Ertussen lijkt me niet. Een toerenteller is eigenlijk een pulsenteller, die de pulsen van de ontsteking telt. Ik neem niet aan dat dit met een weerstand op te lossen is. Als hij teveel aangeeft, krijgt de toerenteller dus meer pulsen te zien dan hij zou moeten voor een gegeven toerental. Was er ook niet iets vreemds met het aantal ontstekingspulsen bij een Mini?
Wat wel zou kunnen is dat je door een bepaalde weerstand in de teller zelf aan te passen je de teller kunt aanpassen aan een ander type ontsteking. Maar daarbij hangt het ervan af hoe de omzetting van pulsen naar een uitslag van de wijzer werkt. En dat zou ik je niet kunnen vertellen.
- Login of registreer om te reageren
RE: Weerstand tussen toerenteller??
Ingediend door BadBert op di, 13-07-2004 12:58
Hoi
zoals sommigen zullen weten heb ik een nieuwe mini, het is ook een 1000cc, maar er zit een cooper dash (houten) en bijbehorende witte tellers in. De kilometer teller is al aangepast, maar de toerenteller geeft veel te veel aan.... nu heb ik te horen gekregen dat er een weerstand tussen moet.
Ik heb gezocht, maar er staat alleen iets over 1 die te weinig aan geeft.
Voor deze klokken conversie zou een standaard weerstand zijn (aantal Ohms) alleen ik weet niet welke, weet iemand hier dat???