Ik zou als ik jou was een nieuwe waterpomp monteren, zal niet de eerste keer zijn dat zo'n ding het kort na een transplantatie het begeeft en je kunt er nu makkelijk bij.
Als je toch de oude wilt gebruiken kun je dat pijpje op de waterpomp gewoon afdoppen al meen ik te weten dat er wel verschil zit tussen een waterpomp voor een 1000 cc en een 1275 cc.
Thermostaat overzetten is geen probleem, maar ook hier weer, waarom een oude gebruiken als een nieuwe vrij weinig kost.
Dat zwarte ding is een extra carterontluchting, die sluit je me een t-stuk gewoon aan op de slang die van de carterontluchting op je distributiedeksel komt.
Koppeling: gewoon het deksel van de mini gebruiken, kun je zo overzetten.
Dennis
- Login of registreer om te reageren
RE: waterpomp met metro blok + andere metro vragen
Ingediend door nsluis op wo, 20-08-2003 15:12
Hey!
Ik ben nog steeds bezig met de voorbereidingen voor de wisseling van 1000 naar 1275 metro. Daarbij een aantal vragen..
Op de metro zoals ik 'm gekocht heb zat geen waterpomp, nu wil ik de waterpomp van mijn oude motor overzetten maar ik zag dat er vanuit die waterpomp een kort stukje slang naar de kop gaat. Bij de metro kop lijkt daar geen ingang voor te zitten. Is het wel mogelijk de waterpomp over te zetten en hoe zit dit dan?
Ik wil ook de termostaat overzetten, geeft dat nog problemen?
Verder zit er op het vliegwielhuis van de metro motor een zwart pijpje met demperachtig (als in uitlaat) ding ertussen. Bij m'n 1000 niet, wat is dit en wat moet ik ermee?
En als laatste (voorlopig ) : Metro heeft een koppeling met draad. Kan ik gewoond koppelingsdeksel overzetten zodat het gewoon werkt zoals het nu zit bij m'n mini?
Groet,
Nanne Sluis