Je hebt wel de rechtse kroonmoer nagetrokken, maar niet de linkse.
Als je een rechtse bocht neemt, komt de meeste spanning LV. Als je naaf dan te los zit, drukt de schijf de remblokken teveel uit elkaar. Dan moet je dus extra remvloeistof verpompen om weer druk te krijgen.
Dus: de linkse moer natrekken en voelen ( met het wiel eraan) of alle speling weg is.
- Login of registreer om te reageren
RE: Weer een remprobleem onderwerp
Ingediend door TorqueR11 op wo, 10-09-2014 20:13
Beste minigenoten,
Ik heb sinds een paar maanden een naar probleem met mijn remmen en ik kom er niet achter wat het kan zijn. De mini trekt in de 1e situatie naar links als ik wil remmen. In de andere situaties remt de mini gewoon zoals ie moet remmen, maar dan moet ik soms wel eerst 1 keer pompen. De 1e situatie is dus het probleem.
De situaties.
1. Als ik net een (scherpe) bocht naar rechts heb gemaakt trekt mijn mini bij het remmen naar links.
2. Als ik net een (scherpe) bocht naar rechts heb gemaakt en ik pomp eerst 1 keer
voordat ik ga remmen blijft de mini gewoon recht als ik rem.
3. Als ik net een (scherpe) bocht naar links heb gemaakt hoef ik niet eerst te
pompen, is de rem dus hard
4. Als ik een tijdje snelweg heb gereden +- 15 minuten minimaal hoef ik ook niet eerst te pompen, is de rem dus hard.
5. Als de mini stil staat met de handrem eraf en ik trap het rempedaal in, is het pedaal hard.
Wat heb ik zelf al gedaan.
In volgorde:
1. Het hele remsysteem gecheckt op lekkage. Geen lekkage dus.
2. Ik heb de achterremmen afgesteld met dat vierkante boutje. (voorremmen stellen zelf, 1992 SPI)
3. Ik heb de handrem afgesteld.
4. Ik heb alle remmen volgens de goede manier 21 keer ontlucht, dus de remvloeistof is zeker 1 keer door het hele systeem ververst!
5. Ik heb de aandrijfasmoer van het rechter-voor-wiel gecheckt of deze los zit, zit niet los. Dit heb ik gedaan aangezien ik heb gelezen dat een losse remschijf eerst rechtgetrokken zou kunnen worden met een 1e keer pompen en daarna dus weer normaal remt. Wat dus aardig in de buurt kwam van mijn probleem.
Ik denk zelf dat het probleem in de hoofdremcilinder zit, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik heb een gescheiden remsysteem denk ik (1977), voorremmen staan los van de achterremmen denk ik.
wie o wie kan mij helpen?
Groeten, Rick Willems