Schakelstangen los gekomen? Ff onder de auto kruipen en controleren!
- Login of registreer om te reageren
Schakelstangen los gekomen? Ff onder de auto kruipen en controleren!
Of het pinnetje van de schakelstang er half uit gelopen?
Kan de stang kop niet meer draaien.. Loopt de pin tegen t bakhuis aan..
Eigenlijk hetzelfde antwoord als Arie b.
Idd borgpennetje los gekomen, sterker nog, kompleet verdwenen
nieuwe borgpen geplaatst, en die zat er zo in.
Maar hier is het probleem echter niet mee op gelost.
Zonder draaiende motor kan ik wel schakelen, en ook in de vrij zetten.
Met draaiende motor is dit een probleem!
- veel knarsenden tanden
- koppelingspedaal voelt geen weerstand
- tijdens ontluchten wel wat lucht laten verdwijnen, maar dit bood geen oplossing
Iemand ideen?
Ingediend door Belske op zo, 23-08-2015 22:26
Toch een koppelingsprobleem denk ik.
Wat je zegt is dat de koppelingsplaat niet helemaal vrij komt in de drukgroep en dat veroorzaakt het knarsen van tandwielen in de bak.
Dit kan aan de koppelingshoofdcilinder of hulpcilinder liggen omdat hier nog lucht in zou kunnen zitten, maar het kan ook zijn dat een van de cilinders niet genoeg druk op bouwt omdat de rubberen cups in een of beide cilinders versleten zijn zodat de olie in een of beide cilinders langs de cups terug stroomt als je het pedaal intrapt. (geen weerstand in het pedaal)
Het zou ook nog aan de afstelling van je koppelingsarm op de "wok" kunnen liggen als die niet ver genoeg naar binnen kan door bijvoorbeeld een los gelopen stelmoer.
Succes.
Belske, heel erg bedankt voor je reactie.
Betrof inderdaad een vastberaden luchtbel in de leiding. En waarschijnlijk is dit een trend in mijn mini. Het probleem kon opgelost worden door de hulpcylinder in te drukken om het restant aan lucht weg te krijgen.
Nu aan de slag met de remmen....
RE: Wegvallen transmissie/schakeling
Ingediend door jor op zo, 02-08-2015 10:01
Hallo Allemaal,
Ik gebruik mijn mini 1000 uit 1983 voor woon / werk verkeer.
Afgelopen vrijdag rijd ik terug van mijn werk naar huis ,dikke 10 km, goed op temperatuur.
Ik rijd 60 km/h en vlak voor de laatste bocht, op 100 meter voor mijn huis.
kom ik erachter dat ik niet meer kan schakelen.
koppeling voelt wel als normaal , maar met de pook voel ik geen weerstand.
De versnelling blijft in de 4.
Ben de bocht omgevlogen en in de 4de versnelling bij mij voor de deur aangekomen.
Ik kan wel ontkoppelen , maar de versnelling blijft in de 4.
Hebben jullie enig idee?