Kruimelpad
wie kan mij helpen
RE: wie kan mij helpen
Ingediend door ries op ma, 20-10-2003 00:00
maar normaal is dat toch niet of wel?
gr ries
- Login of registreer om te reageren
Tja, daar komt weer het eeuwige "diagnose op afstand" om de hoek kijken. "Hij stottert" is toch wel een redelijk vage omschrijving. Doet 'ie dat altijd, of alleen als hij koud is? En stotteren, tja. ik denk dat ik me er wel wat bij kan voorstellen, maar of dat dan overeenkomt met wat jij bedoelt.
Met dit koude weer moet je in elk geval niet opkijken als het allemaal wat minder lekker gaat als hij nog koud is. Als hij het altijd doet is er meer aan de hand.
- Login of registreer om te reageren
ha die eelke
nou hij doet het elke keer.
maakt niet uit of ik al een stuk heb gereden als ik dan stil sta en op trek dan is het net of de motor er onder uit trilt.
en de rest van de versnellingen doen het goed.
gr ries
- Login of registreer om te reageren
Maar stotter hij nu of trilt hij alleen in de 1-ste versnelling? Alleen als je optrekt of ook als je een constante snelheid rijdt in je 1? Doet hij het ook als je gas geeft en je even de choke er bij opentrekt?
Eelke met dit koude weer moet je auto het eigenlijk beter doen. Hoe kouder de inlaatlucht des te meer power je moet hebben (iig ik merk het goed). Het starten etc. als hij koud is is wat anders.
- Login of registreer om te reageren
hee schamp kan ik niet even bij jou langs komen zo dat jij er even naar kan kijken dat is misschien beter als dat gaat?
- Login of registreer om te reageren
Als hij heel erg trilt in de 1-ste versnelling wat blijkt te komen door een kapot tandwiel kan ik kijken zoveel ik wil, daar kan ik je niet 1,2,3, mee helpen. Kijken bij mini's staat meestal gelijk aan avonden sleutelen en aangezien mij de tijd daarvoor aan mijn eigen mini ontbreekt...
Vertel eerst eens wat meer van wat hij nu precies doet wellicht dat we er zo al uitkomen.
- Login of registreer om te reageren
als ik op trek in z'n een dan is het net of de motor er los in ligt maar als ik een maal rij en gewoon door trek dan heeft hij het niet het is echt alleen als ik uit stil stand op trek klapt hij.
ja het is moeilijk uit te leggen zo sorry.
gr ries
- Login of registreer om te reageren
Schamp schreef:
Eelke met dit koude weer moet je auto het eigenlijk beter doen. Hoe kouder de inlaatlucht des te meer power je moet hebben (iig ik merk het goed). Het starten etc. als hij koud is is wat anders.
Dat geldt alleen als de motor goed warm gereden is.
- Login of registreer om te reageren
ries schreef:
als ik op trek in z'n een dan is het net of de motor er los in ligt maar als ik een maal rij en gewoon door trek dan heeft hij het niet het is echt alleen als ik uit stil stand op trek klapt hij.
ja het is moeilijk uit te leggen zo sorry.
Als ik dit zo lees verdenk ik de motorsteunen. Hondebotrubbers (motorsteunen boven en onder) zijn relatief eenvoudig te vervangen, links en rechts is moeilijker (maar niet onmogelijk )
Zie ook:
link
Ook op forum is wel eea te vinden hierover
- Login of registreer om te reageren
Patrick schreef:
ries":zy68jkdn]als ik op trek in z'n een dan is het net of de motor er los in ligt maar als ik een maal rij en gewoon door trek dan heeft hij het niet het is echt alleen als ik uit stil stand op trek klapt hij.
ja het is moeilijk uit te leggen zo sorry.
Als ik dit zo lees verdenk ik de motorsteunen. Hondebotrubbers (motorsteunen boven en onder) zijn relatief eenvoudig te vervangen, links en rechts is moeilijker (maar niet onmogelijk )
Zie ook:
link
Ook op forum is wel eea te vinden hierover[/quote:zy68jkdn]
nou bedankt ik ga er straks gelijk naar kijken bedankt.
gr ries
- Login of registreer om te reageren
Precies, motorsteun(en) kan het heel goed zijn, maar wat ook kan is dat je uitlaat in je tunnel rammelt. Als de uitlaat maar iets scheef zit en je motor trilt iets tijdens stationair draaien wil de voorste demper wel eens heel lihctjes tegen de onderplaat trillen. Dit geeft een hels kabaal in de auto en verdwijnt ook vaak als je gas geeft omdat je blok zich dat richt in de motorsteunen en hierdoor ook veel minder trilt.
