weer een REM-uitdaging

RE: weer een REM-uitdaging

ja ja ik heb gezocht, alles doorgelezen en niet gevonden wat aansluit bij mijn probleem...

In basis heel simpel, ik moet 2 tot 3 keer pompen om goede druk te hebben (keihard pedaal) maar nu komt ie:

als ik stilsta geen probleem, keihard pedaal, met of zonder lopende motor. ga ik rijden, dan een zwak pedaal.

setup: vanaf 89 remsetup, schijven vervangen voor trommels.

Voor Trommelremmen 4 nieuwe cilinders, nieuwe remvoeringen, nieuwe lagers in de hubs, ankerplaten zijn goed, nieuwe veren, stelnokken werken prima. vanzelfsprekend zijn ze strak gestald en ontlucht.

Achter Trommelremmen met nieuwe cilinders, en nieuwe voeringen, strak gesteld en perfect ontlucht.

verder heeft hij een rembekrachtiger, compleet nieuwe remleidingen, nieuwe banjobouten, nieuwe braided remslangen, hij is absoluut lekvrij en super ontlucht.

ook zijn de trommels helemaal rond...

Kan het zijn dat de vacuumslang van het inlaatspruitstuk naar de bekrachtiger lekt en dit als gevolg heeft???

wie heeft de briljante oplossing???

RE: weer een REM-uitdaging

Lijkt mij niet dat het in de rembekrachitger zou zitten, omdat er geen verschil zit tussen wel of niet lopende motor. Je kunt proberen om ff de slang van je inlaatspruitstuk af te gooien en dan te proberen.

Ik verwacht eerder dat ergens de voeringen niet goed zitten. Heb je de remmen met de rijrichting mee gesteld?

default

RE: weer een REM-uitdaging

Red Flame schreef:
dan een zwak pedaal.



## wat wil je zeggen met 'zwak pedaal'??

n.b.: het enige dat ik niet als 'perfect' etc. in je lijstje zie is de hoofdremcylinder...
misschien moet je daar je aandacht eens op richten (ondanks je aversie(s)) :)" title="Evil" />

RE: weer een REM-uitdaging

Mijns inziens is de rembekrachtiger de boosdoener, kan zijn dat er een heel klein lekje in het membraan of in de slang zit.

Dennis

RE: weer een REM-uitdaging

Red Flame schreef:
ja ja ik heb gezocht, alles doorgelezen en niet gevonden wat aansluit bij mijn probleem...

In basis heel simpel, ik moet 2 tot 3 keer pompen om goede druk te hebben (keihard pedaal) maar nu komt ie:

als ik stilsta geen probleem, keihard pedaal, met of zonder lopende motor. ga ik rijden, dan een zwak pedaal.





Bij een keihard pedaal heb je in iedergeval geen lucht meer in het systeem, maar om daar te komen door drie keer te pompen is het toch een kwestie van goed stellen.

Handrem afstellen wil ook wel eens helpen, en kijken of het handremsegment nog draait op het schanierpunt.

Ook moet de nieuwe voering nog een beetje inbedden in de mischien niet helemaal nieuwe trommels.

André

RE: weer een REM-uitdaging

dank allemaal voor de tips,

vanavond ga ik weer een poging doen om ermee verder te komen. Inderdaad heb ik het vermoeden dat de nieuwe voeringen nog niet netjes pakken in de trommels...

ook krijgt de slang van het spruitstuk naar de bekrachtiger extra aandacht...

nog meer tips????

RE: weer een REM-uitdaging

.. if all else fails ..

toch ook nieuwe trommels ?
(oude trommels uitdraaien? er kan door slijtage een richeltje ontstaan, bij stilstaan blijft je voering daar op, bij rijden niet - ergo verschil in gevoel in je pedaal)

my 2c,
Theo van den Bogaard

RE: weer een REM-uitdaging

Red Flame schreef:
nog meer tips????



Kijk ook even goed je voorwiellagers na. Je stelt dat de pedaaldruk als je niet rijdt goed is. Het komt voor dat een lager zoveel speling heeft (uit zich ook in rare kreunende geluiden) dat ie de remzuigers voor wegdrukt. Als je dan wil gaan remmen dan moet je eers de zuigers weer richting de schijf pompen.

Succes! 8)

RE: weer een REM-uitdaging

dank dank dank voor de tips, vanavond ga ik ermee aan de gang.

in principe kan ik het verhaal van de wiellagers goed volgens, maar het zijn gloednieuwe lagertjes, nog geen 300km oud. natuurlijk kan ik bij het monteren een foutje gemaakt hebben, dus is het zeker de moeite waard om te checken.

nu is het in mijn opinie zo dat dit voor schijfremmen een groter probleem is dan de trommels en aangezien mijne trommels heeft.

ik hoop nog een beetje op de tip van Erwin om na te kijken of ik met de rijrichting mee gesteld heb...

mocht ik eruit zijn dan post ik het hier, zo niet, blijf lekker ideeen spuien...

ook vaag dat ik vorig jaar geen enkel probleem heb gehad met de remmen...

RE: weer een REM-uitdaging

En eindelijk remt ie als een tierelier. (lichtelijk blokkerende wieltjes zeg ik)

wat het was, beetje samenloop van denk ik, alle remmen heb ik opnieuw gesteld, de voorremmen heb ik eraf gehaald, eraf gepakt en opnieuw gemonteerd.

na de gehele exercitie deed ie het zoals een rem behoord te doen, errug vaag, heb toch niet echt iets anders gedaan ten opzichte van de originele bouw...

Ik kan dus niet het verlossende woord geven voor de volgende keer.

Dank voor alle tips en trucs!!!! d:)b

RE: weer een REM-uitdaging

YES!!!

APKtje erop en op naar de clubdag! :D