Volgens mij is deze te service-en (?), maar waar vindt je die onderdelen ??
- Login of registreer om te reageren
Volgens mij is deze te service-en (?), maar waar vindt je die onderdelen ??
Ingediend door nickson22 op za, 04-02-2006 12:04
volgens mij wel. Bij mij lekt hij daar namelijk wat olie langs! De bovenkant dient voor de benzine door te voeren en de onderkant daar loopt olie door om het geheel soepel te houden..
Ik ben afgelopen week naar een rover garage geweest en ze zouden daar een pakking(voor tussen de "2" delen) voor me bestellen zodat hij erna niet meer zou lekken.
Maar nou zie ik die prijs van een komplete benzinepomp en dat is anders ook wel verleidelijk.. achjah dat kan altijd nog als het met die pakking niet zou lukken..
Ik hoop je zo genoeg geholpe te hebben!
groeten Nick
Hoi,
Ik zou de mechanische pomp vervangen en een electrische pomp monteren. Deze kost incl. BTW bij Minispares 25,73 pond
Voor het gat achterin het blok kun je een plaatje kopen zodat het weer dicht zit:
Als je dit doet, scheelt het bij eventuele problemen ook werk in de toekomst want bij een electrische pomp kun je makkelijker bij
Ingediend door metrodriver op za, 04-02-2006 18:43
nickson22 schreef:
Ik ben afgelopen week naar een rover garage geweest en ze zouden daar een pakking(voor tussen de "2" delen) voor me bestellen zodat hij erna niet meer zou lekken.
Maar nou zie ik die prijs van een komplete benzinepomp en dat is anders ook wel verleidelijk.. achjah dat kan altijd nog als het met die pakking niet zou lukken..
groeten Nick
Vind je ca. 75 gulden voor een nieuwe pomp verleidelijk terwijl waarschijnlijk slechts het rubber membraan van je oude pomp stuk is??
Wat heeft de garage voor een prijs voor die pakking aangegeven? (of is het een revisieset, vlgs. mij zit in de pomp een groot membraan plus 2 rubberachtige afsluitingen die in de twee 'torentjes' zitten en die fungeren als kleppen).
Heb je evt een part-nummer?
Volgens mijn microfiches zijn er voor de pomp die ik heb (azx 1817) geen onderdelen leverbaar..
tussen de twee delen zit geen aparte pakking. wat je aan de buitenkant zie is de rand van de membraam die tevens als pakking dienst doet.volgens mij zijn deze niet meer los te leveren . Echter volgens mij heeft Brian Witty van BMC Parts in schagen nog deze membramen uit een oude stock. Tel; 0224-297286.doe hen de groeten van Jan. :)" title="Evil" />
Ingediend door nickson22 op zo, 05-02-2006 12:01
Ik was bij de rover garage in tilburg geweest. Die man die daar werkt was toevallig nog een oude vriend van men vader en hij zei dat het geen probleem mocht zijn om zo'n ding te vinden en hij zou het dus ook bestellen.. hij kon echter geen prijsindicatie geven!
enjah 33 euro is toch nog niet het einde van de wereld.. Ik heb het er wel voor over in ieder geval! Na 1000den km komt het er toch wel weer uit aangezin je weer minder olie lekt (ofjah bij mij toch)
Groeten en veel succes!
Ingediend door metrodriver op zo, 05-02-2006 15:39
Frog off: De afgebeelde pomp is een Facet solid state model.
Weet je of die dichtbij de tank moeten zitten, of dat ze ook verder af (in de motorruimte) kunnen zitten?
(hangt samen met of en in welke mate ze kunnen stuwen of aanzuigen).
Het plaatje voor het afdichten is duidelijk, maak ik van een stukje staalplaat..
[size=75:3pdic8zx][Quote complete post vervangen door verwijzing - Eelke][/size:3pdic8zx]
Ingediend door metrodriver op zo, 05-02-2006 15:45
nickson22: Weet je zeker dat het olie is die eruit komt?
Ik heb hier een SU manual, met daarin AUC800 pompjes,
die zien er verdacht hetzelfde uit, en die hebben onderin, waar de hevel die tegen de nokkenas aankomt overgaat in de duw/trekstang naar het membraan, nog een rubber seal.. Onder die seal dus is er een verbinding naar de oliemist in het blok, volgens mij moet die seal (die je van buitenaf niet kunt zien) de oliedamp tegenhouden. Als de jouwe op de naad tussen boven- en onderhelft van het pomphuis (waar je een zwart randje van het pompmembraan tussen ziet zitten) olie laat lekken, moet ook die onderste seal stuk zijn.. Dan heb je aan alleen een nieuw membraan niet genoeg dus.
[size=75:2c9i8c8o][Quote vervangen door verwijzing - Eelke][/size:2c9i8c8o]
Ingediend door nickson22 op zo, 05-02-2006 15:48
Ja hij lekt toch echt langs dat randje wat je van buitenaf kunt zien!
Ik zal je op de hoogte houden zo gouw ik het spul van de garage binnen heb.. Ik hoop dat het hiermee opgelost gaat zijn..Hun hebben der naar gekeken en ze zeiden mij dat ik enkel dat pakkingkje nodig had..dusja ik zal wel zien of het gaat lukken!
Greetz
nick
Ingediend door metrodriver op ma, 06-02-2006 23:19
Inmiddels heb ik ontdekt dat de mechanische benzinepomp wel voldoende output heeft tijdens het starten.
Het slecht aanspringen blijkt daar dus niet aan te liggen.
Het is me nu een raadsel wat de oorzaak kan zijn.
BTW: de condensator die naast de bobine zit is ook niet stuk (getest).
Het kan eigenlijk alleen nog maar een slechte bobine, problemen met de electronische unit van de verdeler of vocht op de verdeler/kabels zijn.
Iemand nog een nuttige inval?
Ingediend door metrodriver op ma, 06-02-2006 23:30
Crispy schreef:
huh de condensator zit in je verdeler, hoe heb je die getest dan
Volgens de plaatjes in mijn Haynes'en zit er in de electronische verdeler (geen puntjes) *geen* condensator...
Er zit wel een condensator (1 uF, 150 Volt) met een boutje naast de bobine, en die heeft een draadje naar een laagspanningspool van de bobine..
Die bedoelde ik, en ik heb hem 'getest' in de zin dat hij (uit de auto genomen) zich liet opladen en ontladen (aan een accu gehangen met een multimeter ertussen).
Hij neemt lading op en houdt hem vast, dus er is geen kortsluiting in de condensator.
(NB: deze condensator staat in de manual afgebeeld als een 'ballast resistor (=weerstand)' en is dat dus niet...!
RE: weet iemand of deze pomp demonteerbaar is?
Ingediend door metrodriver op vr, 03-02-2006 19:32
Weet iemand uit het forum of de pomp afgebeeld op deze link demonteerbaar (=servicable) is??
http://minimotorsport.de/etk_detail.asp ... er=AZX1817
Mijn eigen pomp ziet er zo uit, maar op andere plaatjes elders zitten de 'schroeftorentjes' er niet op en is de rand omgefelsd..
Er wordt dan bij geschreven dat die *niet* te openen is..