Het zijn de kabels voor het achteruitrijlicht. Ik heb ze nooit vervangen maar wel net voordat ze naar binnen gaan gekoppeld dmv een kabelschoen.
- Login of registreer om te reageren
Het zijn de kabels voor het achteruitrijlicht. Ik heb ze nooit vervangen maar wel net voordat ze naar binnen gaan gekoppeld dmv een kabelschoen.
Ingediend door Leon Wiltink op ma, 31-08-2009 21:04
Op het mechanisme van de versnellings pook zit een schakelaar. Deze is voor je achteruitrijlampen.
De draden hierop zijn groen/bruin en groen, waarbij groen de voedingsdraad is.
De andere twee draden welke je noemt kan ik niet thuis brengen.
Wel weet ik dat in de kabelboom van een automaat wel vier draden zitten twee ervan zijn ervoor dat je de motor alleen kunt starten als de pook op N staat.
Misschien ben je hiermee geholpen.
Succes.
Dank je wel, Ik heb net de hoes van de pook eraf gehaald en gekeken, en vanaf binnen gezien gaan aan de bestuurders kant 2 draden het schakelhuis in,namelijk groen wit en groen( die is gesmolten) en aan de bijrijderskant 2 draden,namelijk groen bruin en groen.
Bestuurderskant zit iets naar voren vanaf de pook gezien en bijrijderskant naast/beetje achter de pook.......
Ik begrijp er niks meer van,en haynes laat hierin wel een beetje in de steek....
Iemand een idee?
Dat van automaat klinkt nog niet zo gek maar dan zouden deze draden toch nu niet meer verbonden horen te zijn....
Aan welke kant horen groen bruin en groen het schakelhuis in te gaan?
Gr. Splinter
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 01-09-2009 09:10
verklaring:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/schema88-on.txt
van schema:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/schema88-on.gif
nr 25 is je achteruitrijlichtschakelaar (groen en groen/bruin)
en 75 is de schaklaar voor nr 77 (in de vierde versnelling) (groen en groen/grijs)
(zie ook: viewtopic.php?p=204978#p204978 )
FWIW,
Theo van den Bogaard
Super,bedankt Theo
Maar ik zie alleen geen grijze kleur in je schema (groen grijs) maar alleen groen wit...je zal wel hetzelfde bedoelen denk ik.
gr. Splinter
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 01-09-2009 10:27
in het schema staat tussen nr 75 en 77 de code: G/GR
in de verklaring staat: G = green, en GR = Slate (en da's grijs) dus een groene draad met grijze tracer ...
Ik zal vanavond eens kijken hoe het bij de mijne er uit ziet (de Thirty is ook van 1989)
groetjes,
Theo van den Bogaard
Ingediend door Leon Wiltink op di, 01-09-2009 11:24
De schakelaar voor het achteruitrijlicht zit tegen de buiten kant rechts voor.
Dit is een plaatje uit het Haynes boek.
succes
thnx, maar bedoelde de draden links.... deze zitten dus niet op alle mini's en is de emission control valve switch
Toch bedankt voor het plaatje
Gr. Splinter
Ingediend door Theo van den Bogaard op wo, 02-09-2009 09:00
plaatjes van mijn situatie:
link
bovenste ronde connector = groen/bruin
2e connector = groen
onderste vierkante connector = groen/grijs
link
geeft de plaats aan waar het klepje bij mij gemonteerd is .. alleen zit er geen aansluiting (meer) op naar vacuum wel heb ik gewoon een vacuumaansluiting van de verdeler naar het inlaatspruitstuk
link
klepje en bijbehorende connector .. spreekt voor zich
FWIW,
Theo van den Bogaard
Dank je Theo, alles zit weer terug, geen storing o.i.d. , geen knappende zekeringen...
Alleen nu wilde ik effe snel een verbindings stukje halen voor de vacuum buisjes aan elkaar te koppelen, rijd hij even prima(tot de wijk uit) daarna moet ik stilstaan biuj het kruispunt, slaat af en doet niets meer...geprobeert te starten met een dopje op de vacuumslang van spruitstuk maar geen resultaat.. wel stroom en startmotor draait,hij "pakt" alleen niet...
Is dit door het missen van de anti run on valve?
Opnieuw afstellen? maar kan dat ook als hij niet start?
Gr. Splinter
Ingediend door Theo van den Bogaard op wo, 02-09-2009 15:46
Is dit door het missen van de anti run on valve?
nee, want die doet alleen wat in de vierde versnelling ..
dit staat er waarschijnlijk los van .. check de standaard dingen van je ontsteking: verdelerkap en bougiekabels .. krijg je wel een goede vonk?
HTH,
Theo van den Bogaard
Alles doet het weer(nog), zoals je zei alles schoongemaakt en starten lopen nu
Allemaal bedankt voor de hulp
Gr. Splinter
RE: welke draden lopen voor je handrem naar buiten?
Ingediend door Splinter op zo, 30-08-2009 20:07
tijdens het opsporen van een kortsluiting (zie andere post:rechter knipperlicht doet het niet) moet ik een draad vervangen die voor de handrem(in de auto) door de bodem naar buiten gaat....
Je hebt een groen witte, een groene, een groen bruine, en ik denk de andere ook groen......
Waar lopen deze draden naartoe? voor of achter( ik heb effe geen krik oid,vandaar),en is zo'n stuk makkelijk te vervangen?
gr. Splinter