bedoel je de dakrand-strip?? in chroom of zwart o.i.d.
ik snap anders niet wat je bedoeld, ikzelf heb geen last van binnenkoment water via de deuren...
- Login of registreer om te reageren
bedoel je de dakrand-strip?? in chroom of zwart o.i.d.
ik snap anders niet wat je bedoeld, ikzelf heb geen last van binnenkoment water via de deuren...
neej dat heb ik ook, zit volgens mij standaard op dit soort modellen ofzo.
Jij hebt boven je deur langs de dakrand een opstaand "gootje", en bij mij zit daar nog een randje bovenop.
toevallig, een kennis van mij had dit ook, ik vroeg me al af waarvoor dit was, de mini was er een van 74 geloof ik, de rand leek mij er later opgelast te zijn, en zag er onopvallend uit, het proberen waard denk ik
Nee, geen foto kunnen maken. De chrome opzetstrip bedoel ik niet deze maakt volgens mij geen verschil met de ronding van de goot. Een tekening is ook helaas niet mogelijk in dit medium.
Als de ronding van de goot deze |_)
vorm heeft dat zorgt het stripje ervoor dat de vorm hierop gaat lijken: |_)_
Het laaste _streepje loopt dan iets af naar benenden en is onder het eerste _streepje gelast.
Beetje plastische aanduiding maar meer kan ik er niet van maken. Wel apart om te vernemen dat een andere Clubman ook zo'n stripje heeft.
Erwin.
Ingediend door Mini Martin op ma, 09-02-2004 18:09
red flame schreef:
heeft iemand een picje voor de duidelijkheid???
Het oudere type Mini heeft inderdaad een soort flap(rand) wat als het ware boven de rand van het portier steekt.
Op mijn Mini (73) zit ook nog zo'n rand.
Wanneer die rand is verdwenen uit de productie weet ik niet exact, ik meen rond '76. In die periode zijn aan de carrosserie een aantal veranderingen aangebracht. (subframe voor, achterbank, enz.)
Zal straks even een picje schieten voor de duidelijkheid.
grtzz Martin
red flame schreef:
heeft iemand een picje voor de duidelijkheid???
Misschien beetje onduidelijk, maar als je goed kijkt zie je boven de deur een strip tegen het gootje zitten.
Ingediend door Mini Martin op ma, 09-02-2004 19:02
Vanaf de voorzijde:
Achterzijde:
Ingediend door Mini Martin op ma, 09-02-2004 19:17
Ik heb eraan gedacht om ook zo'n rand boven de achterdeurtje van de Estate te zetten.
Als de regen op de achterkant staat, dan regent het nl via de bovenrand naar binnen.
grtzz Martin
Nog iets aanvullend ontdekt over dit topic. Iedereen in bezit van de april uitgave van MiniWorld zal het al wel gelezen hebben. Bladzijde 8, tweede kolom, 4e regel van boven.
"Herbouwen werd gestart met het oplassen van de 'lip' onder de dakgoot van de nieuwe crosserie, wat standaard was op alle Mini's van voor mei 1976."
Daarbij waren kennelijk ook de afwatergleuven in de hoeken van de dakgoot typerend. Waarom dit na deze datum is verdwenen is mij (nog) niet duidelijk.
Erwin
[size=75:14lms6f7][Topics samengevoegd-Demelza][/size:14lms6f7]
Het onderwerp zegt het al:
Sommige Mini's hebben een extra streepje (of hoe je het wilt omschrijven) aan de zijkant van de dakgoot.
Heeft dit met bouwjaar te maken?
Heb helaas geen duidelijke afbeelding kunnen ontdekken waarmee ik kan laten zien wat ik bedoel
Lang leve google..
http://www.plmini.com/pictures/large/mk1_shell.jpg
Volgens mij alleen bij de MK1?
Dus als ik een MK1 zie zonder dat extra gootje, is het op zijn minst verdacht? Of is dit wel mogelijk....
en niet te vergeten dat de pickup ook de dubbele dakrand heeft. waarschijnlijk is dit op de commerciele voertuigen (van & pickup) tot 1981 het geval. in ieder geval mijn pickup uit 02-1977 heeft wel deze dubbele rand.
~jw~
mk1 en 2 en 3 zonder dubbel gootje is verdacht
dat betekend of dat er geresheld is of er een ander dak op is gekomen
Ik heb je vraag even aan een bestaand topic toegevoegd. Het antwoord staat ook vlak voor jou post geschreven.
