Dat klinkt als een te rijk mengsel, maar ik weet niet of dat af te stellen is bij injectie motoren... Of je ontsteking staat niet meer op tijd.
- Login of registreer om te reageren
Dat klinkt als een te rijk mengsel, maar ik weet niet of dat af te stellen is bij injectie motoren... Of je ontsteking staat niet meer op tijd.
Hey,
Ontsteking kan je bij een spi ook niet regelen. Ik zat gisteren met hetzelfde probleem en het is niet de eerste keer.
Bij mij komt het omdat de ontstekkingskabels nat zijn.
In het donker zie je dan de kabels lekker naar elkaar vonkjes geven
Gisteren met de haardroger alles terug gedroogd en een plastieken kap voor de ontsteking gestopt, zodat deze niet nat wordt. Loopt weer goed nu, maar de kabels ga ik toch nog even vervangen.
Wat ook het proberen waard is, is de ecu (computer) te resetten. Er staat op dit forum wel ergens hoe dat moet. Kan zijn dat het niets helpt, maar het kost dan ook niets :-)
succes
Undead: Yo!
Nu je dat zo zegt..toen ik hem ophaalde en die dag daarna was het droog weer, en nu is het hier alleen maar regen en mist, dus dat zou wel goed kunnen..
Ik ga vanav ook even zien of ik ze kan zien vonken..
als je de ecu reset, dan leert ie zichzelf toch ook weer hoe je rijdt zeg maar, dus als ik dat doe en hij rijdt weer kut dan leert ie verkeerd..toch?
Ik hoop dat het de ontstekingskabels zijn..dan weet ik iig waar het door komt!
Thnx voor de reacties tot nu toe!
EDIT: Hmm..Ik heb net 40 km gereden 4 baans weg, dus dan neem ik aan dat het lekker warm is en dus ook droog in de motorruimte of het blok iig. Kunnen de ontstekingskabels dan nog steeds nat zijn?
[size=75:1x6koovc][Edit: quote vervangen door verwijzing - Eelke][/size:1x6koovc]
Ik merk bij mijn mini dat hij het beste droogt als hij warm stilstaat (motor uit). Na een half uurtje is hij dan kurkdroog en rijdt hij het lekkerst. Tijdens het rijden komt er immers ook weer vochtige lucht tegen de kabels aan (net waar het niet zo warm wordt)
Overigens is het vervangen van boegiekabels altijd een goed idee als deze al wat ouder zijn. Natuurlijk kun je ze even inspuiten met WD-40 of eventueel siliconenspray. Dat helpt ook wel denk ik.
Over het resetten van de ECU: ik weet ook niet waarom dat helpt, maar ik hoor daar op dit forum veel over. Geen eigen ervaring, ik heb zo'n ding niet :-)
Kan wel hoor. Ik had er eergisteren ook last van en toen was het ook droog weer, maar wel wat mist.
Zit de afschermkap nog op de motor? (Zo'n groot lelijk zwart ding waar je los op kijkt als je de motorkap opendoet. Bij mij is hij er afgelaten door de vorige eigenaar, maar het heeft zn nut wel
Nu steekt er voor de ontstekking een achterspatbord van een Suzuki Gsx-R. Past goed, enkel de pinkers van het spatbord afhalen natuurlijk :p
Nee als ik de motorkap open doe dan zie ik rechtstreeks op het blokje uit, dus geen plastic kap ofzo..
Heb je er nu geen last meer van met dat spatbord ervoor? zal es zien of ik iets kan regelen dan want ik heb geen suzuki in de garage staan ;p
[size=75:2cx60e1g][Edit: quote verwijderd - Eelke][/size:2cx60e1g]
mini liev schreef:
Hmm..Ik heb net 40 km gereden 4 baans weg, dus dan neem ik aan dat het lekker warm is en dus ook droog in de motorruimte of het blok iig. Kunnen de ontstekingskabels dan nog steeds nat zijn?
De ontstekings kabels zitten recht achter de grill dus of de motor warm is maakt niet veel uit, regen slaat er direct tegenaan.
