waterpomp met metro blok + andere metro vragen

default

RE: waterpomp met metro blok + andere metro vragen

Hey!

Ik ben nog steeds bezig met de voorbereidingen voor de wisseling van 1000 naar 1275 metro. Daarbij een aantal vragen..

Op de metro zoals ik 'm gekocht heb zat geen waterpomp, nu wil ik de waterpomp van mijn oude motor overzetten maar ik zag dat er vanuit die waterpomp een kort stukje slang naar de kop gaat. Bij de metro kop lijkt daar geen ingang voor te zitten. Is het wel mogelijk de waterpomp over te zetten en hoe zit dit dan?

Ik wil ook de termostaat overzetten, geeft dat nog problemen?

Verder zit er op het vliegwielhuis van de metro motor een zwart pijpje met demperachtig (als in uitlaat) ding ertussen. Bij m'n 1000 niet, wat is dit en wat moet ik ermee?

En als laatste (voorlopig ;) ) : Metro heeft een koppeling met draad. Kan ik gewoond koppelingsdeksel overzetten zodat het gewoon werkt zoals het nu zit bij m'n mini?

Groet,

Nanne Sluis

RE: waterpomp met metro blok + andere metro vragen

Ik zou als ik jou was een nieuwe waterpomp monteren, zal niet de eerste keer zijn dat zo'n ding het kort na een transplantatie het begeeft en je kunt er nu makkelijk bij.

Als je toch de oude wilt gebruiken kun je dat pijpje op de waterpomp gewoon afdoppen al meen ik te weten dat er wel verschil zit tussen een waterpomp voor een 1000 cc en een 1275 cc.

Thermostaat overzetten is geen probleem, maar ook hier weer, waarom een oude gebruiken als een nieuwe vrij weinig kost.

Dat zwarte ding is een extra carterontluchting, die sluit je me een t-stuk gewoon aan op de slang die van de carterontluchting op je distributiedeksel komt.

Koppeling: gewoon het deksel van de mini gebruiken, kun je zo overzetten.


Dennis

default

RE: waterpomp met metro blok + andere metro vragen

Bedankt!

RE: waterpomp met metro blok + andere metro vragen

Koppeling: gewoon het deksel van de mini gebruiken, kun je zo overzetten.




Ho ho; dan moet je ook het vliegwiel overzetten als je dit wil doen (toch?)

Ik heb een A-blok met zo'n lange arm voor de koppeling op het vliegwielhuis met ook een big formaat startmotor. Mijn MG blok heeft een kort armpje en een kleine startmotor.
Volgens mij verschilt de vertanding van de vliegwielen tussen beide blokken (vandaar ook verschillende startmotors) en als je dus het vliegwielhuis van je huidige blok over wilt zetten dan moet je ook het vliegwiel omzetten tmho.

RE: waterpomp met metro blok + andere metro vragen

als je van verto naar verto ( kort armpje van 15cm ) gaat kan je de deksel van je mini gebruiken anders moet je de hele koppeling inclusief vliegwiel en startmotor overzetten.

let wel ff op: als je een startmotor met ingebouwd relais hebt (zo'n tonnetje op de startmotor) en de andere is met extern relais moet je wel je bedrading aanpassen anders kan je niet starten.

ik zou gewoon die bypass weglaten en een paar gaten in de rand van de thermostaat boren. dat slangetje is heel lastig te vervangen als hij lek gaat n.l.

RE: waterpomp met metro blok + andere metro vragen

Verder zit er op het vliegwielhuis van de metro motor een zwart pijpje met demperachtig (als in uitlaat) ding ertussen. Bij m'n 1000 niet, wat is dit en wat moet ik ermee?



Dat is de karterontluchting, een 1300 heeft er 2, een 1000, maar een. Aan de radiatorkant zit er ook een, waarschijnlijk moet je daar een deuk in slaan anders gaat de fan er niet langs. Ook zal ej daar een extra spacer tussen moeten zetten(fan en pully).

Cheers,
Wouter

default

RE: waterpomp met metro blok + andere metro vragen

het is verto naar verto dus dat is dan makkelijk voor me.

Idd nog ff een spacer voor de fan halen, voor de rest ben ik er bijna volgens mij. Dit weekend gaat het gebeuren (ouders weg, eindelijk een garage tot m'n beschikking) :)

RE: waterpomp met metro blok + andere metro vragen

SirYun schreef:
als je van verto naar verto ( kort armpje van 15cm ) gaat kan je de deksel van je mini gebruiken anders moet je de hele koppeling inclusief vliegwiel en startmotor overzetten.

let wel ff op: als je een startmotor met ingebouwd relais hebt (zo'n tonnetje op de startmotor) en de andere is met extern relais moet je wel je bedrading aanpassen anders kan je niet starten.





Als je het vliegwiel er toch af moet halen vanwege het koppelings verhaal kan je er (als het nodig is) ook gelijk een vliegwiel op zetten van een langstaartstartmotor(dus extern startrelais) erop zetten...dan hoef je de bedrading ook niet aan te passen.

RE: waterpomp met metro blok + andere metro vragen

waterpomp afsluiting kwam ik vanmiddag toevallig tegen bij minispares, zoeken op "hose".

ps voor meer tips over 1300 inbouw, zoek even op forum, alles is al beschreven, ook over verto vs preverto.

Wouter