Wielspin, hydrolastic vs. droge vering

RE: Wielspin, hydrolastic vs. droge vering

Na een flinke tijd niet op het forum geweest te zijn toch maar weer ff een serieuze vraag... Ik heb zo'n last van wielspin als ik in de 1 de 2 of de 3 gas geef op een klinkerweg. Ligt dit aan het type vering of omdat ik een 3.44 diff heb?

Groeten Johan

RE: Wielspin, hydrolastic vs. droge vering

je diff zou het kunnen zijn ja, maar dit dan ook wel weer in samenwerking met de hoeveelheid vermogen de wielmaat en het type banden dat je heb.
En correct me if i'm wrong maar volgens mij heeft je vering er wijnig mee te maken...

RE: Wielspin, hydrolastic vs. droge vering

Vering zou er toch mee te maken kunnen hebben, aangezien het zich op klinkerwegen voordoet. Die liggen per definitie niet helemaal vlak, en kan je bij hobbels i.c.m. slechte vering een verminderd contact (minder druk) met het wegdek hebben, waardoor je wielspin krijgt.

RE: Wielspin, hydrolastic vs. droge vering

Ik denk dat dit met 'droge' vering niet echt danig van toepassing is..de veerbollen zijn al vrij stug.
wat voor motor heb je en ja die diff is vrij kort zeker in combi met brede banden kan je snel spinnen...

RE: Wielspin, hydrolastic vs. droge vering

ik zou eerder aan de dempers denken dan aan de vering. Heb je die al gecheckt?

RE: Wielspin, hydrolastic vs. droge vering

Het is een vrij standaard 1275tje Snel in- en uitlaatspruitstuk.. Bandenmaat is 12 inch en 4,5j breed merk maakt niks uit, Michelin, Silverstone, Falken, Bridgestone alles spint. Op asfalt ook wel maar minder. En hoe bedoel je dempers??? De vloeistof die voor teveel erin zit gaat naar achteren...

Groeten Johan

RE: Wielspin, hydrolastic vs. droge vering

Tja.. 1275cc met 3.44 dit spint wel. Ik heb zelfs een keer in de 4e versnelling tijdens hevige regenval op de snelweg spinnende wielen gehad (10 inch, 165 breed, ook 1275cc en 3.44 diff.). De betreffende bandjes waren wel al aan vervanging toe, met slechts ca. 2 mm profiel.
Bij regen trok ik vrijwel altijd vanuit de 2e versnelling op, de eerste was haast niet te doen.

Je combi van diff en blok is dus zeker een belangrijke reden

RE: Wielspin, hydrolastic vs. droge vering

Heb je dan hydrolastic? ik zag alleen dat je vroeg naar het verschil

RE: Wielspin, hydrolastic vs. droge vering

Ja ik heb Hydrolastic onder m'n '72er Clubman zitten

Groeten Johan

RE: Wielspin, hydrolastic vs. droge vering

Het zou kunnen dat je niet genoeg druk in je hydrolastic hebt, waardoor je bij het optrekken je zwaartepunt ver naar achter 'verplaatst' en dan ga je inderdaad eerder spinnen. Laat de boel eens oppompen/checken?!

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Wielspin, hydrolastic vs. droge vering

Daar had ik ook al aan zitten denken maar.... Als ik hem op de opgegeven druk zet lijkt het net een terreinauto :S Dan komt de achterkant een heel eind omhoog. Denk dat ik er maar mee moet leven :P Zoveel Mini's zijn er nou ook weer niet met hydrolastic....

Groeten en bedankt voor het meedenken, Johan

RE: Wielspin, hydrolastic vs. droge vering

Bij mijn Metro was het de voorkant die te weinig druk had en er voor zorgde dat de wielen snel door spinden, ook na het nemen van een drempel.
Wellicht dt hij in zn geheel dus iets omhoog moet?

RE: Wielspin, hydrolastic vs. droge vering

Bij m'n Mini zijn links en rechts gescheiden, dus als je het systeem oppompt gaat eerst de vloeistof naar de achterkant en dan pas naar de voorkant (achterin zit geen gewicht) moeilijk dillema dus; of the looks of de prestaties :?

Bedankt voor het meedenken, groeten Johan

RE: Wielspin, hydrolastic vs. droge vering

Oooh okee... dan zit het dus anders dan bij een Metro... daar is links/rechts voor gescheiden en links/rechts achter verbonden met elkaar maar wel apart van voor gescheiden...