Als ik het goed heb, wordt het buitenste lager door de flens gecentreerd en het binnenste lager door de "geribbelde" as met splines.
Het is dus logisch dat de as speling heeft als de flens er af is.
Voorwiellager-speling kan je controleren (als alles vastzit) door de mini omhoog te krikken. Het voorwiel onder en bovenaan vastpakken en op en neer bewegen.
Als je dan speling voelt of hoort, heb je lagerspeling (of fusee's)
- Login of registreer om te reageren
RE: wiel lager?
Ingediend door adventure op wo, 16-10-2013 16:40
Net allebij de schijven vervangen met rem blokken kwam weer goed door de keuring
maar bij het demonteren van de aandrijf flens zag ik dat de geribbelde as veel speling heeft is dit normaal dit is aan beide zijde van de auto maar als ik
de aandrijf flens weer monteer en alles vast draait is er geen speling meer
verder rijd ze gewoon netjes recht zonder handen aan het stuur geen trillingen
onder het rijden en ook niet (meer) tijdens het remmen.
zijn de lagers aan vervanging toe of niet ?
groet Frank.