als je je pistons ver genoeg indrukt heb je speling genoeg, als alles gemonteerd is moet je gewoon een paar keer op het rempedaal duwen en de blokjes komen vanzelf goed te zitten.
je blokjes zitten inderdaad niet vast op de piston, maar als je remt zet de piston een kracht op de blokjes die op hun beurt de remschijf vertragen en stoppen als je niet meer op het rempedaal duwt is er ook geen duwende kracht meer op de blokjes en kan de remschijf vrij ronddraaien.
khoop dat je hier wat aan hebt?
- Login of registreer om te reageren
RE: werking "brake caliper"
Ingediend door frederik op vr, 24-11-2006 21:05
Hoi;
vandaag als afwerking van mijn voorophanging "Green stuff" remblokjes gestoken.
Na enige moeite (vooral rechts) ,de pistons enigzins terug geduwd en de blokjes erin gestoken?
Links heb ik klein beetje speling tusssen blokjes en remschijf maar rechts totaal niet; zo erg zelfs dat ik met moeite mijn wiel kan ronddraaien.
Komt dit in orde als ik (later) mijn rempedaal enkele keren indruk tijdens het ontluchten?
En zo kom ik bij mijn eigenlijke vraag: hoe keren die remblokken in gods naam eigenlijk weer naar achter?
Ze hangen toch niet vast aan je pistons?
Graag meer opheldering bij deze (voor mij althans ) hersenbreker.
groetjes