Ik heb onlangs mijn uitlaat vervangen waarbij ik de laatste einddemper heb vervangen door een zelfgemaakte rvs blerpijp in het midden. Hiervoor heb ik net voor de bocht de achterdemper eraf geslepen maar doordat de uitlaat toch iets naar links afbuigt (al voor de bocht) drukt nu mijn eigen demper de uitlaat iets scheef en dus net tegen de tunnel aan. Een keer op de brug zetten en de demper meer in de goede richting drukken en het kabaal is voorbij. Kijk hier dus ook even na.
Gewoon de motor stationair laten draaien en kijken waar de rammel vandaan komt. Als het hondebot gebroken is of de rubbers verdwenen zie je dat heel snel.
- Login of registreer om te reageren
Schamp schreef:
Precies, motorsteun(en) kan het heel goed zijn, maar wat ook kan is dat je uitlaat in je tunnel rammelt. Als de uitlaat maar iets scheef zit en je motor trilt iets tijdens stationair draaien wil de voorste demper wel eens heel lihctjes tegen de onderplaat trillen. Dit geeft een hels kabaal in de auto en verdwijnt ook vaak als je gas geeft omdat je blok zich dat richt in de motorsteunen en hierdoor ook veel minder trilt.
Ik heb onlangs mijn uitlaat vervangen waarbij ik de laatste einddemper heb vervangen door een zelfgemaakte rvs blerpijp in het midden. Hiervoor heb ik net voor de bocht de achterdemper eraf geslepen maar doordat de uitlaat toch iets naar links afbuigt (al voor de bocht) drukt nu mijn eigen demper de uitlaat iets scheef en dus net tegen de tunnel aan. Een keer op de brug zetten en de demper meer in de goede richting drukken en het kabaal is voorbij. Kijk hier dus ook even na.
Gewoon de motor stationair laten draaien en kijken waar de rammel vandaan komt. Als het hondebot gebroken is of de rubbers verdwenen zie je dat heel snel.
nee als hij stationair loopt dan loopt hij goed en is er geen trilling alleen als ik op trek dan hoor je dat.en begint hij te bonken.
gr ries
- Login of registreer om te reageren
RE: wie kan mij helpen
Ingediend door Mini Martin op ma, 20-10-2003 16:00
Schamp schreef:
maar wat ook kan is dat je uitlaat in je tunnel rammelt.
Wel eens gedacht aan een koppelingsprobleem?
grtzz Martin
- Login of registreer om te reageren
Mini Martin schreef:
Schamp":2bcv7vjh] maar wat ook kan is dat je uitlaat in je tunnel rammelt.
Wel eens gedacht aan een koppelingsprobleem?
grtzz Martin[/quote:2bcv7vjh]
moet hij dat dan niet bij elke versnelling doen als de koppeling stuk is?
gr ries
- Login of registreer om te reageren
RE: wie kan mij helpen
Ingediend door Mini Martin op ma, 20-10-2003 17:08
Heb met onze Mini een gelijk klinkend probleem gehad.
Wanneer ik de koppeling intrapte en in zijn eerste versnelling weg reed. leek het net of de het blok begon te bonken en de overbrenging schokkerig ging.
Eenmaal op toeren was het over.
Ik heb er eens na laten kijken omdat ik het niet kon thuisbrengen waardoor dit veroorzaakt werd. Ik had eerst de rubbers in het hondebot vervangen. Het was al een stuk minder. Het bonken was weg, maar het schokkerige optrekken bleef. Nadat de koppeling was ontlucht en gesteld, was ook het schokkerige gevoel in de overbrenging weg.
Ik zou toch maar eerst de rubbers in het hondebot bekijken of deze nog o.k. zijn. Misschien daarna eens kijken of er lucht in de koppelingsleiding zit. Eventueel ontluchten.
Het blijft toch een beetje gissen om het duidelijk te kunnen vinden. Net wat Eelke al zei: "Iets op afstand signaleren blijft moeilijk."
grtzz Martin
- Login of registreer om te reageren
Mini Martin schreef:
Schamp":328zst0p] maar wat ook kan is dat je uitlaat in je tunnel rammelt.
Wel eens gedacht aan een koppelingsprobleem?
grtzz Martin[/quote:328zst0p]
Sorry maar deze link zie ik even niet.
