Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

Beste mini-rijders,

Sinds enkele weken is Shell op de markt met VPower.

Tot voor tankte ik regelmatig Shell Pura in de mini!

Maar ik twijfel over de vervanger VPower, want die geeft bij andere automobielen nog wel eens wat 'hort-en-stoot' neigingen. Niet echt prettig dus.

Heeft een van jullie hier al ervaring mee ?

Oh ja mijn mini komt uit 1991.

Groetjes,

Goofy

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

Wat een onzin is dat weer zeg... Niet de brandstof op zichzelf hoor, heb het nog niet getest, en er ook nog niets van gelezen qua tests of zo. Dus ik wacht ff met de uitspraken tot nader orde...

Ik bedoel de reclame met Allard Kalff... Adrealine voor je motor... Je kunt sneller reageren in het tegenwoordig zo drukke verkeer... Bla bla bla. Alleen al door de belachelijke statements in de reclame zou ik het links laten liggen... En rechts voor de pompstations aan de snelweg :)

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

Ik denk ook dat het gewoon een nieuwe reclamestunt is. Even weer in de aandacht weet je. Ach sneller reageren, als je in de file staat? Met je telefoon in je hand en je radio hard???

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

tsja wat zal ik zeggen, er zal wel iets inzitten wat anders is dan andere sjpriet...

maar die reclamekreten aken mij absoluut niet enthousiast... ik geloof niet echt in dat soort dingen...

e.e.a. is toch afhankelijk van de kwaliteit van de auto, daarmee bedoel ik de staat van onderhoud e.d.

daarom ben ik wel benieuwd naar de metingen die gedaan zijn met het spul en de 'echte' resultaten...

default

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

Dat V-Power is een verkapte vorm van het Shell Pura wat in Nederland een grote flop is geworden!!!!V-Power is in Nederland gewoon octaan 95 dit in tegenstelling tot Duitsland waar het octaan 100 is!!!!!!Daar zijn dan ook goede resultaten geboekt door met name injectiemotoren.Deze kunnen dmv een klopsensor je pingelgrens meten en hierop je ontsteking aanpassen...je krijgt hierdoor iets meer power en je motor loopt stukken zuiniger!!!!!De reinigende werking is ook daadwerkelijk aanwezig.........maar dit alles is dus helaas niet in Nederland!!!!Kortom..we worden weer blij gemaakt met iets wat niet helpt en alleen maar duurder is!!!(dit is allemaal een beetje beknopt wat hierboven staat maar denk voor de meeste wel duidelijk,kijk op de diverse auto forums en je ziet dat er al veel over is gezegd en geschreven.)

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

wat ik tot nu toe over Vpower heb gehoord: in Nederland is het niks beter dan Pura. In Duitsland schijnt het daarentegen ECHT betere performance (door een iets hoger octaangehalte) kan en mag gereden worden. In ons kikkerlandje kan dat lang niet zo veel, dus hebben ze bij ons het octaangehalte gelijk gehouden aan dat in Shell Pura. Well beter voor de motor dan gewone benzine misschien, maar in ons landje niet de beloofde extra Power. |:(

Ciao! Minimause

default

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

:P dat zeg ik!!!haha

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

sandro schreef:
Dat V-Power is een verkapte vorm van het Shell Pura wat in Nederland een grote flop is geworden!!!!V-Power is in Nederland gewoon octaan 95 dit in tegenstelling tot Duitsland waar het octaan 100 is!!!



Inderdaad, dat viel me laatst ook op... Belachelijk!
De Duitse VPower kan heel goed werken bij klassiekers die op de moderne benzine ondanks diverse afstelpogingen de neiging hebben om te gaan pingelen. Zo heeft een vriend van mij positieve ervaringen met zijn Espada opgedaan... Hij is dus wel blij met de duitse VPower, want het is niet leuk als zo'n motor kapot pingelt :x
Is echter niet echt interessant als je ver van de grens woont...

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

hoihoi

mijn vrouw rijd met een opel corsa (bj'03)ik heb nu 3x v-power getankt en rij ongeveer 90km verder met 1 tank benzine van 40 liter.
ik tank dan altijd ongeveer 37 liter.
37x4,5cent = 1,67euroop een volle tank
dus ik rij nu al 90 km extra voor maar 1.67euro vind ik wel de moeite waard
ik weet nog niet wat het met een mini doet of met een andere oudere auto maar bij de (sl)opel gaat het goed.
loopt er goed en zuinig op

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

Als het echt zuiniger rijdt in een (s)Opel dan ga ik 't toch maar een keerje uitproberen...

Als m'n 1000 er dan ook nog soepeler van gaat rijden vindt ik dat ook prima. Extra power heb ik denk ik niet echt nodig.

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

Ik heb nu vier keer een tankje V-power getankt en heb het idee dat ie bij lange afstanden iets zuiniger is. Maar misschien kwam dat ook door de combinatie van rustige muziek en een licht schoenen zodat mn rechter voet niet zo ver wegzakte :P Vrooaaaaam.

