wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

default

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

Mini Mensen... :D

ik heb sinds kort m`n mini, een 1000cc uit '85 weer aan de praat[i:f0ctj368],
(contactpunten vervangen een nieuwe bobine en de stroomverdeler schoongepoetst)[/i:f0ctj368]

maar nu weer een ander probleem ...

Eer de lieve schat eerst met gemak de 140 haalde, is 120 nu al een probleem.. daarbij loopt de temperatuur gigasnel in het rooie wanneer je de 120 kmh grens hebt bereikt, ook loopt de temeratuur in de auto flink op omdat ik geen koele lucht meer uit mijn verwarming krijg..
heb geen witte smurie in de olie, geen koel"drap"vloeistof... wie o wie heeft eerder met dit bijltje gehakt en kan me helpen?


mvg Tsjerk,Reinder en us Heit

Friezen zijn niet koppig |:( O:) 8)



[size=75:f0ctj368][voor de zoekfunctie even titel verduidelijkt-Demelza][/size:f0ctj368]

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

heb je ook al je thermostaat gecontroleerd

default

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

monique berendse schreef:
heb je ook al je thermostaat gecontroleerd



waar kan ik dat ding ergens vinden? dan ga ik die even nakijken... vond al een onderwerp hierover hoe je dit kunt doen maar dan moet ik wel eerst weten waar die zit... :? :)

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

Staat de onstekking wel goed afgesteld? Dit kan namelijk jouw bijde problemen veroorzaken!

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

die zit aan de rechter kant van je cilinder kop onder/in de koelvloeistof uitlaatbochtstuk ( dat is dat aluminium ding aan de rechter kant met een rubber slang eraan ),even de 3 moeren los draaien thermostaat eruit wippen en dan even in een bak met kokend heet water gooien om te kijken of hij open gaat,als dit niet het geval is dan weet je waarom je motor heet word,succes

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

Het ronde dingetje naast mijn gekleurde kleppendekseltje is de termostaat

default

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

zal maandag even kijken of ik de thermostaat los kan krijgen en eruit kan wippen... dank je wel voor de tip alvast 'tincu'

he 'minimouse'...heb jij dan toevallig (of iemand anders) een schemaatje of zoiets van de afstellingen? het zal dan voornamelijk om de afstelling van de contactpunten gaan neem ik aan... er zit een nieuwe lucas sportbobine op en die staan lijkt me gelijk goed toch?...

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

Dat het aan het termostaat ligt kan je wat mij betreft vergeten. Als je ontstekingstijdstip niet optimaal staat verlies je vermogen en kan de motortemperatuur daarbij heel goed oplopen.
Tenslotte heb je net aan de ontsteking zitten kl*ten dusssss....
zoek maar ff op ontsteking afstellen, hier zijn geen standaard waarden voor, je kunt het met ervaring op gevoel doen. Beter met een stroboscoop....

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

En anders kan het nog zo zijn dat er te weinig koelvloeistof in je koelsysteem zit, ff checken dus,...

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

Daan schreef:
Dat het aan het termostaat ligt kan je wat mij betreft vergeten. Als je ontstekingstijdstip niet optimaal staat verlies je vermogen en kan de motortemperatuur daarbij heel goed oplopen.



Ik ga hierin volledig mee... Hij word heel erg heet omdat het ontstekingstijdstip niet op het juiste moment staat en bijvoorbeeld te vroeg of te laat een vonk krijgt. Als bijvoorbeeld in je ontsteking te vroeg staat dat de zuiger voordat hij bovenin is al een vonk krijgt en dat ie eerst een stukje nog omhoog moet voordat ie naar beneden kan. (maar de zuiger wil naar beneden vanwege je verbranding)

Groeten en succes, Johan

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

ff ter verduidelijking, het ontstekingstijdstip kan je verstellen door de complete verdeler te draaien op de steel. Maar dat kun je beter ff bij een garage laten doen, daar hebben ze een stroboscoop en hebben ze het zo gedaan

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

Zou best aan de ontstekking kunnen liggen maar als de ontstekking niet op tijd staat dan word je motor niet zo heet dat je meter in het rood komt te staan.