Een andere kap zal ook wel lukken, maar dat van die suzuki leek me handig en het pastte ook
Hij rijdt nu zonder stotteren, maar ik voel wel dat mn ontstekking niet is wat het geweest is. Ik ben net nieuwe kabels gaan halen. Zal straks weten te zeggen of hij terug in zijn normale doen rijdt.
Yo laat het me dan weten he!!
Die kap trouwens waar je het over had, die zit er wel op, ik d8 dat je een kap over het hele blok bedoelde
Zal zo ff fotos maken..zie iets hangen wat uit elkaar ligt ofzo..mn pa is is goed met electriciteit en bedrading enzo maar dies aant werk en ik ben atm ook niet bij mn ouders thuis..ik upload ze zo ff!
bedankt lieve mensen tot zo ver
[size=75:32xbls31][Edit: quote verwijderd - Eelke][/size:32xbls31]
Ingediend door dieseltje op ma, 06-02-2006 19:57
fototje is altijd makkeljik maar der hangt altij dwel wat los in je motorkap :d moet je je niet al te veel zorgen over maken maar ik heb het ook wel is gehad met regen dat die wegviel en ik heb toen tijdelijk een plastic zak over mn bobine heen getyript en da werkt perfect alleen in maar voor tijdelijke aard natuurlijk en dan gewoon ff je kabels vervangen later en dan heb je denk ik geen last meer van
en gefeliciteerd met je mini
Bedankt! ik ben heel blij met haar!
Maar ik weet dat dit geval niet normaal is..ik had het vanmiddag zo erg dat ik bijna niet meer kon rijden, dus hier maak ik me wel druk om
kijk dit zijn de foto's
kijk foto nummer 2 en 3 hier gaat het om, dit ziet er niet echt uhm goed uit lijkt mij..
oh en tjek ook foto3 helemaal onderaan de foto ligt ook iets "bloot" volgens mij..Reacties zijn welkom!
Foto2
Foto3
Foto1
Foto4
Foto5
Oh en hier voor degene die willen zien wat voor mini ik heb gekocht hier nog 2 foto's van haar gehel schoonheid
KLIK mini zijkant
KLIK mini beetje voorkant
Wat ik zo kan zien is je massakabel aan snot!
En je blok is erg vet..
Ok
Kan dat mijn probleem verklaren waardoor het blokje in toeren terug valt of inhoudt?
Hoeveel van die massa kabels zijn er eigenlijk? (ik ben nog opzoek naar zon haynes werkboek..)
[size=75:n3zicvt6][Edit: quote verwijderd - Eelke][/size:n3zicvt6]
Meestal maar 1.. en bij de oudere zit hij vaak van het
hondebotje naar je schutbord. Maar hij kan ook daaronder
bij je ontsteking zitten..
Dat is nogal verschillend!
Maar dat kan zeker een rede zijn waarom hij zo moeilijk
doet!
Ff over je vraag in dat andere topic: dit is een Spi
Een Mpi heeft de radiator aan de voorkant zitten, bij een Spi zit 'ie aan de zijkant zoals bij alle carburateur mini's
Mijn kabels zijn vervangen en het is echt weer een stuk beter. En nu met terug een kap voor zal het (hopelijk) geen probleem meer zijn.
Kan ik me terug concentreren op de andere mini
Inderaad mooie mini heb je daar. ik had (heb) net dezelfde, maar die van mij is intussen in een andere kleur gespoten.
Het probleem dat jij beschrijft doet me wat denken aan hetgeen ikzelf enkele jaren terug ook meemaakte, alleen had ik het als ik met constante snelheid op de snelweg reed. Plots viel ie dan terug in snelheid, en gas geven had ook geen effect.
Bij mij lag het probleem in afgesleten koppelingsplaten. Misschien dat dat bij jou ook het geval kan zijn? (Vooral omdat je het hebt bij optrekken aan rood licht, en je dan waarschijnlijk ook wel je koppeling gebruikt om weg te komen :-)).