Een jaar geleden hadden ze dit spul ook al in Polen maar dat was V-power 100 dus ipv 95 --> 100 en dat was erg kicken in de seat marbella. Die reed er veel beter mee. Trok soepeler (haha wat is soepel als je eenmaal mini rijdt)en mn top ging van 135 naar 139 ;)

Maar volgens mij is het spul in nederland gewoon een veredelde pura met een nieuw en sportief naampje wat de meeste golf en kadadillac rijders wel aanspreekt

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

ik vind het het proberen waard ..als je mini er niet lekker op loopt moet je gewoon na een halve tank hem weer vol gooien met euro en vermenkt het zich weer en dan is voor jou de proef mislukt.
als mijn mini klaar is (hopelijk half mei) dan gaat er ook v-power in.. :D

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

Sandro gebruikt ongeveer net zoveel uitroeptekens als de reclame van Shell (voor zover je gesproken en geschreven kunt vergelijken natuurlijk :))

In de vorige AutoVisie stond een verhaal over VPower. Hierin stond dat het octaangetal van VPower wel degelijk hoger is, ongeveer 97. Hier stond echter ook in dat VPower in alle landen van Europa hetzelfde is, terwijl ik me toch dacht te herinneren dat de VPower in Italie toen we daar van de zomer waren Octaan 99 was (weet iemand anders die mee was dat nog?). Dus in hoeverre dat verhaal in AV klopt...

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

een vriend van me die werkt bij de shell(bij een pomp) en die zegt dat ze in nederland v-power zijn gaan verkopen voor onze oosterburen omdat die hier ook v-power willen kunnen tanken.
en die zij dat het geoon 95 is maar dat het vetter is dan euro of pura ..net zo vet als diesel en dat daarom je motor beter wordt gesmeerd.
ik ben er bij de (sl)opel zeer tevrede over.
heb ook vaak pura getankt maar vind dit veel beter

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

in Nederland is het niks beter dan Pura



Pura is zwavel-arm, vpower is zwavel vrij, tenminste dat zei de shell meneer tegen mij.

Vanwege het milieu worden er steeds hogere eisen gesteld aan de kwaliteit van de benzine => schonere benzine.

Wouter (die gewoon lekker op euro95 blijft rijden)

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

Vpower is in Nederland idd 97 octaan & de opvolger van de zwavelvrije Pura.

Dat een hoger octaan bij sommige auto's de prestaties kunnen verbeteren dat geloof ik wel, bij mij in het boekje staat bv ook "de gemeten prestaties worden behaald bij euro95, bij ongelood98 zijn de prestaties beter en het verbruik lager". Waarschijnlijk agv een betere verbranding.

Maar dit zal niet voor alle auto's gelden, en daarnaast heb ik er nooit iets van gemerkt. Oja, die dubbele airmiles :P die merk ik dan weer wel :D

Vpower in Duitsland is zelfs 102octaan. Ook hier geldt dat niet iedere auto hier beter op reageert, het is geen kwestie van hoe hoger hoe beter. Het kan zijn dat de motor en soepeler op reageert doordat de verbranding beter gaat.

Adrenaline voor de motor vind ik te ver gaan, daarnaast zou je zeker 5 of 6 volle tanken hebben moeten gereden om het verschil te merken. Want ondanks het geen probleem is om te mengen moet een auto zich wel op een ander octaangehalte instellen.

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

Nog ff en we hebben Meth-Power :)" title="Evil" />
Gewoon ff langs de shell tankje methanol tanken en je NOS bij vullen maar dan wel mileu vriendelijk :r

Nog ff een vraagje zover ik begrepen heeft geeft de 95 en 98 aan hoeveel procent octaan is toch ???
Hoe kan de Duitse benzine dan voor 102 % uit Octaan bestaan ???

Grtz

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

Het octaangetal heeft niets te maken met hoeveel procent octaan er in het mengsel zit, maar heeft te maken met de klopvastheid van het mengsel.

Woordenboek Organische Chemie schreef:
Getal dat de verbrandingskwaliteit van brandstoffen aangeeft. Isooctaan, dat geen 'kloppende' motor geeft, heeft het getal 100 toegewezen gekregen. Heptaan geeft wel een sterk kloppende motor, en kreeg het getal 0.

Een octaangetal van 90 betekent dat het brandstofmengsel evenveel klopt als een isooctaan-heptaan mengsel met een verhouding van 90:10.

Vroeger werd tetraethyllood gebruikt om het octaangetal van bezine te verhogen, maar wordt vanwege de giftigheid van lood niet meer gebruikt.



Maar dat het getal niet hoger dan 100 kan zijn, zou kunnen kloppen...

[size=75:3fjg4cvp][edit=typo's][/size:3fjg4cvp]

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

Met deze uitleg snap ik het wel en dan kan hij hoger zijn dan 100, ik weet dat Nascars met Methanol rijden en een klop percentage van 108 hebben.

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

Remco schreef:
Met deze uitleg snap ik het wel en dan kan hij hoger zijn dan 100, ik weet dat Nascars met Methanol rijden en een klop percentage van 108 hebben.



ehm, ik zat er met de duitse vpower idd naast, octaan 100:

link

RE: Wie heeft er al ervaring met rijden op VPower ?

ik rij nu alweer sinds 19 juni op vpower en stotter loopt als een zonnetje :9