Kruimelpad
Yokohama A048R

RE: Yokohama A048R
Ingediend door Mister_Tank op wo, 31-03-2004 15:27
Volgens mij is het volkomen legaal om hiermee rond te rijden.
Het ziet er i.i.g. wel uit als een semi-slick. Vraag mij af hoe deze band reageert op regen.
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door Eelke op wo, 31-03-2004 15:53
Het mag, maar voor een auto die je in alle weersomstandigheden wil gebruiken zou ik het niet aanraden. En je weet nooit wanneer die zomerse dag verandert in een waterballet
A539 is een goede keuze. Ik heb van andere mensen gehoord dat ze vinden dat de band snel slijt. Ik vind het redelijk meevallen (ik heb ze er nu zo'n 20.000 km onder zitten en begin eens voorzichtig te denken of de voorbanden misschien vervnagen moeten worden). Ik doe er aanmerkelijk minder lang mee dan met mijn Bridgestones, maar ik vind het niet dramatisch. Toch rijd ik niet bepaald rustig (maar het is ook weer niet of elke ritje een rallyproef voor de snelste tijd is - dat is maar soms :)" title="Evil" />).

Ingediend door Mister_Tank op wo, 31-03-2004 16:04
Levensduur vind ik minder belangrijk; ik heb liever een band met een betere performance dan dat de band een lange levensduur heeft en minder presteert. En 20.000 km met een gemiddelde rijstijl is toch behoorlijk voor een zachtere band als je het mij vraagt.
Tja, ik vind de A048R wel erg bruut maar het is misschien verstandiger om voor de A539 te gaan
darkmini, Foto waarvan? Van de band? Zie <-----
Minispares heeft ook nog een plaatje van het profiel. Wel aardig, maar niet spectaculair.
Ik klikte op zijn linkje en ging zo uit mijn bol van deze band, dus d8 ik deze:
Die wil ik!!! hebbe hebbe hebbe...
Tja, wel stoer, maar eerdere waarschuwingen blijven staan. A539 vind ik ook wel leuk en heeft het voordeel dat hij het ook goed doet op nat. Verder heeft Bridgestone hele leuke profieltjes, maar alleen voor 13".
Overigens, vergeet ook niet dat 165/55/12 een iets te kleine wielomtrek heeft, de juiste maat is 165/60/12.
Ja maar Eelke, 165/55/12 heeft een mooiere "wang" smaller... slimmer etc..
DarkMini schreef:
Ja maar Eelke, 165/55/12 heeft een mooiere "wang" smaller... slimmer etc..
ja allemaal leuk en aardig maar dan klopt je KM teller niet meer

Ingediend door Mister_Tank op wo, 31-03-2004 19:30
Ok laten we er vanuit gaan dat je KM-teller dan niet meer klopt bij een omvang van 165/55/12, hoe wordt dit probleem dan verholpen?
De juiste overbrenging naar je kilometerteller berekenen en het piefje in je versnellingsbak waarop de snelheidsmeter kabel zit vervangen door 1 die beter klopt. Maar dit gaat wel off-topic, als je hier meer over wil weten even zoeken want er is wel meer over geschreven.

Ingediend door Mister_Tank op do, 01-04-2004 11:24
Aha op die manier, das duidelijk. Ik blijf dan maar bij maatje 165/60/12.
Vrij veel moeite en als je weer andere sloffen met een ander maatje erop wil zetten moet je weer het geheel aanpassen, no thx.
Ingediend door Mister_Tank op wo, 31-03-2004 14:41
Binnenkort ga ik mijn Mini eens van nieuwe banden voorzien, dit keer maatje 165/60/12. Ik zat te denken aan Yokohama's, type A539. Dit wegens goede kritieken.
Maar wat dachten jullie van deze Yoko's (maatje 165/55/12):
link
Wel aardig nietwaar?