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn uitleg. In elk geval veel plezier met uw minike.
groetjes
Paddy
Paddy: wat jij beschrijft zal neem ik aan resulteren in een motor die "doorslaat". Je kan hem wel op toeren krijgen met het gas, maar er is geen of weinig aandrijving. Wat ik van het hier beschreven probleem begrijp is dat de motor inhoud en [i:2msiwulw]niet[/i:2msiwulw] op toeren te krijgen is met het gas.
Hey paddy mooi dat je mn mini mooi vind, dat vind ik ook namelijk
Maar ik denk niet dat wat jij beschrijft het geval is..Ik kan namelijk niet op toeren komen. Het maakt niet uit waar, stoplichten, koppeling gebruiken oid.
Als ik gewoon normaal 50 rij bijvoorbeeld en ik geef gas om in te halen (normaal beetje gas bij dus) dan valt de motor soms ineens terug naar de 1000 toeren ofzo en reageert hij niet meer op het gas pedaal. Is hij "bij gekomen" na 1 seconde dan kan ik hem weer rustig met klein beetje gas op toeren laten komen zonder dat ie weer terug valt. (als ik iets mee gas geef valt hij weer terug namelijk..)
met onstekingskabels bedoelen jullie toch gewoon de bougiekabels of stel ik nou een domme vraag
Dan kan ik die bij de auto onderdelen boer hier halen. Ook nog speciaal merk dat beter is ofzo?
Sluit ik die aan en massakabel vast maken hopelijk is het dan over!
Bedankt voor zo ver jongens!
Het zijn inderdaad bougiekabels
Speciaal merk is niet nodig.
Ik had wel voor dat ik met vier kabels van 30cm voor de uiterst rechtse bougie maar net toekwam.
Eentje van een beetje langer zou wel gemakkelijk zijn
Dit probleem doet mij denken aan een Citroen AX van een
maat van me. Als hij te veel gas gaf begon ie te stotteren
of sloeg hij af. Achteruit rijden was al helemaal geen optie!
Na lang zoeken bleek er een massadraad los tegen de kabeloog
aan te leunen. Als hij gas gaf kantelde het blok iets en
raakte de draad de massa niet meer...
Een nieuw kabelschoentje deed wonderen!
Dus ik verdenk toch echt een massa probleem bij jouw!
Die gerafelde kabel zou ik toch eens beter gaan inspecteren
en evt vervangen voor een andere!
Ingediend door dieseltje op wo, 08-02-2006 17:35
of je injectie ding zit verstopt dat heb iknu ook gehad met mijn fiatje is dan wel een mpi maar 2 van de 4 injectoren zaten verstopt en dan paktte die ook affentoe niet op maar ik verdenk idd meer je electrischiteitsprobleem
kijk ff of je blok goed massa maakt en gewoon ff heel je autotje zo nalopen
Hey jongens daar ben ik weer,
Heb vandaag de dag met mn pa naar de mini gekeken..
Die fotos die ik had genomen blijken niet van een massa kabel te zijn want die heb ik wel gevonden die zit meer naast het blok in het midden dan voor het blok achter dat zwart schermpje voor tegen het water.
Voor de rest hebben we de bobine schoongemaakt en de verdeler (volgens mij heten die dingen zo)
De bougies kabels waren volgens de garage ook niet zo geweldig..
Oja ik heb wel de kachel gemaakt want mn voorruit beslaat altijd, maar nadat ik onderste boven heb zitten zoeken weet ik nu dat die slangen er gewoon af waren, ze zaten naast de buis waar ze op moesten.
Dus mn kacheltje werkt weer zeg maar
Dus toen maar besloten om naar dezelfde garage te gaan als waar mijn schoonmoeder de mini in onderhoud heeft.
Eenmaal daar gekomen kwam ik er achter dat die mensen echt HEEEEEEEEEL fanatiek zijn en zeer enthousiast echt top mensen, ik heb een goed gevoel over ze. Die eigenaar daar praatje mee gehad hoe die zo is begonnen enzo en hij vroeg meteen uit wat voor jaar mn mini kwam hij dacht uit 2000 omdat hij er nog zo goed uit zag. Bijn geen roest! (09-95) Hij had nog een '99 staan die 2x zoveel roest had. Ze komt uit duitsland, hebben we nog even nageken en daar heeft ze waarschijnlijk een goed leven onder dak gehad.