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

Kan wel hoor... als je hem vroeger draait en je mengsel niet aanpast gaat hij armer lopen en een arm mengsel geeft een hogere temperatuur...

default

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

ik ga er voorlopig even in mee dat het hem aan de ontsteking ligt, aangezien dat [i:1ix88ol0]achteraf[/i:1ix88ol0] ook het meest voor de hand ligt..

ik heb er wel zelf namelijk nieuwe contactpunten ingezet en idd na het inzetten is dit euvel geboren..

dus toch besloten om hem naar een garage te brengen die veel in mini onderhoud doet en heeft gedaan.. en gevraagd of zij de afsteling willen bekijken...aangezien ik daar schijnbaar geen ballen verstand van heb :) :?

ik zal morgen (dinsdag 23-8-05) laten weten hoe het af is gelopen..

default

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

Mijn lieve schat (naast m`n vriendin :P :D ) loopt weer als een zonnetje.. laten afstellen door
Van Leeuwen, in Zwolle

Alleen de temperatuur vanuit de blower moet ik nog even afwachten of ik daar ook weer koele lucht uit krijg of niet..

maar voor nu loopt ze weer super!! 8) :+) :D

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

Als je problemen krijgt of mankementen die je eerst niet had, altijd terug gaan naar je laatste veranderingen of aanpassingen. Das meestal de oorzaak en zie nu ook in uw geval.

Das echt een gouden raad voor alle Mini liefhebbers en trouwens alle knutselaars ! ;)

Goed dat ie het weer doet !!!

default

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

koeling en motortemperatuur zijn weer ok.. mevrouw loopt weer helemaal perfect... lag em dus toch aan de motorafstelling :? O:) :P

hartstikke bedankt allemaal voor de supertips
[u:1f4ju8me][i:1f4ju8me]...weer wat geleerd...[/i:1f4ju8me][/u:1f4ju8me]

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

bij mij heb ik nu ook hetzelfde probleem,

nl. mijn contactpuntjes vervangen,condensator vervangen en cillinderkoppaking.

nu heb ik bijna geen vermogen meer (70km/h.max.)

nu vandaag ook nog eens mijn kleppen gesteld en nieuwe bougie's gemonteerd.

maar nu trekt hij nog altijd heel traag op,
en knalt hij in de uitlaat,
moter loopt ook heel warm.

en voor dat ik de cillinderkoppaking heb vervangen heb ik ook nog de hele ontsteking geregeld.

nu weet ik nemeer wat ik er kan aan doen voor hem beter te maken. :'(

weten jullie mss iets?

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

Knallen lijkt me de ontsteking (spreek uit ervaring :P)

default

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

Ik ga geen repley meer geven want er wordt gezegd, Wat is de hamvraag en om daar nu hele verhalen over het wel en nietes over te gaan lopen speculeren is mijnsinziens geen zinnige discussie...
Hou je bedenkingen en bevinden simpel te begrijpen( jou eigen woorden Linkaard maar voorlopig maak je daar weinig van waar)




Luister en lees bel me maar op nummer 003289 417554 want wanneer Maar zolang mijn post niet technisch correct weerlegd wordt lijkt het me niet nuttig de discussie publiekelijk voort te zetten.


RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

linkaard je maghet ook pm'men ;)

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

wat is er toch mis met linkaard? ik zie overal post van hem dat i niks meer gaat zeggen?..

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

Lees de onderdruk/bovendruk topics..... O:)

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

Ik heb een soortgelijke berichtenwisseling al verwijderd uit een ander topic. Het is niet de bedoeling om furstraties uit een ander topic overal op het forum mee te nemen.

Daarnaast, laat je toch niet afleiden door wat een of enkele personen roepen, er zijn een heleboel mensen die jouw (linkaard) technische bijdrages waarderen.

Wil je toch niet op het forum reageren, stuur dan een PM aan degene die je wil helpen. Hier schiet niemand wat mee op en zet alleen maar kwaad bloed.

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

ik ga direct nogges proberen de voorontsteking
te regelen en zien wat dat geeft.

wat is ong. de juiste waarde voor een 1000cc
met stage 1kit en stage 3 cillinderkop?

groetjes

RE: wie weet?..wat mijn probleem is [vermogenverlies, hoge temp]

jah het is terug opgelost.

(na drie weken zoeken).

nu hopen dat alles normaal blijft.