Hi,
aan de achterzijde heb je niets te maken met 7,5" remschijven, er zitten trommelremmen op. Ga gewoon naar de automaterialenzaak en vraag naar cylinders voor je bouwjaar, dan krijg je de goede mee.
Wouter
- Login of registreer om te reageren
Hi,
aan de achterzijde heb je niets te maken met 7,5" remschijven, er zitten trommelremmen op. Ga gewoon naar de automaterialenzaak en vraag naar cylinders voor je bouwjaar, dan krijg je de goede mee.
Wouter
Je hebt wielremcilinders met een grote en een kleine doorsnede, de plunjers van die met de grote boring zullen bij een zelfde pedaalstand minder ver eruit komen dan die met een kleine boring.
Neem gewoon je oude wielremcilinders mee en vergelijk ze met die je wil kopen.
Rene schreef:
Je hebt wielremcilinders met een grote en een kleine doorsnede, de plunjers van die met de grote boring zullen bij een zelfde pedaalstand minder ver eruit komen dan die met een kleine boring.
Dit was dus ook de reden waarom ik het vroeg welke ik nodig heb.
Ik had nl al een kompleet gereviseerd achtersubframe met ook nieuwe remcilinders/schoentjes. Ik wil alleen niet dat als alles in elkaar zit en ik de rem aanraak de achterremmen te veel of te weinig remmen. Ik bouw het liever in 1 keer goed op.
Dat was dus ook de reden waarom ik vertelde wat de uiteindelijke opset zal worden (schijfremmen +rembekrachtiger).
Rene":1ztyzdt6]Neem gewoon je oude wielremcilinders mee en vergelijk ze met die je wil kopen.[/quote:1ztyzdt6]
Ik gebruik dus niks meer van wat er aanwezig was op de MK1 (alles heeft de afgelopen 25 jaar namelijk niet meer gewerkt)
Dan denk ik dat het het makkelijkste is om de remmen van het gereviseerde subframe pen te maken en te vergelijken met die van de MK1.
Je zal er niet veel naast zitten als je die met de grote boring gebruikt(is minder verplaatsing van de plunjers) dat voorkomt iig dat je achterremmen te hard remmen tov je voorremmen.
Nu kreeg ik te horen dat je 2 type's achter-remcilindertjes hebt
.
uuhm je hebt 5 versies.
je hebt nodig GWC1131.
GWC1131 a 0.5625"(14.29mm)
ZIE:http://www.minispares.com/ms/BRAKES___Rear_brake_bias_adjustment.htm
Een achterrem-cilinder die een grote diameter heeft , heeft een grotere ontluchtingsnippel.
Is meestal bij de oudere type's . Deze passen dan ook niet op de plaat waarop je het monteerd , tenzij je gaat boren
Daarnaast zul je ook moeten kijken welk type hoofdremcilinder je gebruikt .
Meestal wordt zo'n hoofdremcilinder geheel vernieuwd en dan moet ook de achterremcilinder op afgestemd staan.
Heb als eens meegemaakt met een hoofdremcilinder waar 2 verschillende remleidingen-aansluitingen op zaten , aan de achterrem steeds als eerste blokkerde bij het intrappen van de rem.
Waarschijnlijk behoort dit type dan voor een grote diameter achterremcilinder
Miniboer
Ingediend door Tikka op za, 18-10-2003 17:45
ze kosten 17.50 bij Ben van Leeuwen, toevallig vandaag gehaald. Mijn mini krijg rondom nieuwe cilinders
Voor rechts 24 mm GWC 126 LW12050
Voor links 24 mm GWC 127 LW12051
Achter 19 mm GWC1102
Rene schreef:
Je zal er niet veel naast zitten als je die met de grote boring gebruikt(is minder verplaatsing van de plunjers) dat voorkomt iig dat je achterremmen te hard remmen tov je voorremmen.
Ehh Rene. Hier zit je er volgens mij toch echt naast hoor. Het heeft niet zo zeer te maken met de verplaatsing (je moet ervan uitgaan dat de verplaatsing ten alle tijde groot genoeg is om de boel blokkerend te krijgen. Het zou niet best zijn als het einde van de slag van de plunjer (dus HRC) zou bepalen waar de remkracht stopt). Maar om de diameter. Het oppervlakte van de plunjer bepaald hoe groot de kracht wordt waarmee de plunjer uit kan zetten (Druk van een vloeistof op een oppervlakte). De grote boring zal dan ook een grotere kracht leveren.
Bert schreef:
Het oppervlakte van de plunjer bepaald hoe groot de kracht wordt waarmee de plunjer uit kan zetten (Druk van een vloeistof op een oppervlakte). De grote boring zal dan ook een grotere kracht leveren.
Een grotere diameter heeft een grotere olieverplaatsing van de hoofdremcilinder nodig.
Dus bij een zelfde olieverplaatsing van de hoofdremcilinder zal degene met de kleine diameter een grotere verplaatsing hebben dan die met de grote diameter.
Kijk maar in de natuurkundeboeken....:-))
Qua kracht heb je gelijk...
Allemaal hartelijk bedankt voor de info. Het bouwen van het achtersubframe is gelukt en zal binnenkort geplaats worden!
Het kunnen rondrijden in mijn MK1 komt steeds dichterbij!!!
RE: welk type achterrem cillinder?
Ingediend door Chrizz op vr, 17-10-2003 13:09
Ik ben mijn MK1 aan het restaureren en ben nu bezig met de remmen, vooral de achterremmen.
Nu kreeg ik te horen dat je 2 type's achter-remcilindertjes hebt.
Ik heb voor voor 10` (7.5)schijfremmetjes met rembekrachtiger (remote type: oud type) liggen. Weet iemand misschien welk type remcillindertje ik nodig heb?