- Login of registreer om te reageren
RE: wie kan mij helpen
Ingediend door Remko op di, 21-10-2003 08:32
Ik heb ook eens een 1100-je gehad die trilde bij koppeling op laten komen.. Iets van een kromme koppelingsplaat ofzo ?!? Dat merkte ik ook alleen in z'n 1....
Maar ik heb uit het verhaal van Ries niet op kunnen maken of het trillen tijdens opkomen van de koppeling is of daarna... dat zou al meer duidelijkheid bieden waarschijnlijk....
- Login of registreer om te reageren
Remko schreef:
Ik heb ook eens een 1100-je gehad die trilde bij koppeling op laten komen.. Iets van een kromme koppelingsplaat ofzo ?!? Dat merkte ik ook alleen in z'n 1....
Maar ik heb uit het verhaal van Ries niet op kunnen maken of het trillen tijdens opkomen van de koppeling is of daarna... dat zou al meer duidelijkheid bieden waarschijnlijk....
als ik de koppeling langzaam laat opkomen zonder gas dan voel je niet maar zodra ik gas geef dan schokt hij.
gr ries
- Login of registreer om te reageren
Vreemd hoor, dus als ik het goed samenvat:
als je de koppeling laat opkomen vanuit stilstant en de mini rolt uiteindelijk, trilt (schokt) er niks, geef je dan gas dan begint de trilling pas en als je hem dan in zijn twee zet en ook gas geeft dat trilt hij weer niet?
- Login of registreer om te reageren
Schamp schreef:
Vreemd hoor, dus als ik het goed samenvat:
als je de koppeling laat opkomen vanuit stilstant en de mini rolt uiteindelijk, trilt (schokt) er niks, geef je dan gas dan begint de trilling pas en als je hem dan in zijn twee zet en ook gas geeft dat trilt hij weer niet?
nee het is echt in z'n een en de rest van de versnellingen doet hij niets.
echt raar he begrijp er echt niets van .
gr ries
- Login of registreer om te reageren
Tja het gaat lijken op een gebroken tandwiel, tenminste een tandwiel waar een tandje van ontbreekt (1-ste versnellingstandwiel). Ik geloof niet dat het ergens anders aan kan liggen zoals een kromme as of koppeling want dan zou het in meerdere versnellingen moeten optreden. Als je een beetje technisch bent zou je je bak er eens onderuit kunnen halen. De bakken van een Mini zijn niet al te sterk (bussen die eruit lopen bijvoorbeeld of synchroringen die snel slijten), dus wellicht dat je toch nog iets tegenkomt mocht het toch niet aan de bak te liggen.
Misschien dat iemand anders nog een briljant idee heeft waar wij met z'n allen nog niet aan gedacht hebben?
- Login of registreer om te reageren
Patrick schreef:
ries":38bezuub]als ik op trek in z'n een dan is het net of de motor er los in ligt maar als ik een maal rij en gewoon door trek dan heeft hij het niet het is echt alleen als ik uit stil stand op trek klapt hij.
ja het is moeilijk uit te leggen zo sorry.
Als ik dit zo lees verdenk ik de motorsteunen. Hondebotrubbers (motorsteunen boven en onder) zijn relatief eenvoudig te vervangen, links en rechts is moeilijker (maar niet onmogelijk )
Zie ook:
link
Ook op forum is wel eea te vinden hierover[/quote:38bezuub]
ik heb de hondebot rubbers vervangen want die waren ook op maar hij doet het nog steeds maar ik verdenk mijn uitlaat dat die zo klapt bij het begin en dat hij valse lucht krijgt en dat hij daar door schokt?
- Login of registreer om te reageren
ik heb de hondebot rubbers vervangen want die waren ook op maar hij doet het nog steeds
Ik heb de rest van deze draad niet gelezen, maar heb je de achterste subframe rubbers al gecontroleerd? Deze worden vaak volgezogen met olie en scheuren dan snel van de metalen steunplaten.
Ik bedoel de rubbers die het voorsubframe met de body verbinden.
Wouter
- Login of registreer om te reageren
RE: wie kan mij helpen
Ingediend door ries op zo, 19-10-2003 23:01
HELP!!!
wie kan mij helpen ?
ik heb sinds twee weken een mini en heb er nog niet zo veel kaas van gegeten .
nu is het probleem mijn mini stotter als ik in z'n 1 weg rij.
kan iemand mij daar bij helpen.
mvd ries