Weet iemand typische gebreken van 1.3 1993

RE: Weet iemand typische gebreken van 1.3 1993

Is iemand op de hoogte of er in 93-ers of zijn serie bepaalde eigenschappen (kwalen) zijn om op te letten?

Ik overweeg een 93-er aan te schaffen n.l.

rowdy

zoals met alle mini's geldt de volgende regel:
- maandagochtend mini's
- woensdagmiddag mini's
en - vrijdag mini's

kunnen kuren vertonen omdat het montage personeel niet helemaal "bij de les" waren en wel eens een steekje laten liggen.

~jw~ (lekker handig deze non-info :P )

En...........
hij lekt olie.

'93 zal ook wel een bouwjaar zijn dat ze een beetje roesten. O:)

gr. Eric

Ik heb bijna 10 jaar in mijn '93 Cooper Spi gereden (plm 125000 km) met veel plezier, inclusief trip naar IMM finland en de noordkaap in 2000 en de Mini Europe Rally 1994 (3e plaats algemeen).

Momenteel zijn het Mini's van meer dan 10 jaar oud dus let zeker goed op roest en aanverwante corrosie-achtige gebreken (ook bij bedrading).

Zie ook de http://www.minisevenclub.nl/tekoop/aankooptips.htm

HTH,
Theo van den Bogaard

he mensen, ik vind dit maar een beetje stom gepraat .ik heb een sprite van 93 en die is nog hartstikke mooi ,en heb nooit porbleemen. en roest klein plekje onder de deur ,die heb ik weg laten halen. een vriend van me heb een mini uit 98 en die is er veel beroerder aan toe .motories slecht en ook al het nodige roest. gr pieter

Ligt er denk ik ook aan hoe er in het verleden mee gereden is, of gejakkerd. En of ie goed onderhouden is. Dus geen beurten overgeslagen/verwaarloosd.
En of ie binnen heeft gestaan of niet.
Zoals Theo al opgemerkt heeft :Lees de aankooptips
of neem iemand mee met minikennis.

Ik heb hier een mini van '93 van iemand uit de buurt...

Heb de buiten EN binnen dorpels moeten vervangen, gewoon kaafrot! Electrisch was het een ramp, maar alles goed zuivergemaakt en gare stekkertjes vervangen.

Bovenkant heeft vrijwel geen roest...

nu kunnen we allemaal onze actiepunten aan de mini opnoemen met bijbehorend bouwjaar, maar daar schiet rtuin niet zoveel mee op ;)

de vraag zoals die gesteld wordt is niet specifiek te beantwoorden, er zijn diverse modellen die van slechtere kwaliteit zijn o.a. de Jet Black en de Red hot staan bekent om de roestgevoeligheid...

ook is het zo dat modellekes vanaf 88/89 sneller roestten rond de ruiten...

zoals al geschreven neem de aankooptips mee en blijf rationeel en niet verliefd worden, laat liever 10 mini's staan waar je over twijfelt dan dat je een rotte fricandel koopt ;)

Maar hou zeker rekening met roest en rottigheid... ;)

Dat wou ik duidelijk maken, duidelijk? :+)

Hi Red Flame,

Dat wat jij aangaf m.b.t. "de Jet Black en de Red hot staan bekent om de roestgevoeligheid..." was zoongeveer de feedback die ik wilde hebben. Ik begrijp natuurlijk ook wel dat de vraag erg open. De mini plakken ken ik zelf ook. Was alleen nieuwsgiering of er in deze serie een weetje aanwezig was ...

Anyway's heb 'm toch maar gekocht :-) en ik kan u allen mededelen, van links naar rechts onder het raam is ie helemaal rot. Daarintegen zijn de a-panelen juist weer hard. Lastige plek onder het raam .. maar waar een wil is .. komt er weer een mooie mini op de weg..

cu rowdy