Die mensen draaien mn luchtfilter dr uit en jah...lekker donker zeg maar..waarschijnlijk is dat de boosdoener dus van mijn probleem dachten ze!
Wat wel jammer was, is het feit toen we hem onder de brug gingen bekijken (hij kon bijna geen roest vinden) dat er mensen zijn geweest die de mini hebben opgekrikt op het verkeerde punt! die puntjes zeg maar onder de auto zijn geen krikpunten!! Nou dat moeten we dus even rustig proberen terug te slaan..
Ze krijgt nu ook een beurtje want mn remschijven waren krom en de kleppen gingen ze stellen en nog veel meer Mn mini is in zeer goede handen! Als het prijskaartje nu ook nog goed is dan weet ik wel maar mn mini in onderhoud gaat!
Zaterdag haal ik de mini weer op dus ik hoop snel weer in dr te kunnen rijden!
Ik hou jullie op de hoogte!
[size=75:vgo5g0og][Edit: verwijzingen naar bedrijf verwijderd - Eelke][/size:vgo5g0og]
Ingediend door ShortyBoy op do, 16-02-2006 00:41
ik heb zo ongeveer vandaag (woensdag 16 feb) het zelfde probleem gehad en bij mij was het door het slechte weer de hele verdelerkap en bobine kabel zat vol met water
P.S. ik stel me ook nog eens voor met fotos van me mini ik hoop eind volgende week te kunnen dan maak ik niewue fotos hij vfertoont hier end aar wel wat roetst mja hij rijd tog wel ff op me teller 175 haha
Gr Dennis
Hey mensen ben ik weer. De mini loopt weer prima na de beurt. Het lucht filter en de bougies zijn vervangen en mn schatje loopt weer perfect!
Bedankt voor de hulp jongens!
Op naar het volgende topic..want mn verlichting doet het ook niet meer goed..draadje word echt rete heet..zie nieuw topic
(ik ben nog opzoek naar zon haynes werkboek..)
deze is gewoon te koop bij www.bol.com
ongeveer 35 euro
[size=75:3tky9b0j][Edit: quote van laatste post op vorige pagina toegevoegd - Eelke][/size:3tky9b0j]
RE: Wegvallend gas/vermogen/toeren :((((
Ingediend door mini liev op ma, 06-02-2006 10:41
Hallo mini liefhebbers!
Ik heb net 4 dagen geleden een mini cooper 1.3i gekocht en ik ben er super blij mee! Ik heb me dan ook meteen geregistreerd hier want er staat super veel informatie hier en mensen die er ook echt verstand van hebben..(ik stel me later nog met fotos enzo voor, die moet ik nog maken )
Nu heb ik hem dus 4 dagen maar OOOOOOHHH
ik heb het volgende probleem:
Zodra ik beetje gas geef, valt de motor helemaal terug in toeren en kan ik meer gas geven maar de motor reageert totaal niet! het lijkt net of er geen gas wordt gegeven, dus dat de motor geen benzine of lucht krijgt ofzo..
Dus geregeld bij stoplichten dat ik weg wil rijden, dan gaat ie tot 2000 toeren maar dan valt hij ineens (net alsof wordt de benzine toevoer afgesloten, of laat je het gas los)helemaal terug in de toeren en reageert hij niet meer op het gas pedaal..
Ik laat hem dan helemaal los zodat hij op 1000 toeren zit en dan kan ik hem met heel klein beetje gas weer op de toeren krijgen, zo ben ik dus ook thuis gekomen..
Nou ik heb hem net en nou doet ie al niet meer lief
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik zal er met mn pa naar kijken, die heeft er vroeger ook een gehad maar zo super technische zijn we (ik) ook weer niet..
Anders maar langs Boss Classics als mn minitje dat haalt vanuit Leeuwarden..(hebben ze daar ook de haynes mini werkboeken btw?)
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!!!
Groetjes
Hindrik en zijn mini die beetje ziek is..