volgens mij waren er wel meer dingen niet helemaal fris aan de 1e mini's
ik denk dat het niet perse hoger hoeft te zitten dan de aansluiting, maar wel in de "kamer"
in een leiding pers je de lucht er toch wel uit, het gaat om de lucht inde kamer achter je cylinder die weg moet.
- Login of registreer om te reageren
RE: Wielremcilinder op z'n kop?
Ingediend door streetscreamer op za, 18-07-2009 23:57
Goh, hoe heeft Sir Alec Isigonis dit weer bedacht....:
Een lichtjaar geleden heb ik de eerste stappen van de restauratievan mn mini gedaan.
Daarbij zijn onder andere de wielremcilinders achter vervangen.
Vandeweek was ik bezig met m'n Easybleed setje om het rem en koppelingssysteem te verversen/ontluchten en viel mij 1 ding op:
de wielremcilinders zitten met een dikke circlip op hun plaats, en hebben ook nog een spanhuls als zoekpen voor behoud van positie tegen roteren. Echter wat verbaast mij: de ontluchtings nippel zit lager dan de aansluiting van de remleiding! Ben ik nou werkelijk zo brainless bezig geweest in een grijs verleden?!? De paspen laat maar 1 positie toe.
Met de kennis van vandaag zou ik denken dat de ontluchtingsnippel in ieder geval op het hoogste punt van de wielremcilinder moet zitten, dus boven de remleiding aansluiting. Alleen op die manier kan je er zeker van zin alle lucht uit het systeem te krijgen.
weer een klein mini raadsel of gewoon een blooper mijnerzijds?
May I have you votes please?