mischien heb je hier wat aan http://www.teglerizer.com/dcoe/ de 40
- Login of registreer om te reageren
mischien heb je hier wat aan http://www.teglerizer.com/dcoe/ de 40
Ik krijg bij het openen van deze site een foutmelding:
Error - 503
Connection refused by server:
66.152.98.205 (80)
Reason: Remote host is not listening.
Misschien een andere ingang?
The DCOE numbers....
.....a project in process. data is in complete and constantly being updated.......
From the eyes, ears, minds, and typing fingers of the members of the Triumph Spitfire e-mail List, The Editors of the Triumph Tune Catalog, with a special thanks to those people submitting photos and jetting info that makes these pages possible, I bring you a compilation of all the info I've been able to find concerning the initial setup of Weber DCOE carburetors for the 1500 Triumph Spitfire (and now others...post 11/99).
There are many factors that can effect the initial settings that work best for you. They vary due to driving habits, various engine modifications, state on wear, etc ,etc.
Get your hands on a copy of 'Weber Carburetors' by Pat Braden, ISBN #0-89586-377-4. It covers dis-assembly and rebuild, tuning, and complete descriptions of all the sub-sections of the inner workings of the DCOE, among others. Also the Haynes Weber Manual (?? ISBN #???) is a very good source of info. A third source is the Weber Factory Overhaul Manual (Weber part number #95.0022.35). You can order this book from The Performance Parts Warehouse Another excellent sources is Advanced Performance Products they carry a complete line of ram pipes, jets, air filters ands ancillaries for the DCOE. (no financial interest in any of these sources, these as named are simply recent sources still avail.)
The following tables are beginning settings only and are not the only combination of settings that might work for you.
DCOE 40 DCOE 45
Item Road Fast Road Max.
Choke 28 30 33 33
Aux. Venturi 4.5 4.5 4.5 4.5
Main Jet 115 115 125 190
Emulsion Tube F16 F16 F16 F9
Air Jet 165 155 165 175
Pump 35 35 35 40
Idler Jet 45F8 45F8 45F9 45F9
Ex. Valve 0 0 0 -
This table was supplied to me By Glen Trunnell in his much appreciated attempts to help answer my questions. I believe this information is from the 'Triumph Tune' Catalog and avail through Moss International.
Again...it's here as a reference only to possible/probable starting settings.
Item Using 1
40 DCOE 18 Using a pair of
40 DCOE 18 Using 1
45 DCOE 13
Choke 28 30 34
Aux. Venturi 4.5 4.5 3.5
Main Jet 125 115 150
Emulsion Tube F16 F16 F2
Air Jet 160 170 175
Pump 50 50 50
Idler Jet 45F9 45F9 55F8
Accel. pump (jet) 50 50 50
Ex.Valve 50 50 50
This table I built from info found in books, internet sites, tech articles, and word of mouth.
Again...it's here as a reference only to possible/probable starting settings.
Well... this is what was run on my single
DCOE 45 152 attached to my 1978 Spitfire (Punkin- see photo spec page).
Choke 34
Aux. Venturi 4.5
Main Jet 145
Emulsion Tube F16
Air Jet 155
Pump 45
Idler Jet 55F8
Ex.Valve 40
Well at the moment these numbers are working, mostly because this is what was in the '78 when I bought it. I am running a Kent Mild Road Cam. A Dial micrometer (during a valve adjustment) says my valves are opening(being pressed in) 0.340". The cam lift would have to be divided by whatever the rocker ratio is to define the actual cam lobe lift. ( I guess this is something else I need to look up.)
Supplied to the manafacturers to be used as OEM carburation for each of the cars listed, this table shows the factory jetting info as configured as 'stock'.
Alstublieft !
Ik heb nu gevonden dat de 32/34 DMTL op een metro blok geplaatst kan worden, maar dan ben ik er nog niet hoe het komt dat ie naar zoveel toeren schiet.
hij staat in de gele bijbel, dus hij past er sowieso op. Volgens mij is alles verwisselbaar, net als bij een dcoe 40, venturi's sproeiers ed, misschien even goed lezen, anders professionele hulp inschakelen, van bijv een rollenbank bedrijf of zo. Ruud Freriks van Dynojet in Goes weet veel van webers.