Heb er even een het boek 'original mini cooper and cooper s' op nageslagen. Hierin worden de MK I, II en III besproken en nog wat bijzondere modellen (o.a. Inno en Authi).
In het deel dat gaat over de MK I, II en III modellen wordt niks gezegd over deze druiprand. Op alle foto's van de dakrand komt de druipgoot wel voor.
In het deel over de inno staat, als ze het hebben over de inno export hebben, "At some time during the production run (no change point is given), the roof gutter drip railes were deleted". Ook staat er dat dit model is gebaseerd op de MK IV.
Lekker vaag dus.
Blue schreef:
Forumers,
Ik ben al een tijdje bezig om mijn mini 'waterbestendiger' te maken. Nieuwe deur- en raamrubbers,
ff over het probleem van water maken. lijkt mij dat als er water binnenkomt of je deur niet tegen het rubber aansluit, of er water onder je rubber doorkomt.
beide problemen los je niet op met hoeveel randjes je er ook bijlast.
je kunt ook proberen of je het beugeltje op de deur kozijn waar de deur in het slot valt iets naar achter te schuiven ,zit vaak wat speling op mischien lost dit iets op want dan moet de deur ook dichter tegen het rubber aan .
olie.bol
ik sluit me bij de anderen aan, probeer eerst eens je deur zo te zetten dat hij wel tegen de rubber komt en afsluit, dan heb je geen extra randje nodig. wel oppassen, want de stijlen scheuren snel op de plaats waar ze aan de deurplaat zitten.
Red Flame schreef:
heeft iemand een picje voor de duidelijkheid???
oud topic, maar ik was ernaar opzoek
hier is een foto van mijne:
ik heb hier een mini body staan uit juni 1976 klopt dat dan dat hij geen dubbel dak gootje heeft er is ook al een keer een verkeerde neus opgezet volgens mij met knipperlichten boven de wielen
als ik wikipedia kijk zou het moeten kloppen alles in de rubbers grotere achterlichten enz
maar als ik ga zoeken kom ik toch veel verschillende tegen
op kenteken is het een mini special 1100 uit 3-6-1976
M'n 1978 Van heeft deze gootjes ook (zie onderstaande foto's achter de link's):
zijdeur links
achterdeur rechts
De driprail is verdwenen samen met de introductie van oa het voorsubframe in rubbers. Dat is halverwege 76 geweest. Dus dat lijkt te kloppen.
Het binnenkomen van water is vaker veroorzaakt door het nieuwe rubber verkeerd te monteren. De aansluiting van de 2 delen moet eigenlijk nooit beneden zitten,want dan heb je juist een "lek".
En het binnensijpelen kan gebeuren maar het meeste water komt binnen tijdens rijden door de wind die het in de spleetjes blaast.
Als bij stilstaan zeg binnen een week al water binnenkomt kan het zijn dat de deuren zodanig slecht aansluiten dat op 1 plek de rubber wordt geplet en op andere plek lijkt aan te sluiten maar eigenlijk een mm openstaat.Dat is genoeg voor water ,die ene mm.
RE: Weldorpel dakgoot [dubbele dakgoot]
Ingediend door Blue op ma, 09-02-2004 16:26
Forumers,
Ik ben al een tijdje bezig om mijn mini 'waterbestendiger' te maken. Nieuwe deur- en raamrubbers, gaten van de wielkasverbreders in de carosserie etc. Toch blijft er water binnen sijpelen. Dat gebeurd tussen het portier en de (toch nieuwe) deurrubbers. Het zal een bekend feit zijn dat de ronde vorm van de goot toestaat dat er (regen)water richting de bovenzijde van het portier en de rubbers loopt. Logischer zou zijn dat er, net als op de buitendeurdeur van een woning, iets van een weldorpel op zou moeten zitten. Ik heb het forum afgezocht maar (nog) niets met de trefwoorden: goot, dakgoot, dakrand, weldorpel e.d. aangetroffen. Afgelopen week stond ik bij de Rover dealer in Diepenveen (bij Deventer) en ontdekte daar een oker gele Clubman.... met kennelijk een opgelast stripje over de gehele lengte aan de goot. Dit stripje was volgens mij net wat de ronde goot nodig heeft om iets verder van het portier vandaan af te wateren. Heeft iemand ervaring met een dergelijke aanpassing?
Erwin.