Misschien wat vergezocht, maar is je onderblok nog wel geheel vlak gezien die in de verf gezet lijkt te zijn?
- Login of registreer om te reageren
Misschien wat vergezocht, maar is je onderblok nog wel geheel vlak gezien die in de verf gezet lijkt te zijn?
het vlak waar de kop op gaat is niet geverft als je dat bedoeld. Heb het blok met een rei gecontroleerd en die is kaarsrecht.
Ik gebruik de bk450
Je kop is wel vlak? De mijne was ook vlak met de rei.
Maar toen hij over de vlakbank ging bleek hij toch een beetje krom.
Waar is ie doorgeslagen? Als dat tussen 2 en 3 is dan zou ik toch even goed kijken of blok en kop goed vlak zijn, want de koppakking klapt er niet zomaar uit.
Dennis
Wats schreef:
het vlak waar de kop op gaat is niet geverft als je dat bedoeld. Heb het blok met een rei gecontroleerd en die is kaarsrecht.
My bad, dat is de geplaatste pakking waar ik tegenaan keek
RE: welke koppakking voor turbo?
Ingediend door Wats op di, 21-06-2011 20:33
Zoals veel weten van jullie ben ik bezig met metro turbo motor.




De motor hebben we van de week gestart voor het eerst en hij liep prachtig. Na 3 keer gas gegeven te hebben (tot 2500 toeren maar) had hij er genoeg van en begon enorm te roken. Koppakking lek. En er zit een gloednieuwe op.
Het zelfde verhaal waarvoor ik de motor laatst helemaal uit elkaar heb gehaald.
Nu ga ik weer de kop eraf halen. Toch maar even laten afpersen voor de zekerheid.
Alleen nu is mijn vraag. Welke koppakking moet ik nou hebben. Heb bij de bekende auto zaken gevraagd en die hebben het steeds over dat je kan kiezen tussen een koppakking met oil feed etc.... wel of niet.
Nu heb ik een nieuwe koppakking gehaald maar vraag me af of ze me de goede hebben gegeven.
link[i:25lobwy0]Grote foto[/i:25lobwy0]
Op deze foto is de bovenste pakking de eerste pakking die op het blok zat. Die was kapot en daarom heb ik het blok ververst. De onderste pakking die had ik nieuw gekocht en gemonteerd en dit is de pakking die nu dus kapot is.
link[i:25lobwy0]grote foto[/i:25lobwy0]
Zoals je ziet past die goed. Alleen links en rechts bij de eerste en laatste cilinder bedekt die de koelkanaaltjes een beetje scheef.
link
Op deze foto is te zien: De bovenste pakking is een koppakking van een 1275cc die ik nog had liggen en deze is identiek aan de turbo pakking die ik nieuw had gekregen en nu dus is doorgeblazen.
Vandaag een nieuwe pakking besteld en nu heb ik de onderste van de foto gekregen. Zonder koperen ringetjes. En de twee kleine koelkanaatljes die bij de bovenste pakking met koperen ringetjes zitten bij cillinder 1 en 4
Zitten bij de nieuwe pakking (onderste) dichter bij de cilinder en lijkt mij beter te passen.
Ik kom er even niet meer uit....Wie kan mij een handje helpen?