Succes Mark
Ingediend door Mini Martin op di, 08-02-2005 20:36
zelfs de 45 is uitwisselbaar, maar het probleem met de Weber is de juiste naaldkeuze en afstelling.
Heb je ook al gekeken of de gasklep niet blijft hangen?
grtzz Martin
Sebastian schreef:
Ik heb deze nu geinstalleerd en als ik de motor wil starten, dan schiet hij in de 3000 - 4000 toeren en dan stopt hij ermee.
Of véél te arm, of ergens valse lucht. Da's feitelijk hetzelfde. Dus inderdaad naar een Weber Guru, liefst met rollenbank.
Succes,
Dus als ik dan mijn handen opo de luchttoevoer zou houden zullen de toeren dalen....?
Nee, want dan stroomt er minder lucht door de carb en neemt die lucht minder peut mee. Te arm los je op door een andere stationair sproeier. Valse lucht is lucht die wordt aangezogen door een lekje ergens tussen carb en cilinderkop.
Er zitten nieuwe pakkingen tussen en volgens mij blijft er niks hangen. Het heeft wel gewerkt op hetzelfde blok (is mij verteld)
We hebben gisteren gekeken en alles dicht gedraaid en langzaam open gezet maar ook bij minimaal benzine aanvoer gaat ei naar de 3000 rpm en houd er daarna mee op !
Voor alle duidelijkheid, ik heb er totaal geen verstand van, maar zou het niet iets te maken kunnen hebben met je benzinepomp?
Die dingen werken op een bepaalde druk, dus zou het niet mogelijk zijn dat hij teveel benzine krijgt?
Op een SPI/MPI benzinepomp staat (dacht ik ) veel meer druk dan een standaard pomp.
Helaas heb ik dat aan den lijve mogen ondervinden.......
Lemon8 schreef:
leuk probleem om eens rustig uit te zoeken succes
Nee daar kan ik verder mee
Een weber draait het lekkerste op 0,9 bar, dat weet ik wel. benzinepomp van een MPi draait veel hoger aangezien het injectie is. Kan tot 3 bar oplopen. En dat vind een weber/dellorto niet zo fijn. Dus als je eem mpi pomp hebt kan dat wel eens heel goed de oorzaak zijn. Moet je gewoon eens een keertje naar de Brezan en naar facett vragen....
Kevski Style schreef:
Moet je gewoon eens een keertje naar de Brezan en naar facett vragen....
Dat is een helder verhaal., maar wat bedoel je met met Brezan en facett??
Brezan is een winkel waar ze autospullen verkopen. facett is een italiaans merk voor benzinepompen....
Oke ga ik eens proberen, maar kan het ook zijn de er vuil in de brandstofpomp zit. Deze is toch makkelijk te verwijderen aan de achterkant van het blok?
Wat voor pomp zit er nu op?
Als het een SPI pomp is, dan kan het filtertje aan vervanging toe zijn.(been there, done that, got the T-shirt )
Het benzinefilter zit linksonder het subframe.
Het is geen SPI, dus ook een SPI carberateur, maar een carberateur brandstof pomp is toch ook wel schoon te maken. Heb je daar nog een pakking voor nodig?
euhhhh, dat weet ik eigenlijk niet.
Bel anders even een minicenter op en kijk of zij weten of die dingen schoon zijn te maken en of er een pakkingset voor is.
Dat zou ik kunnen doen ja. Ik denk dat ik hem er gewoon af schroef en eens kijk wat er aan te doen is en wat ik tegenkom
een 'late' pomp kan je niet reviseren ..
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/fuel/2.htm
facet pompen:
http://www.minispares.com/SearchResults ... ss=22|pump pag 2-zijn er met verschillende capaciteiten ..
(nog wat vraagjes: weet je waar de carb origineel opzat ? is 'ie gereviseerd ? weet je sowieso of het ding goed functioneert ? vlotterkamer schoon e.d. ?)
