moet hebben.
Handig
Ik denk dat het deze wordt, gezien de snelle levertijd. Kan verder niets vinden over verschillende merken oid, dus zal wel goed zijn?!
Daar zijn ook geen echte verschillende merken in. Ik denk, als je alle aanvoerlijnen van alle winkels gaat nakijken, dat je bij 1 en dezelfde fabriek uit komt.
Dit is idd ook de goede.
Ik heb in Bergambacht ook nog een 1000 blokje staan waar de waterpomp vanaf mag als je met een 2e hands genoegen neemt. Wel even zelf voor een goed bypass slangetje zorgen.
ronald87 schreef:
Ik heb in Bergambacht ook nog een 1000 blokje staan waar de waterpomp vanaf mag als je met een 2e hands genoegen neemt. Wel even zelf voor een goed bypass slangetje zorgen.
Ze hebben een 1300. Die hebben geen bypass.
Ronald, in ieder geval bedankt! Maar ik sluit me aan bij dat ik een pomp zonder bypass nodig heb.
Er is er 1 besteld inmiddels, hopelijk is ie er morgen en kunnen we onze eerste echt grote sleurelklus beginnen!
Er zijn wel degelijk 1300 motoren met bypass,en waterpompen met hoge en lage schoepen.
[link verwijderd]
Is op voorraad...kan direct geleverd worden, en is goedkoper.
Even een vraag,
Ik heb een mini cooper met carb uit 1991.
Mijn cillinderkop is aan revisie toe, nu heb ik een gereviseerde cillinderkop in goede staat, di is een 12G940 kop.
Deze kop heeft een aansluiting voor de kachelkraan, deze wil ik dichtmaken omdat ik een zwevende kachelkraan heb, het probleem is echter dat deze kop ook een aansluiting heeft voor de bypass naar de waterpomp, wat kan ik hier het beste mee?
Mijn waterpomp heeft geen bypass, moet ik een nieuwe waterpomp met bypass plaatsen? - deze zijn eigenlijk voor 1000cc motoren, is dit een probleem? (Ander "pomp" vermogen ofzo??)
Hoor graag jullie mening.
het gat voor je kachelkraantje dichtmaken is nergens voor nodig, er zijn opzetstukjes voor die horen bij het kraantje dat jij wil gebruiken, een buisje met een flens die je op die plek vastschroeft waarna je er een slang op kan monteren...
de bypass kan je afdoppen, je kan ook een pomp monteren met een bypass...
Dank voor je antwoord.
Mijn huidige kachel werkt echter prima, daar verander ik niets aan.
Ik begrijp dus dat ik die bypass eenvoudig kan afdoppen aan de onderkant van de cillinderkop zonder problemen te veroorzaken...
Kan iemand mij een antwoord geven op deze vraag?
Wat is de functie van de bypass? En wat gebeurt er als ik deze afdop?
Indien het afgedopt kan/mag worden wat is dan de beste wijze? Zijn er speciale doppen voor te verkrijgen?
De bypass is voor circulatie als de thermostataat nog gesloten is, het zogenaamde kleine of korte circuit. Als de thermostaat opent, gaat de vloeistof vanwege iminder weerstand door de radiateur.
MAAR: als je de bypass afdopt moet er wel een ander soort van kort circuit zijn.
Slimste is daarvoor de kachelaansluiting aan andere kant van de kop te gebruiken , anders heeft de 4e cilinder het erg warm. Of sommigen boren dan een paar gaatjes in de flens van de thermostaat voor "lek"naar het grote circuit. Echter door geringe flow is de 4e cilinder dan nog steeds thermisch zwaarder belast.
Mijn mini is niet meer helemaal standaard, maar ik heb ervoor gekozen de bypass weg te laten en geen gaatjes te boren. Ik heb ook de remote kraan voor de kachel erop zitten en rij altijd met minimaal halve kraan open. Heel lekker in de zomermaanden.. ahum. Maar dat barrel is meer voor performance dan comfort bedoeld.
De bypass is voor circulatie als de thermostataat nog gesloten is, het zogenaamde kleine of korte circuit. Als de thermostaat opent, gaat de vloeistof vanwege iminder weerstand door de radiateur.
maar hoe wordt zit het met het kleine circuit op mijn huidige 'standaard' cillinderkop (1991 mini cooper 1275cc) waar geen gat zit voor de kachelkraan (zit nog netjes dicht) en er geen bypass is naar de waterpomp aan de achter/onderzijde van de kop?
zit deze bypass bij het thermosstaathuis?
...en hoe heb jij je bypass aan de achter/onderzijde van de kop afgedopt? gewoon een bout en een slangenklem?
Ik begrijp dat er dan gewoon geen bypass is? Wie kan mij hier uitleg over geven?
Wat is de consequentie van het rijden zonder bypass? -bij te hoge temperatuur gaat de thermostaat toch wel open?
RE: Waterpomp?
Ingediend door E.V.A. op wo, 04-04-2012 19:52
Na een deskundige blik op onze mini, is er vastgesteld dat in ieder geval de waterpomp stuk is. Aangezien onze deskundige geen tijd heeft om het te vervangen nu, dacht ik dat we dat vrijdag als we vrij zijn vast zelf kunnen (onder voorbehoud van goed weer, want helaas kunnen we nog niet binnen klussen)
Maar, nu er gebleken is dat wij een 1275 blok hebben, weet ik ook niet meer zeker of het nou wel of niet injectie is, en dus niet welke waterpomp ik daarbij nodig heb.
Ik heb een foto bijgevoegd, hopelijk kan iemand mij daarmee vertellen wat ik nodig heb?
]