Kruimelpad
Witte rook uit uitlaat
RE: Witte rook uit uitlaat
Ingediend door mini-oop op do, 05-04-2007 09:00
Ik kan met het blote oog geen scheur vinden! Nog anders opties?
- Login of registreer om te reageren
Witte rook duidt toch op water/koelvloeistof in een cilinder. Loopt de motor wel lekker of mischien toch op drie poten? Is het vervangen van de koppaking wel goed gegaan?
- Login of registreer om te reageren
Dat probleem heb ik ook gehad, alles vernieuwd wat er maar te vernieuwen was en nog die vervelende rook
Wat bleek er nu aan de hand te zijn de rem-bekrachticher was kapot
Er kwam dus remolie in het spruitstuk te recht en dat veroorzaakte bij mij de rook
- Login of registreer om te reageren
RE: Witte rook uit uitlaat
Ingediend door metrodriver op ma, 23-04-2007 21:13
Guido V schreef:
Wat bleek er nu aan de hand te zijn de rem-bekrachticher was kapot
## bekende mogelijkheid voor 'witte rook' (paus is pas nieuw, dus dat is het *niet*)
je moet dan toch zien dat het nivo in het voorraadvat van de remvloeistof daalt..??!
- Login of registreer om te reageren
Hallo
Ik heb precies hetzelfde probleem met die witte rook. K heb het al eens gehad, maar das al een 3 tal weken geleden... Toen had de motor vrij warm (niet heet, maar iets warmer dan normaal) dus dachten wij een lekke koppakking. Maar k heb er geen last meer van gehad de volgende dag (en weken).
En vanmorgen plots weer van dat...
De uitlaatcollector ziet er idd wat nat uit, maar als ik m nu start heb ik geen rook alhoewel er precies toch nog wat aan hangt. (k heb m na het voorval een uurtje laten staan en dan weer 15km gereden)
- Login of registreer om te reageren
als je een scheurtje in de kop hebt hoef je dat met het blote oog niet te zien dus afpersen die hap
- Login of registreer om te reageren
Afpersen? Compressie meten?
Bij compressieverlies zou ik toch vermogenverlies moeten hebben? En dat is niet het geval.
En t rare is dat ik het maar heel sporadisch heb...
- Login of registreer om te reageren
klinkt als mijn euvel. Heb je een rembekrachtiger?
Zo ja, dan zul je waarschijnlijk ook een vacuumslang hebben. Bij mij was het zo dat deze remvloeistof zo nu en dan de inlaat ingooide. Hier merkte je met vermogen weinig van, maar leek exact op koelvloeistof lekkage. Bleek uiteindelijk dus een kleine lek te zijn in de hoofdremcilinder, waar deze op de bekrachtigertrommel aansloot.
rem hoofdcilinderpakking vervangen, slangetje vervangen en opgelost.
- Login of registreer om te reageren
Bij mij is het de uitlaatcollector die precies een beetje nat lijkt. Maar had jij dat ook maar heeeeeeel erg weinig? T is nu maar 2 keer voorgevallen op een maand tijd, maar ik gerbuik de mini wel veel meer. K heb sinds november een kleine 4000km gedaan ermee...
Maar het lijkt mij ook het logischt, want het is in beide gevallen gebeurd toen ik weer wou optrekken na een hard remmaneuvre.
En ik heb al nieuwe remklauwen moeten steken aan beide kanten.
Mijn mini is een 1275cc met carburator uit 1994; denk wel dat ik een rembekrachtiger heb. Dus de pakking van de hoofdcilinder en welk slangetje vervangen?
- Login of registreer om te reageren
Hoi,
Gister een heel stuk, kilometertje of 30, zonder problemen gereden toen ik opeens witte rook uit m'n uitlaat kreeg. Verder niks aan de hand,na een paar minuten was de rook weg. Maar vandaag wou hij niet meer starten, bougies vonken nog lekker.
Zou dit ook een lekke koppakking zijn??
Volgende week apk-keuring, dus komt weer perfect uit
Gr Bram
- Login of registreer om te reageren
Welke kit is dat om die dichtingen enzo te vervangen? nummerjte 1 of nummertje 2?
Ik rijd in een 1275cc carbu uit 1994, zie hieronder...
- Login of registreer om te reageren
bij die ene staat mkIII en bij die andere vanaf 1989/90, dus lijkt me vrij duidelijk?
- Login of registreer om te reageren
RE: Witte rook uit uitlaat
Ingediend door mini-oop op di, 03-04-2007 15:26
Mensen,
Er komt witte rook uit mijn uitlaat.
Koppakking is al vervangen, kop gevlakt etc!
Alles naar mijn weten gecontroleerd.. Maar weet het nu niet meer! Kan ook geen scheur vinden in mijn blok.. (gaat ook niet om alleen een koude motor ofzo)
Suggesties?