HTH,
Theo van den Bogaard
Theo van den Bogaard schreef:
(nog wat vraagjes: weet je waar de carb origineel opzat ? is 'ie gereviseerd ? weet je sowieso of het ding goed functioneert ? vlotterkamer schoon e.d. ?)
Standaard zat er de metro carb. op, deze past niet echt lekker in mijn mini wegens het schutbord.
Het is uitelkaar geweest omdat het niet allemaal lekker liep en daarna zou hij goed gefunctioneerd hebben.
Vlottekamer is volgens mij schoon. Ik zal hem er weer eens af halen en eens uit elkaar halen.
Ingediend door Mini Martin op vr, 11-02-2005 15:11
Om het te testen kan je ook een knijpfles gebruiken.
Sluit even je brandstofpomp helemaal af en sluit een knijpfles met peut aan op je brandstoftoevoer van de Weber.
Starten kan je eventueel door wat brandstof in je luchtinlaat te spuiten.
grtzz Martin
Gaan we eens proberen. Dit zijn goede manieren om een fout goed te analyseren!!
ik ben niet zo bekend met webers .. maar als 'ie wel *even* loopt zou het kunnen dat er 1 sproeier verstopt zit ? (die niet hoeft te werken om te starten, maar wel daarna ?)
(als je te weinig ruimte hebt met je HIF, kan je overwegen een 'langer' hondebot te maken? of monteren zonder spacer - dan wel checken of je gaskabel nog vrijloopt - anderen hadden ook zoiets .. http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 357#114357 )
FWIW,
Theo van den Bogaard
Wat wel opvalt dat Paul en ik allebei een '74-er solid mounted subframe hebben en dat bij mij ook de hiff 44 niet paste met spacer...
Ik heb hem dus ook eruit gelaten en de gaskabelmontage veranderd zodat deze vrijliep...
Webertje heeft denk ik niet echt genoeg aan deze pomp as het een pomp voor een carb is. Zal die behoorlijk arm lopen. kan je beter gelijk overschakelen naar een electrische pomp. Scheelt iets vermogen ten opzichte van een mechanische (voel je alleen niet zo weinig) maar de brandstofdruk is ook constanter, en das wel zo fijn met een 2 barrel carb....
Wie kent iemand (bedrijf) die een weber af zou kunnen stellen!!!
Het zou namelijk wel moeten werken (is mij verteld?!!)
Ingediend door Gruttepier op ma, 07-03-2005 12:56
BCCP in Gramsbergen
In het begin van dit topic wordt gesproken over een
32/34 DMTL weber. Is dat nu een heel ander model dan een DCOE?
Ik heb onlangs een weber gekregen van een fiesta XR2, hier staat de code 28/32 TLDM op. Die jongen van wie ik hem kreeg had het idee dat deze ook op een mini zou moeten passen.
foto 1
en foto 2
Iemand een idee of het mogelijk is dit op een 1293 blok te zetten? Zijn er spruitstukken voor?
zoals ik al zei Dynojet in Goes, is ook niet ver vanaf Roosendaal.. succes
groetjes mark
Die DCOE zijn totaal anders. Punt zit hem in het soort spruitstuk en de aanzuiging. DCOE is van de zijkant aangezogen (net zoals SU). Die carb's van een fiesta, of was het fiasco? , die is van boven aangezogen. Heeft dus nogal een ander spruistuk nodig, en de ruimte onder de motorkap kan erg krap worden. Verder moeten die dubbeltraps(a.k.a. 32/34 e.d.) in de lengte van de auto gemonteerd worden, i.p.v. in de breedte, omdat het anders fout gaat met afstellen en dergelijke....
RE: Weber op een 1275
Ingediend door Sebastian op di, 08-02-2005 09:56
Gezocht, maar niet gevonden
Ik zou graag willen weten of een bepaalde type Weber op een 1275 blok kan. Het gaat om een 32/34 DMTL.
Ik heb deze nu geinstalleerd en als ik de motor wil starten, dan schiet hij in de 3000 - 4000 toeren en dan stopt hij ermee.
Wie kan mij hierbij helpen?