Je hebt toch wel schijven he? Met trommelremmen moet de centrale moer namelijk een stuk minder vast.
Als je schijven hebt, dan zit er iets ergens scheef (misschien het lager zelf wel) Ga in elk geval [color=red:277965dh][size=150:277965dh][u:277965dh][i:277965dh]niet[/i:277965dh][/u:277965dh][/size:277965dh][/color:277965dh] rijden met een niet volgens het opgegeven koppel aangedraaide moer, want hij loopt er gegarandeerd af, splitpen of niet, en dan kon dat wel eens je laatste ritje worden en da's nie fijn...
Kijk even of de remschijf wel goed zit, of dat er ergens een remblok aanloopt... meer zou ik zo even niet weten eigenlijk...
- Login of registreer om te reageren
RE: wiellager te vast= wiel niet meer draaien
Ingediend door Michel de Wit op ma, 17-02-2003 18:14
Ik heb elders gelezen dat je de centrale moer van je voorwiel vast moet draaien met 270nm. Als ik dat doe met een grote sleutel (dus nog niet eens op moment) kan ik mijn wiel niet meer draaien. Hij zit nu handvast en heb een beetje speling. Lijkt nu dat de blokken langs de schijf schuren.
Als ik hem ook maar iets vaster doe, draait ie zwaar, en dan ook alleen maar een kant op.
Ik heb een 89-er mini 1000, met zeskant moer met meerdere inkepingen voor splitpen.
Hoe zit dat nou?