welke bougies voor een mpi 1275 stage 1?

RE: welke bougies voor een mpi 1275 stage 1?

hallow mensen welke bougies zou ik moeten gebruiken voor een mpi met "stage 1" kit..

ik wil dit alvast weten als ik een keer me bougies moet vervangen... ik wil wel ngk bougies natuurlijk :) en zou ik hier betere prestaties krijgen van mijn motor? hoe klein dan ook..

wordt dit een evenement? ;) mogen we allemaal komen helpen bij het vervangen van de bougies ;)

lijkt me iets voor techniek o.i.d. :D

wat betrefd de bougies, gewoon ff bellen met het minicentre...

whoops!! verkeerde topic :S eelke wil je deze verplaatsen... :*

Bij de mailinglist dyno-dag heeft iemand 2 runs laten doen, de eerste met een merk dat ik niet meer weet, en de tweede met Denso bougies. Verschil was er niet...

Gewoon de standaard NKg bougietjes erin. Enne... laat je niet verleiden tot splitfire bougies, want die leveren niets extra's op, maar kosten wel een stuk meer.

OK! dank dank u :)

een bougie is toch een bougie??? die hoeft alleen maar te vonken en meer niet, dus laat je niet te veel wijsmaken, de een zal heus wel langer meegaan dan de ander, maar vervangen doe je ze toch voordat ze op zijn???

ik laat me niet gek maken :) ik wil alleen over alles iets weten.. :) of het helpt en of het verschil uitmaakt :)

Thijs: de juiste "temperatuur" is ook van belang.

'de temperatuur' van de bougie zit 'm toch in het type bougie toch niet in het merk. Ik bedoel, als je in een speciaalzaak om bougies voor een 1.3i mini vraagt krijg je toch bougie's met de goeie 'temperatuur' , welk merk je ook krijgt.

vanmiddag nieuwe gekocht ngk's, 3,89 euro per stuk :(

die dingen worden ook met de dag duurder... er is een tijd geweest dat ze 4 voor 10 euro te koop waren en zelfs goedkoper...

't is dat ie anders niet rijd...

Thijs: jawel, maar jouw uitspraak "een bougie is een bougie" is dan wat te algemeen.

Ik vraag het me ook af trouwens, in alle soorten producten vind je kwaliteitsverschil, dus waarom zouden bougies een uitzondering zijn?

yup en ik hou het gewoon bij NGK, voor mijn gevoel de beste bougies die er zijn.. al is het verschil misschien klein.

ja ok je hebt gelijk laat ik het dan zo stellen, een bougie voor een mini 1.3mpi is een bougie voor een mini 1.3mpi en merken onderling zullen best wel van kwaliteit verschillen maar niet zo veel dat je het zult merken.

maar als je je mini getuned heb, moet je toch echt wel een andere bougie kopen dan de standaard 1.3i bougie..

want je blok word warmer dan normaal...dus heb je een bougie nodig die beter tegen de warmte kan en op de goede temp blijft als het blok heet word

als je je auto tuned dan is het weer een ander verhaal natuurlijk..maar dan heb je nog steeds een bepaalt type bougie die je van verschillende merken kunt krijgen.